دکتر پورمازار جراح و متخصص عمل لازک چشم ،لیزیک،بلفاروپلاستی

مراقبت از چشم ها در دوران دورکاری و کار با کامپیوتر و لپ تاپ

گردآوری شده توسط : گروه تحقیقاتی کلینیک چشم بینایی
آخرین به روز رسانی :10 خرداد ، 1399
مراقبت از چشم ها در دوران دورکاری و کار با کامپیوتر و لپ تاپ

امروزه با کاربردهای متنوع و گسترده رایانه، اگر کسی را با چشمانی خسته و قرمز ببینیم که ناشی از کار زیاد با کامپیوتر است، تعجبی ندارد. استفاده نادرست و بیش از حد از رایانه برای اجزای مختلف بدن مضراتی به همراه دارد که چشم یکی از این اجزای آسیب‌پذیر است.

مراقبت از چشم در هنگام کار با کامپیوتر

جلوگیری از ضعیف شدنچشم هنگام کار با کامپیوتر

به طور مثال یکی از کارهایی که معمولاً باعث می‌شود کاربران، برای مدت طولانی به مانیتور خیره شوند، برنامه نویسی است. گاهی مجبورید تا دیروقت بیدار بمانید تا یک ماژول را تمام کنید. در حالی که خسته هستید، به مانتیور خیره می‌شوید و این، به مرور تأثیرات منفی زیادی روی چشمانتان دارد.
افرادی که مدت زیادی را جلوی صفحه مانیتور می‌نشینند، معمولا با عوارض چشمی چون خستگی چشم‌ها ، آبریزش چشم، خارش، تاری دید، دوبینی، سرگیجه، حالت تهوع، قرمزی و سوزش چشم، تغییر در درک رنگ‌ها و نیز سردرد روبه رو می‌شوند.
حال در این دوران که شما بیشتر در منزل به انجام کارهایتان مشغول هستید و ساعات متفاوت تری نسبت به دفتر کارتان چگونه باید از چشمان خود مراقبت کنید؟

مانیتور LED برای کار مداوم با کامپیوتر

اگر از دست مانیتور خود خسته شده‌اید و قصد خرید مانتیور جدیدی دارید، حتماً مانیتور LED بگیرید. تکنولوژی به کار رفته در آن‌ها طوری است که مثل مهتابی چشمک نمی‌زنند! بلکه صحنه‌ای ثابت دارند. مانیتورهای LCD نور فلورسنت دارند و مثل مهتابی چشمک می‌زنند. هر چه چشمک زدن مانیتور بیشتر باشد، چشمان شما بیشتر خسته می‌شوند. ضمن اینکه بسیاری از اضطراب‌هایی که هنگام کار با کامپیوتر ایجاد می‌شود، به خاطر چشمک‌های مانیتور است.

هنگامی که خسته اید کار با کامپیوتر را تعطیل کنید

کار، هر چقدر هم که مهم باشد، مهم‌تر از چشم شما نیست! باید باور کنید که چشم ضعیف می‌شود. باید باور کنید که حمل عینک آنقدر سخت است که خیلی‌ها به لنز گذاشتن و عمل جراحی رو می‌آورند. پس نگویید اگر چشمم آسیب دید برفرض عینکی می‌شویم و عینک می‌زنیم! به نظر می‌رسد چشم خسته بیشتر آسیب پذیر می‌شود. کار را تعطیل کنید و بعد از یک خواب هر چند کوتاه، دوباره کار کنید.

از چشم هایتان مراقبت ویژه نمایید

در بحث مراقبت از چشم هنگام کار با کامپیوتر و لپ تاپ هر چند دقیقه یک بار چشم‌هایتان را ببندید و تا چند ثانیه باز نکنید. این‌ها برای این است که بر اثر باز ماندن بیش از حد، آب روی چشم شما خشک می‌شود و این مضر است. پلک زدن و بستن چشم باعث می‌شود روی چشم‌ها آب تازه قرار گیرد.
همچنین گفته‌اند هر چند دقیقه یک بار چشم‌های خود را با آب خنک بشویید.

مراقبت از چشم به هنگام کار با لپ تاپ و کامپیوتر

از اشک مصنوعی استفاده کنید

هر وقت احساس کردید چشمانتان خشک یا قرمز شده، از قطره های اشک مصنوعی استفاده کنید. البته این نکته مهم را فراموش نکنید که استفاده نامناسب از هر نوع دارو می‌تواند خطرناک باشد.
به خاطر بسپارید بینایی نعمت بزرگی است که نباید به راحتی آن را از دست داد. چنانچه کار شما به استفاده ی دائمی از کامپیوتر وابسته است، بیشتر مراقب باشید تا بتوانید همیشه با چشمانی سالم، کار و زندگی‌تان را ادامه دهید.

مطالب مربوط با مراقبت از چشم ها در دوران دورکاری و کار با کامپیوتر و لپ تاپ
تفاوت بوتاکس جالوبوتاکس

تفاوت بوتاکس جالوبوتاکس

با بررسی تفاوت بوتاکس و جالوبوتاکس می توانید در زمان درمان بهترین گزینه را انتخاب کنید. رفع چین و چروک ها، از بین بردن خطوط اخم، پنجه کلاغی و ... همه از جمله عملکردهایی است که می توان با این روش ها درمان را انجام داد. اما مسئله بسیار مهمی که مراجعه کنندگان را به تحقیق برداشته است انتخاب راه مناسب است.
بیشتر
نحوه عملکرد تزریق بوتاکس به چه شکل می باشد

نحوه عملکرد تزریق بوتاکس به چه شکل می باشد

نحوه عملکرد تزریق بوتاکس بسیار راحت و بی خطر بوده و از ایمنی بالایی برخوردار می باشد. در این مقاله با ویژگی ها و نحوه عملکرد بوتاکس آشنا خواهید شد
بیشتر
راه های طبیعی برای داشتن چشمانی درشت و زیبا

راه های طبیعی برای داشتن چشمانی درشت و زیبا

هر چند وقت که می گذرد با این که هنوز جوان هستید، وقتی به آینه نگاه می کنید پف چشم ها، حلقه های سیاه و خطوط ریز اطراف چشم ها، این علائم روی صورتتان باعث نگرانی شما می گردند.
بیشتر
درمان تومورهای چشم به روش پلاک تراپی در ایران

درمان تومورهای چشم به روش پلاک تراپی در ایران

یکی از بیماری های شایع چشمی تومور است. اگر شما از افرادی هستید که با این بیماری مواجه هستید می توانید برای درمان تومورهای چشم از روش پلاک تراپی استفاده کنید.
بیشتر
6LdhPwgbAAAAAMu0Zi9ePAgqbmwgzXXDuDGupz0I