دکتر پورمازار جراح و متخصص عمل لازک چشم ،لیزیک،بلفاروپلاستی

ورزش هایی که باعث تقویت بینایی می شوند

گردآوری شده توسط : گروه تحقیقاتی کلینیک چشم بینایی
آخرین به روز رسانی :14 بهمن ، 1398
ورزش هایی که باعث تقویت بینایی می شوند

تقویت بینایی با ورزش های آسان در منزل

امروزه بسیاری از پزشکان و متخصص بینایی و چشم، به بیماران خود ورزش های مختلفی را تجویز می کنند تا با انجام این ورزش ها در منزل خود به تقویت بینایی بپردازند و از بینایی بسیار قوی و مطلوبی برخوردار باشند. از مهمترین این ورزش ها برای تقویت حس بینایی می توان به حرکات چشم در جهات مختلف اشاره کرد.

ورزش هایی که باعث تقویت بینایی می شوند؟

آیا شما نیز به دنبال تقویت بینایی خود به کمک ورزش های مختلف هستید؟ همچنین ورزش چشم جهت رفع خستگی و سلامت نیز داریم که نباید این دو مورد را باهم اشتباه بگیریم! آیا می دانید که کدام حرکات می تواند به تقویت حس بینایی شما کمک کند؟ از شما دعوت می شود که ما را تا پایان مقاله پیش روی خود همراهی کرده و اطلاعات جالبی را در این خصوص به دست بیاورید.

بینایی یکی از مهمترین حواس در بدن می باشد و افراد بایستی راه ها و روش های صحیح برای حفظ و نگهداری از بینایی خود را فراگرفته و به آنها عمل کنند. توجه داشته باشید که امروزه بسیاری از افراد به دلایل بسیار گوناگونی از بینایی بسیار ضعیفی برخوردار هستند که از مهمترین این علل می توان به تغذیه نامناسب، عوامل ژنتیکی و استفاده مداوم از ابزارهای الکترونیکی اشاره کرد. اگر شما نیز با مشکلات بینایی مواجه هستید می توانید با فرا گرفتن چند روش بسیار ساده در منزل خود نیز اقدام به تقویت بینایی داشته باشید تا مانع از ضعیف شدن چشمان خود باشید که البته توصیه می شود به همراه انجام ورزش های مختلف، نزد یک متخصص چشم پزشک نیز مراجعه کرده و از ویتامین های تقویتی چشم نیز بهره مند شوید تا بتوانید در کوتاه ترین زمان ممکن از بینایی بسیار مطلوبی برخوردار باشید.

حرکات چشم در جهات مختلف

امروزه بسیاری از پزشکان متخصص چشم، ورزش هایی را برای تقویت بینایی در نظر گرفته اند و با انجام آزمایش های بسیار متعدد بر روی هر کدام از این حرکات ورزشی توانسته اند، تاثیرگذار بودن این حرکات را به اثبات برسانند. از مهمترین ورزش هایی که برای تقویت کردن بینایی از آن استفاده می شود می توان به حرکات چشم در جهات مختلف اشاره کرد. این نوع ورزش به گونه ای است که در یک جا نشسته و بدون حرکت دادن سر خود، مردمک چشمان خود را در هر 4 جهت مختلف به چرخش و حرکت در بیاورید و اطراف خود را مشاهده کنید. البته در نظر داشته باشید که این حرکات را به دفعات بسیار زیاد انجام دهید چرا که سبب آسیب رسیدن به چشم خواهد شد.

حرکات چشم در جهت های مختلف

دنبال عدد 8 انگلیسی

یکی دیگر از مهمترین و بهترین ورزش هایی که در جهت تقویت بینایی از آن می توانید بهره مند شوید دنبال کردن عدد 8 انگلیسی می باشد به طوری که شما می توانید بر روی زمین یک عدد 8 انگلیسی را تصور کرده و در 10 قدمی آن ایستاده و خطوط این عدد 8 خیالی خود را دنبال کنید. البته بعد از چند بار دنبال کردن مسیر خود را تغییر داده و عدد 8 را به شکل معکوس بنگرید تا نتیجه ی بسیار مطلوبی را دریافت کنید. توجه داشته باشید که فاصله شما تا عدد 8 خیالی تان بایستی 10 قدم باشد تا از ورزش بسیار مطلوبی بهره مند شوید.

حرکات دورانی چشم

تمرکز روی نقاط نزدیک و دور : تقویت بینایی

برای داشتن چشمان بسیار قوی و سالم بایستی ماهیچه های چشم خود را قوی کنید که یکی از بهترین و موثرترین روش ها در این راستا نیز تمرکز روی نقاط نزدیک و دور می باشد. برای این منظور می توانید بر روی یک صندلی نشسته و انگشت شست خود را در فاصله 10 اینچ گرفته و به آن خیره شوید این عمل را در حدود 15 ثانیه انجام دهید و سپس به یک شی دوری که از شما قرار دارد تمرکز کنید و به مدت چند ثانیه نیز به آن نگاه کنید. این عمل و فرایند را برای چند بار در روز انجام دهید تا در کوتاه ترین زمان ممکن شاهد تقویت و بهبودی بینایی خود باشید و از چشمان بسیار قوی و تیزی برخوردار باشید.

باید توجه داشته باشید که می توانید با انجام این حرکات و ورزش ها از ضعیف شدن و به طبع جراحی لیزیک و لازک چشم و همچنین مشکلات بعدی چشم جلوگیری نمایید.

تمرکز روی نقاط دور و نزدیک

مطالب مربوط با ورزش هایی که باعث تقویت بینایی می شوند
تاثیرات استعمال دخانیات بر بینایی

تاثیرات استعمال دخانیات بر بینایی

سیگار کشیدن برای تمام سیستم های بدن مضراتی دربردارد که همچنین بینایی نیز شامل آنها می شود. سیگار کشیدن آسیب های خطرناکی به بینایی وارد می کند که ممکن است از ذهن همه دور مانده باشد.
بیشتر
مدت زمان تاثیرگذاری تزریق بوتاکس چقدر است

مدت زمان تاثیرگذاری تزریق بوتاکس چقدر است

مدت زمان تاثیرگذاری تزریق بوتاکس با توجه به عوامل متفاوتی که بر آن تاثیر می گذارد در افراد متغیر است.
بیشتر
دیستروفی فوکس قرنیه و راه های درمان آن

دیستروفی فوکس قرنیه و راه های درمان آن

آیا تا به حال نام بیماری دیستروفی فوکس قرنیه و راه های درمان آن را شنیده اید، با دیستروفی فوکس قرنیه و راه های درمان آن یهتر آشنا شویم.
بیشتر
خشکی چشم و علائم، نشانه ها و درمان آن

خشکی چشم و علائم، نشانه ها و درمان آن

در بیماری خشکی چشم، مجاری اشکی چشم به اندازه کافی قادر به تولید اشک نیست و این امر باعث می شود که سطح رطوبت چشم به شدت کاهش یافته و درون چشم خشک و حساس شود.
بیشتر
6LdhPwgbAAAAAMu0Zi9ePAgqbmwgzXXDuDGupz0I