دکتر پورمازار جراح و متخصص عمل لازک چشم ،لیزیک،بلفاروپلاستی

روش هایی برای محافظت از چشم در فصل زمستان

گردآوری شده توسط : گروه تحقیقاتی کلینیک چشم بینایی
آخرین به روز رسانی :21 خرداد ، 1399
روش هایی برای محافظت از چشم در فصل زمستان

اینجا زمستان است، آیا چشمانتان محافظ است

محافظت از چشم در فصل زمستان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چرا که آسیب هایی که در این فصل ممکن است به چشم ها وارد شود آسیب های بسیار جدی هستند که بعضا غیر قابل جبران می باشند. محافظت از چشم ها در فصل زمستان کاری است که شما می توانید با رعایت کردن تنها چند نکته به راحتی آن را انجام دهید. ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره محافظت از چشم در فصل زمستان صحبت کنیم و اطلاعات مفیدی را در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین ما را در این مطلب همراهی کنید.

برای محافظت از چشم در فصل زمستان چشم های خود را مرطوب نگه دارید

یکی از روش های بسیار کاربردی که برای محافظت از چشم در فصل زمستان وجود دارد این است که سعی کنید تا جای ممکن چشم های خود را مرطوب نگه دارید. توجه داشته باشید که بدن شما روزانه به میزان خاصی از آب نیاز دارد و در صورتی که این میزان آب بدن شما تامین نشود ممکن است مشکلاتی برای شما به وجود آید که یکی از مهمترین این مشکلات، مشکلات مربوط به آسیب دیدن چشم است. بنابراین در صورتی که شما هم از افرادی هستید که از آسیب رسیدن به چشم ها در فصل های سرد می ترسید به شما توصیه می کنیم حتما در فصل زمستان حتی با وجود اینکه کمتر تشنه می شوید به میزان کافی آب بنوشید. نوشیدن آب به اندازه کافی باعث محافظت از چشم در فصل زمستان می شود.

نوشیدن آب برای سلامت بینایی

مشکل خشک شدن چشم و علائم آن

در بخش قبلی اشاره کردیم که یکی از مشکلاتی که ممکن است برای هر شخصی در فصل زمستان به وجود آید مشکلات مربوط به خشک شدن چشم ها است. خشک شدن چشم ها در فصل زمستان می تواند بسیار دردناک باشد و باعث سوزش چشم های شما شود. بنابراین در صورتی که شما هم در فصل زمستان احساس کردید که چشم هایتان می سوزد، سعی کنید که چشم های خود را با استفاده از قطره و یا نوشیدن آب به اندازه کافی مرطوب کنید تا این مشکل باعث اذیت شدن شما نشود. معمولا مشکلات مربوط به خشک شدن چشم زمانی بیشتر تاثیر خود را نشان می دهد که شما در یک فضای خشک قرار داشته باشید و هوای محیطی که در آن هستید خشک باشد. یکی از مهمترین نکاتی که درباره خشک شدن چشم باید بدانید این است که افرادی که از لنز در چشمان خود استفاده می کنند بیشتر از سایر افراد دچار این مشکل می شوند.

خشک شدن چشم

استفاده از قطره های مخصوص چشم

روش های مختلفی برای محافظت از چشم در فصل زمستان وجود دارد که هر یک از این روش ها دارای مزایای خاص خود می باشند. یکی از بهترین روش های برای محافظت از چشم در فصل زمستان این است که می توانید از قطره های مخصوص چشم استفاده کنید. استفاده از این قطره ها باعث می شود تا چشم های شما در فصل زمستان همیشه مرطوب باشد و در نتیجه در این فصل آسیب جدی به چشم های شما وارد نشود. در واقع این قطره ها از تبخیر شدن آب چشم در فصل های سرد جلوگیری می کنند. البته نکته ای که برای استفاده از این قطره ها باید بدانید این است که حتما سعی کنید با تجویز جراح و چشم پزشک از این قطره ها برای چشمان خود استفاده کنید.

