دکتر پورمازار جراح و متخصص عمل لازک چشم ،لیزیک،بلفاروپلاستی

استفاده از لنز طبی یا زیبایی به چه نحوی است

گردآوری شده توسط : گروه تحقیقاتی کلینیک چشم بینایی
آخرین به روز رسانی :20 تیر ، 1398
استفاده از لنز طبی یا زیبایی به چه نحوی است

استفاده از لنز طبی یا زیبایی به چه نحوی است

لنزها امروزه توانسته اند در بخش های مختلفی از صنایع پزشکی تا آرایشی و بهداشتی راه خود را باز کرده اند و مصرف کنندگان زیادی را در سراسر دنیا دارا می باشند. استفاده از لنز و نکات مهم مربوط به آن، بحث امروز ما می باشد. شما به عنوان یک مصرف کننده لنزهای تماسی باید نکات مختلف و مهم که مستقیما با سلامتی شما در ارتباط می باشند را بدانید.

برای چه از لنز استفاده کنید ؟

همانطور که پیشتر نیز گفتیم استفاده از لنزها برای حوزه های مختلفی می باشند. شما ممکن است از این لنزها برای چشمان ضعیف خود و یا برای زیباتر شدن خود استفاده نمایید. نکته مهم در این باره این است که بدانید آیا واقعا به این لنزها احتیاج دارید یا خیر. هر وسیله و تکنولوژی در کنار مزایای زیاد، دارای معایبی نیز می باشد. پس شما نیز باید خودتان با دقت مزایا و معایب این محصول را بررسی کنید و پس از آن تصمیم بگیرید که آیا استفاده  از لنز برای شما مناسب است یا خیر. نکات بسیار زیادی در رابطه با استفاده از  لنز و رعایت نکات بهداشتی مربوط به آن وجود دارد. شما نیز اگر قصد استفاده مداوم از این محصولات را دارید باید به دقت این نکات را رعایت نمایید.

لنز طبی

چه مدت باید از لنز استفاده نمایید؟

مدت زمان استفاده از لنزها بسیار مهم می باشد. اگر شما در موارد پزشکی بخواهید از این لنزها استفاده نمایید باید به خاطر داشته باشید که استفاده از این لنزها در روز، مدت زمان مشخصی دارند. اگر به طور دائم در تمام طول روز از آنها استفاده می کنید باید در شب آنها را از چشم خود خارج کنید و داخل سرم مخصوص قرار دهید. به خاطر داشته باشید اگر به این نکته بی توجه باشید می تواند سبب بروز انواع آلودگی ها برای چشم شما شود. همچنین در مدت زمان کمی نیز به عفونت چشمی دچار خواهید شد.

چگونه از لنز استفاده کنید؟

متاسفانه باورهای غلط درباره استفاده از لنز زیبایی وجود دارد به نحوی که می بینیم کنار خیابان و در مغازه های مختلف و یا در آرایشگاه ها نیز با قیمت هایی ارزان به فروش می رسند. استفاده از لنز به طور کلی کار آسانی نیست. شما برای نحوه استفاده از این وسایل باید حتما از یک چشم پزشک مشاوره بگیرید. بهترین کار درباره استفاده از لنزها این است که با پزشک متخصص چشم مشورت نمایید. پزشک شما بهترین مارک لنز را به شما معرفی می کند. همچنین نحوه استفاده را نیز به طور کامل برای شما شرح می دهد. در هنگام استفاده از لنز باید به تاریخ تولید و انقضای آن نیز توجه کامل داشته باشید.
از سایر نکات مهم در هنگام استفاده از انواع لنزها این است که باید حتما این لنزها در محفظه مخصوص نگهداری شوند و با مواد مخصوص و سرم آن نگهداری شود. در تمام مدت استفاده باید با دقت لنز را شستشو دهید تا آلودگی و جرم روی آن ننشیند. به خاطر داشته باشید هرگونه تغییری که در لنز شما ایجاد شد و یا تغییر رنگی در آن مشاهده کردید دیگر از آن استفاده نکنید. همچنین اگر دچار خارش چشم و قرمزی نیز می شوید استفاده از لنز خود را قطع کنید و با پزشک مشورت نمایید.

چگونگی استفاده از لنز

ریسک ها و معایب استفاده از لنز

یکی از بزرگترین مشکلاتی که ممکن است در استفاده از لنزهای زیبایی و یا لنزهای طبی با آن مواجه شوید نرسیدن اکسیژن کافی به قرنیه می باشد. همچنین خشکی چشم نیز یکی دیگر از مشکلات استفاده از لنز می باشد. زیرا لنزها بیشتر اشک موجود در چشم را جذب می کنند و باعث خشکی و خارش در چشم شما می شوند. استفاده از لنزها ممکن است با برخی از داروها به خصوص داروهای ضد بارداری تداخل ایجاد کند و باعث سوزش چشم و تحریک پذیری آنها شود. ممکن است در برخی از موارد حاد نیز استفاده از لنز موجب ایجاد زخم قرنیه شود که برای جلوگیری از این آسیب ها باید به نکات مهم در رابطه با لنزها دقت داشت.

معایب استفاده از لنز

مطالب مربوط با استفاده از لنز طبی یا زیبایی به چه نحوی است
از بین بردن خشکی چشم

از بین بردن خشکی چشم

 چشمان سرخ، تحریک شده یا خارش دار، تاری دید و احساس اینکه چیزی در چشمان شما گیر کرده است می تواند از علائم بیماری خشکی چشم باشد که باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه نمایید.
بیشتر
آیا امکان پیشرفت دوربینی در کودکان وجود دارد

آیا امکان پیشرفت دوربینی در کودکان وجود دارد

امکان پیشرفت دوربینی در کودکان هم وجود دارد و شما عزیزان باید برای کم کردن امکان پیشرفت دوربینی در کودکان خود به چشم پزشکی مراجعه نمایید.
بیشتر
درمان فوری برق زدگی چشم در خانه

درمان فوری برق زدگی چشم در خانه

درمان فوری برق زدگی چشم در خانه | با یکی از شایع ترین مشکلات چشمی که در جوشکاری اتفاق می‌افتد آشنا شوید و درباره درمان های فوری و خانگی آن بیشتر بدانید.
بیشتر
رشد بصری نوزادان شیرخوار به چه صورت است؟

رشد بصری نوزادان شیرخوار به چه صورت است؟

به محض اینکه کودک شما متولد می شود، چشمک زده و رشد چشم نوزاد آغاز می شود. در هنگام تولد، چشم نوزاد شما دارای بینایی ۴۰۰/۲۰ است، اما رشد تا سطح کاملاً بالغ و رسیدن به ۲۰/۲۰ در سنین ۳ الی۵ سالگی محقق خواهد شد.
بیشتر
6LdhPwgbAAAAAMu0Zi9ePAgqbmwgzXXDuDGupz0I