دکتر پورمازار جراح و متخصص عمل لازک چشم ،لیزیک،بلفاروپلاستی

امید به بازگردانی بینایی در قربانیان اسیدپاشی

گردآوری شده توسط : تیم تحقیقاتی کلینیک چشم بینایی
آخرین به روز رسانی :05 آذر ، 1398
امید به بازگردانی بینایی در قربانیان اسیدپاشی

بازگردانی بینایی قربانیان اسیدپاشی

یک رویکرد انقلابی برای درمان سوختگی های شیمیایی در چشم، یک کارآزمایی بالینی است. برای اولین باز از آنزیم نرم کننده بافت و کلاژناز در بیمارانی که در حوادث اسیدپاشی دچار آسیب شده اند، استفاده شود.
این تحقیق توسط تیمی از دانشگاه نیوکاسل انگلستان انجام شده است که در اوایل سال جاری مورد بررسی قرار گرفته است.طبق بررسی های انجام استفاده از کلاژ در قرنیه بافت زیرین را نرم می کند و باعث می شود سلول های بنیادی موجود در قرنیه شروع به ترمیم آسیب ها کنند.
اولین آزمایشی که در انسان بررسی خواهد شد که آنزیم در نرم شدن بافت زیرین چشم چقدر موثر است و سلول های بنیادی بیمار اجازه می دهد آسیب ها ترمیم شود و بینایی نیز درمان شود.
هر ساله حدود دو میلیون نفر در سراسر جهان به دلیل زخم و خراش قرنیه کور می شوند که از هر پنج مورد یک  نفر در اثر سوختگی شیمیایی دوچار آسیب چشمی می شوند.
محققان طبق تحقیقات و آزمایش هایی که روی بیماران انجام داده اند نتیجه گرفته اند که این روش هم روند ساده تر و هزینه کمتری نسبت به دیگر درمان های موجود برای بیماران دارد. این روش درمانی هم برای افراد که دچار سوختگی قرنیه هستند مفید است و هم برای دیگر آسیب های چشمی نیز می تواند استفاده شود. بنابراین بازگردانی بینایی قربانیان اسیدپاشی امکان پذیر می باشد.

بینایی

فناوری استفاده شده در ارزیابی بالینی

تحقیقات قبلی نیوکاسل اثرات سوختگی های شیمیایی را بازسازی کرده و مناطق زخمی و سفت شده قرنیه را با استفاده از دوزهای پایین تر و موضعی کلاژناز معالجه می کنند. پزشک جراح چشم بر این باور است که این آنزیم باعث شده منطقه دوباره بازسازی شود و توسط سلول های بنیادی بیمار بهبود یابد.
فرمولاسیون کلاژناز قبلا برای برنامه های درمانی مرتبط توسط سازمان غذا و دارو آمریکا و هم آژانس پزشکی اروپا مورد تایید قرار گرفته است. این تیم نواسته اند روند کاری خود را سرعت ببخشند.

فناوری ارزیابی بینایی

یکی از اعضای اصلی این تحقیق اظهار دارد که درنتیجه مرحله بعد این تحقیقات بسیار خوش بین است و می گوید به عنوان یک دانشمند اینکه یک درمان بنفع بیمارن کشف شود و باعث بهبود زندگی آن ها شود یک پاداش خوب برای ما و تحقیقات مان می باشد.
این تحقیقات از طرف بنیاد Ulverscroft که یک موسسه خیریه برای کمک به افراد کم بینا تاسیس شده است، تامین می شود و همه تجهیزات و امکانات پزشکی را برای محققان این تحقیق قراهم می کند. بررسی ها می گوید نتایج این تحقیقات تا سال 2021 معلوم خوهد شد.

تحقیقات بالینی

مطالب مربوط با امید به بازگردانی بینایی در قربانیان اسیدپاشی
شب کوری چیست و روش های درمان آن

شب کوری چیست و روش های درمان آن

وقتی فردی دچار مشکل در بینایی خود و در زمان های تاریکی و شب می شود به بیماری شب کوری مبتلا شده است. این مشکل یک اختلال بینایی است و دید فرد به صورتی غیرعادی در شب دچار اختلال خواهد شد. 
بیشتر
بیمه های تکمیلی و هزینه درمان های چشمی

بیمه های تکمیلی و هزینه درمان های چشمی

بیمه های تکمیلی و هزینه درمان های چشمی چه ارتباطی با هم دارند؟ برای بررسی رابطه بین بیمه های تکمیلی و هزینه درمان های چشمی می توانید با ما همراه باشید.
بیشتر
درمان حساسیت چشم به نور خورشید، لامپ، گوشی و کامپیوتر

درمان حساسیت چشم به نور خورشید، لامپ، گوشی و کامپیوتر

درمان حساسیت چشم به انواع نور باید با شناخت علت آن انجام شود. برای درمان حساسیت چشم به انواع نور راه های خانگی و پزشکی مانند مصرف دارو وجود دارد.
بیشتر
تزریق آواستین برای درمان چه بیماری هایی کاربرد دارد

تزریق آواستین برای درمان چه بیماری هایی کاربرد دارد

آواستین یک نوع داروی کمکی برای درمان بیماری های چشمی بوده که تزریق آن به منظور جلوگیری از کاهش دید بیمار تجویز می شود که این دارو برای انواع اختلالات چشمی و شبکیه تجویز می شود.
بیشتر
6LdhPwgbAAAAAMu0Zi9ePAgqbmwgzXXDuDGupz0I