درمان خشکی چشم

استفاده از عینک آفتابی

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که در زمستان چشم هایتان اذیت می شود برای محافظت از چشم در فصل زمستان سعی کنید همیشه عینک دودی خود را به همراه داشته باشید و آن را به چشم بزنید. زمانی که شما از عینک آفتابی استفاده می کنید چشم هایتان کمترین آسیب را می بینند. معمولا در فصل زمستان اشعه هایی که با چشم برخورد می کنند صدمات جدی را بر چشم وارد می کنند که برای جلوگیری از آنها معمولا توصیه می شود که چشم ها را مرطوب نگه داشته و سعی کنید حتما از عینک آفتابی استفاده کنید. علاوه بر این به شما توصیه می کنیم حتما از ویتامین A و امگا 3 برای تقویت چشم های خود در فصل زمستان بیشتر استفاده کنید. استفاده از عینک آفتابی یکی از بهترین روش ها برای جلوگیری از برف کوری به شمار می رود.

استفاده از عینک آفتابی

پلک زدن یک روش محافظت از چشم در فصل زمستان

روش دیگر محافظت از چشم در فصل زمستان این است که تعداد پلک زدن های خود را افزایش دهید. پلک زدن برای از بین بردن خشکی چشم بسیار مفید است و در نتیجه چشم های شما در طول این فصل کمتر اذیت شود. توجه داشته باشید که این موضوع برای افرادی که در این فصل ساعات طولانی را با لپ تاپ و یا گوشی سر می کنند نیز می تواند بسیار مفید باشد. باز و بسته کردن چشم ها می تواند باعث شود تا خشکی چشم ها از بین برود و در نتیجه سوزش چشم های شما نیز برطرف شود. بنابراین به عنوان یک نکته بسیار مهم زمانی که در فصل های سرد چشمان شما خشک می شود سعی کنید به صورت مرتب پلک بزنید و تا حد امکان از زل زدن به صفحه های نورانی مانند صفحه موبایل و یا صفحه کامپیوتر خودداری کنید.

سلامت بینایی

زمان کمتری را بیرون از محیط های سربسته بگذرانید

در صورتی که به هر دلیلی نمی توانید عینک دودی به چشم بزنید به شما توصیه می کنیم حتما از بیرون رفتن از محیط های سربسته خودداری کنید. سعی کنید زمان کمتری را در بیرون از خانه و یا محل کار خود بگذرانید تا تاثیر اشعه هایی که به سمت چشم شما ساطع می شوند را کاهش دهید. یک نکته بسیار مهم که به هیچ وجه نباید آن را فراموش کنید این است که اشعه های ماورا بنفش نیز در این فصل از ابرها عبور می کنند و می توانند چشم ها و پوست شما را تحت تاثیر خود قرار دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص روش های محافظت از چشم در فصل زمستان و همینطور اطلاعات دیگر در خصوص مشکلات بینایی مانند جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی، عمل لازک و لیزیک چشم و ... و راه های درمان هر یک می توانید به وب سایت دکتر پورمازار به نشانی www.binaii.com مراجعه کنید.

مطالب مربوط با روش هایی برای محافظت از چشم در فصل زمستان
افراد مناسب برای تزریق ژل و فیلر چشم چه کسانی هستند

افراد مناسب برای تزریق ژل و فیلر چشم چه کسانی هستند

تزریق فیلر و ژل مثل هر عمل درمانی دیگری محدودیت هایی دارد و هر فردی مناسب انجام این عمل نیست.
بیشتر
عوارض خشکی چشم

عوارض خشکی چشم

خشکی چشم یکی از بیماری های رایج چشمی بوده که می تواند در هر سنی و بنا به دلایل مختلفی در افراد این بیماری به وجود آید و عوارض متعددی را با خود به همراه خواهد داشت.
بیشتر
آشنایی با لنزهای مدرن عینک ضد بخار و ضد آب

آشنایی با لنزهای مدرن عینک ضد بخار و ضد آب

امروزه پیشرفت دنیای تکنولوژی پای خود را به تولید انواع لنزها و شیشه های عینک نیز باز کرده و به همین خاطر است که انواع لنزهای مدرن عینک را می توانید در بازار ببینید و انتخاب کنید.
بیشتر
آیا جراحی لیزیک می تواند شما را کور کند

آیا جراحی لیزیک می تواند شما را کور کند

جراحی لیزیک یک جراحی نسبتا کم خطر و موفق محسوب می شود.اگرچه ممکن است عوارضی ایجاد کند ولی باعث کوری نمی شود.
بیشتر
6LdhPwgbAAAAAMu0Zi9ePAgqbmwgzXXDuDGupz0I