دکتر پورمازار جراح و متخصص عمل لازک چشم ،لیزیک،بلفاروپلاستی

رفع سیاهی چشم و عوامل به وجود آورنده آن

گردآوری شده توسط : گروه تحقیقاتی کلینیک چشم بینایی
آخرین به روز رسانی :12 اسفند ، 1398
رفع سیاهی چشم و عوامل به وجود آورنده آن

چگونه می توان خیلی سریع از سیاهی چشم خلاص شد؟

یکی از مهم ترین پارامترهای زیبایی در هر فرد، چشم هاست و عواملی مانند کبودی، سیاهی و پف زیر چشم می تواند ظاهر فرد را تحت تاثیر قرار دهد اما چه عواملی باعث به وجود آمدن سیاهی چشم می شود و چه راهکارهایی برای رفع سیاهی چشم در کوتاه ترین زمان وجود دارد؟
در ادامه سعی می کنیم عواملی که باعث به وجود آمدن گودی و سیاهی زیر چشم می شود را بررسی و متناسب با هر کدام از آن ها راهکاری مفید پیشنهاد دهیم.

چه عواملی باعث سیاهی چشم می شود؟

در به وجود آمدن سیاهی زیر چشم عوامل زیادی می توانند دخیل باشند پس نیاز است برای رفع سیاهی چشم در کوتاه ترین زمان علت به وجود آمدن آن را بدانیم، چند مورد از شایع ترین علل سیاهی چشم عبارت اند از:

  • عوامل موروثی: عامل وراثت در سیاهی چشم یکی از شایع ترین عوامل در به وجود آمدن این مشکل است، بسیاری از افرادی که والدین آن ها به صورت مداوم سیاهی زیر چشم ها را تجربه کرده اند نیز از این خصوصیت برخوردارند، در عامل وراثت افراد دارای پوست نازک و رگ های خونی در زیر چشم هستند که باعث به وجود آمدن سیاهی چشم به صورت مداوم می شود.
  • کمبود آهن و کم خونی: کمبود آهن و کم خونی باعث ایجاد هموگلوبین شده و با افزایش و باقی ماندن خون در رگ های خونی زیر چشم سبب به وجود آمدن سیاهی چشم می شود.
  • عدم خواب کافی: نداشتن خواب کافی در اکثر افراد سبب به وجود آمدن گودی و سیاهی چشم می شود که با خواب کافی به سرعت درمان خواهد شد.
  • افزایش سن
  • قرار گرفتن در معرض نور خورشید و اشعه ی ماورابنفش حاصل از آن
  • قرار گرفتن در معرض نور موبایل و کامپیوتر
  • مصرف دخانیات
  • مشکلات کلیوی

سیاهی زیر چشم

ماسک های خانگی رفع سیاهی چشم

در صورتی که سیاهی زیر چشمتان به خاطر عوامل وراثتی نباشد می توانید از ماسک هایی برای آبرسانی به پوست زیر چشم برای رفع کبودی و گودی چشم استفاده کنید. از این ماسک های خانگی می توان به مورد زیر اشاره کرد:
ماسک مخلوط خیار، برگ نعنا، شیر و روغن بادام، این ترکیب با آبرسانی به پوست و جلوگیری از تجمیع خون در رگ های خونی زیر چشم گودی و سیاهی چشم را برطرف می نماید.
ماسک شیر و عسل، ترکیب این دو ماده می تواند یکی از بهترین ماسک ها برای رفع سیاهی چشم در مدت زمان کم باشد البته باید توجه داشته باشید از این ترکیب هفته دوبار استفاده نمایید.

رفع سیاهی زیر چشم

عمل جراحی و لیزر برای رفع سیاهی چشم

در صورتی که سیاهی چشم ریشه ژنتیکی داشته باشد استفاده از ماسک های طبیعی و آماده مشکل گشا نخواهند بود و تنها موجب رفع گودی زیر چشم خواهند شد برای رفع سیاهی چشم موروثی از عمل جراحی چشم و یا لیزر استفاده می شود و به وسیله این روش مقدار رگ های خونی زیر چشم کاهش یافته و به این وسیله از تجیمع خون در زیر پوست چشم جلوگیری کرده و سیاهی زیر چشم ها رفع شود. منظور از لیزر چشم، جراحی لیزیک و لازک چشم نیست، تنها با استفاده از اشعه لیزر، سعی می کنند که سیاهی زیر چشم را از بین ببرند.

تزریق چربی زیر چشم

در صورتی که از عمل جراحی و تبعات آن هراس دارید و گودی چشمتان همیشگی است، تزریق چربی می تواند گزینه ای مناسب باشد در این روش با تزریق چربی گودی زیر چشم رفع شده و با قرار گرفتن چربی بر روی رگ های خونی، کبودی چشم ها برطرف می شود.

سایر نکاتی که در رفع سیاهی زیر چشم تاثیرگذار هستند

  • خواب کافی: همه ی ما به شش تا هشت ساعت خواب روزانه نیاز داریم و کمبود آن می تواند شایع ترین دلیل سیاهی و گودی چشم ها باشد.
  • مصرف دخانیات علاوه بر سیاهی و گودی چشم ها به سلول های پوستی آسیب های جبران ناپذیری وارد می کند.
  • شست و شوی صورت با آب سرد باعث منقبض شدن رگ های خونی زیر چشم شده و تا حد زیادی سیاهی چشم ها را در سریع ترین زمان ممکن برطرف می نماید.
  • کمبود ویتامین هایی نظیر آ، ب و ای از عوامل به وجود آورنده سیاهی زیر چشم هستند بنابراین مهم است نیاز بدن به این ویتامین ها را برطرف نمایید.
  • کمبود آهن نیز می تواند در به وجود آمدن سیاهی چشم موثر باشد.

همچنین متخصص چشم پزشک می تواند با استفاده از جراحی بلفاروپلاستی علاوه بر رفع پف زیر چشم، سیاهی آن را کاهش دهد، ولیکن برای تمام بیماران این روش اثرگذار نیست و تشخیص آن تنها به دست متخصصان چشم پزشک می باشد.

برطرف کردن سیاهی زیر چشم

مطالب مربوط با رفع سیاهی چشم و عوامل به وجود آورنده آن
نحوه صحیح شستن صورت بعد از تزریق ژل

نحوه صحیح شستن صورت بعد از تزریق ژل

نحوه شستن صورت بعد از تزریق ژل یکی از موارد مهمی است که باید به آن توجه شده تا نتایج رضایتمندی از تزریق ژل را بدست آورید
بیشتر
آیا میگرن چشمی خطرناک است

آیا میگرن چشمی خطرناک است

میگرن چشمی یکی از بیماری های چشم بوده که معایب زیادی داشته و در صورت مواجه شدن با این بیماری بهتر است تا سریع تر این بیماری توسط متخصص چشم درمان شود.
بیشتر
ترمیم بوتاکس چیست

ترمیم بوتاکس چیست

ترمیم بوتاکس یکی از روش هایی است که بعد از اولین مراحل انجام تزریق بوتاکس جهت نتیجه گیری بهتر باید انجام شود که با هزینه های مختلفی همراه است.
بیشتر
بیماری های چشمی شایع در کودکان

بیماری های چشمی شایع در کودکان

بسیاری از بیماری های چشمی که در کودکان رخ می دهد دارای علائم شایعی است که والدین هم به محض دیدن آن علائم در کودکان باید کودک خود را نزد پزشک متخصص ببرند.
بیشتر
6LdhPwgbAAAAAMu0Zi9ePAgqbmwgzXXDuDGupz0I