دکتر پورمازار جراح و متخصص عمل لازک چشم ،لیزیک،بلفاروپلاستی

عوارض حساسیت به ریمل در خانم ها

گردآوری شده توسط : گروه تحقیقاتی کلینیک چشم بینایی
آخرین به روز رسانی :04 مرداد ، 1399
عوارض حساسیت به ریمل در خانم ها

حساسیت های چشمی ناشی از استفاده ی ریمل 

زمانی که بدن اشتباها به ماده ای که واردش شده به عنوان دشمن می نگرد و به آن حمله می کند، واکنش آلرژیک به وجود می آید، در بعضی افراد، آلرژی ها به دلیل بعضی مواد داخل هوا مثل گرده افشانی، خاکستر حیوانات و یا گرد و غبار می باشد، در صورتی که ممکن است در افراد دیگر آلرژی ها در تماس با مخاط غشای پوستی ظاهر شوند، لوازم آرایشی مثل ریمل در افرادی باعث واکنش آلرژیک می شود که به هر کدام از مواد به کار رفته در ریمل حساسیت داشته باشند.

حساسیت چشم با ریمل

حساسیت به ریمل در خانم ها

ریمل و محصولات آرایشی باعث ایجاد آلرژی های مختلف پوستی هم می شوند، آن هم به حدی که برخی متخصصان پوست معتقدند شایع ترین علت آلرژی یا اگزمای اطراف چشم، استفاده از لوازم آرایش چشمی، به خصوص خط چشم است. گاهی یکباره ممکن است به این عوارض دچار شوید. این نوع آلرژی که در اثر استفاده از خط چشم یا ریمل چشم ایجاد می شود، می تواند به شکل قرمزی، خارش، التهاب و پوسته پوسته شدن پوست لبه های پلک و اطراف چشم ها بروز کند. اگر با استفاده از یک محصول آرایشی جدید دچار قرمزی، خارش و التهاب لبه پلک ها شدید، بلافاصله اقدام به حذف ماده آلرژن، یعنی پرهیز از استفاده مجدد از خط چشم یا ریمل خود بر روی چشمتان کنید. از عوارض ناشی از آن  می توان التهاب چشم و ورم چشم که ممکن است در اثر استفاده از ریمل به وجود بیاید، نام برد. ورم چشم یک واکنش آلرژیک است که در واکنش به آلرژن ها و موادی که با پوست برخورد دارند، اتفاق می افتد، ورم گوشه داخلی چشم نیز به سبب ریختن ذرات ریمل در داخل چشم ایجاد می شود.

قطره چشم قبل از آرایش

اما اگر چشمانتان حساسیت ایجاد می کند روش دیگر برای کاهش حساسیت چشم به هنگام آرایش و میکاپ صورت استفاده از قطره چشم قبل از ریمل زدن است. اگر چشمان شما بعد از آرایش حتمن قرمز می شود،یا می خارد یا آبریزش پیدا می کند می توانید از این روش بهره ببرید. اگر می خواهید از قطره چشمی استفاده کنید گزینه ای را انتخاب کنید که باعث تسکین حساسیت می شود.

حساسیت چشمی

ریمل های ضد حساسیت

عوامل موثری برای حساسیت به ریمل در برخی افراد وجود دارد:
عطر یکی از عنصرهای حساسیت زا هستند که معمولا در ساخت بیشتر محصولات آرایشی و بهداشتی علی الخصوص برخی ریمل ها مورد استفاده قرار می گیرد. اگر احساس ای را دارید که چشم های حساسی دارید بهتر است به دنبال ریمل های بدون عطر و رایحه باشید تا حساسیت چشم ها تحریک نشود و بتوانید با خیال راحت از ریمل استفاده کنید. هیدروکسی اتیل سلولز هم به طور گسترده به عنوان ژل و ضخیم کننده مژه در ساخت انواع ریمل ها مورد استفاده قرار میگید. اگرچه استفاده از این ماده شیمیایی در فرمولاسیون ریمل خیلی عالی و ایده آل به نظر میرسد اما برای برخی چشم ها واقعا ضرر دارد. ایزوپروپیل میریستات که غلظتش در ریمل مژه بسیار کم هست اما همین مقدار کم هم ممکن است باعث تحریک پوست، چشم و حتی ریه ها بشود! پس اگر پوست و چشم های حساسی دارید به این مورد توجه ویژه تری داشته باشید. 

درمان حساسیت چشم با طب سنتی

حساسیت چشمی زمانی اتفاق میافتد که چشم‌ها در معرض مواد آلرژی‌زا مانند هر ماده خارجی تاثیر گذار قرار می‌گیرند. گاهی برای درمان حساسیت چشمی با روش‌های خانگی می‌توانید از کمپرس سرد استفاده کنید. کمپرس آب سرد می‌تواند حساسیت را تسکین داده و اثر تسکین ‌بخشی بر روی چشم‌ها داشته باشد. کافی است یک پارچه تمیز را درون آب سرد غوطه‌ور کنید و آن را بر روی چشم‌ها قرار دهید. این کار را به دفعات لازم تکرار کنید.
یکی از درمان‌های اصلی و مؤثر در درمان این بیماری، کاهش میزان غذاست. در فصل بهار باید از پرخوری جلوگیری شود و بیماران مستعد از مصرف گوشت‌های سخت هضم و غذاهای چرب تا حد امکان پرهیز کنند و تحمل گرسنگی و تشنگی و کم خوابیدن را داشته باشد تا اینکه این سموم دفع شوند. همچنین مصرف غذاهای شور و ترش و میوه های آبکی از عوامل تشدید کننده این بیماری هستند. در برخی موارد مصرف کاهو و شربت سکنجبین که از سنت‌های پیشینیان است در ایام حساسیت های چشمی در فصول می‌تواند به رفع حساسیت و خارش‌های شدید چشمی کمک کند. همچنین اگر واکنش چشم شما زیاد باشد باید به چشم پزشک متخصص مراجعه نمایید.

عوارض حساسیت به ریمل
برای کسب اطلاعات بیشتر از صفحات زیر دیدن نمایید:

با فصل حساسیت های چشمی آشنا هستید
آرایش چشم و مشکلاتی که برای چشم به وجود می آید
نور آبی برای چشم مضر است یا مفید
مطالب مربوط با عوارض حساسیت به ریمل در خانم ها
آشنایی کامل با تزریق بوتاکس به زیر چشم

آشنایی کامل با تزریق بوتاکس به زیر چشم

بوتاکس را می توان یک جراحی غیر تهاجمی و بدون خطر دانست که باعث جوان تر شدن و زیبا تر نشان دادن چهره شما می شود.
بیشتر
ادعای عجیب دانشمندان درباره درمان بیماری چشم با زردچوبه

ادعای عجیب دانشمندان درباره درمان بیماری چشم با زردچوبه

امروزه در پی تحقیقات دانشمندان آمریکایی به این مسئله پی برده شده  است که درمان بیماری چشم با زردچوبه امکان پذیر می باشد. از جمله بیماری شایعی که ممکن است چشم به آن مبتلا شود بیماری آب سیاه یا گلوکوم است.
بیشتر
کدام عوامل باعث عدم تاثیر بوتاکس هستند

کدام عوامل باعث عدم تاثیر بوتاکس هستند

بوتاکس یکی از مواردی است که بعد از تزریق آن باید به نکات مهمی توجه داشته باشید تا بتوانید تاثیرات مثبت آن در ناحیه مورد نظر ببینید.
بیشتر
از چه سنی می توان از لنزهای تماسی استفاده کرد

از چه سنی می توان از لنزهای تماسی استفاده کرد

سن مناسب استفاده از لنز تماسی محدودیت خاصی ندارد و اغلب افراد میتوانند از این لنز استفاده کنند.اما نکات مهمی درباره سن مناسب استفاده از لنز تماسی وجود دارد.
بیشتر
6LdhPwgbAAAAAMu0Zi9ePAgqbmwgzXXDuDGupz0I