دکتر پورمازار جراح و متخصص عمل لازک چشم ،لیزیک،بلفاروپلاستی

عمل ریلکس اسمایل چشم (RELEX SMILE) چیست؟

گردآوری شده توسط : گروه تحقیقاتی کلینیک چشم بینایی
آخرین به روز رسانی :29 مهر ، 1399
عمل ریلکس اسمایل چشم (RELEX SMILE) چیست؟

نحوه جراحی و مراقبت عمل ریلکس اسمایل چشم 

آیا می دانید عمل ریلکس اسمایل چشم چیست؟ این نوع جراحی یکی از پیشرفته ترین روش های عمل چشم جهت تصحیح بینایی افراد می باشد. در واقع عمل RELEX SMILE توسط مدرن ترین تکنولوژی فمتوسکند جهت پدید آوردن دیسک بسیار نازک به شکل دایره مانند به وسیله برش دادن قرنیه می باشد. البته این نوع جراحی با دقت بسیار بالا و غالبا کمتر از چهار میلیمتر انجام می شود و امروزه جزو پرطرفدار ترین عمل تصحیح بینایی گزارش شده است.

عمل ریلکس اسمایل چشم چیست؟

توضیح اینکه عمل ریلکس اسمایل چشم چیست را با این دو پرسش آغاز می کنیم:

  • اسمایل چیست؟
  • ریلکس چیست؟

در مورد سوال اسمایل چیست بهتر است بدانید که به مخفف برش دادن و برداشتن قسمتی از قرنیه، اسمایل گفته می شود. در حقیقت این نوع جراحی یک شیوه ابتکاری است که عملا توانسته جایگزین مناسبی برای عمل لیزر و یا دیگر عمل های اصلاح قرنیه قرار بگیرد، به این صورت که با ایجاد برش در قرنیه و همچنان خارج کردن آن از چشم یک حالت فوق العاده ای در عدسی چشم به وجود می آید البته در انجام این عمل میزان کمی لیزر به کار گرفته می شود. و اما ریلکس چیست؟ خوب است بدانید به جدیدترین شیوه تصحیح بینایی با استفاده از روش های پیشرفته و لیزر، ریلکس گفته می شود. اما امروزه تعداد زیادی از پزشکان متخصص بر این باورند که تصحیح بینایی به شیوه AII_ femto روشی نوین است که در سال های آینده صورت خواهد گرفت.

هزینه ی عمل ریلکس اسمایل چشم هزینه ی عمل ریلکس اسمایل چشم

مزایا و معایب عمل ریلکس اسمایل چشم چیست؟

اگر بخواهیم در مورد مزایای عمل ریلکس اسمایل چشم سخن بگوییم باید گفت در انجام این عمل، فلپ به کار گرفته نمی شود، تنها از یک لنز در بخش داخلی قرنیه استفاده می شود. بنابراین یک سوراخ ورود با کمترین تهاجم به وجود می آید که به وسیله همین سوراخ امکان جا به جایی عدسی فراهم می شود. بهتر است بدانید این جراحی بدون هیچ محدودیت حرکتی تنها با لیزر فمتوسکند قابل اجرا می باشد و تمام مراحل عمل ریلکس اسمایل چشم از لیزر برش گرفته تا لیزرینگ عدسی همگی در یک مرحله با استفاده از لیزر Femtosecond VisuMax صورت می گیرد. البته توجه داشته باشید که اسمایل چشم با محدوده نزدیک بینی به اندازه ده دیوپترس قابل اجرا شدن می باشد اما در مورد معایب این عمل باید گفت:

  • تنها در مورد بیماران نزدیک بین انجام می شود
  • امکان تکرار این جراحی وجود ندارد
  • بعد از اجرای عمل ریلکس اسمایل چشم امکان انجام هیچ نوع عمل دیگری بر روی چشم وجود ندارد.

افراد مناسب برای عمل ریلکس اسمایل چشم

در ادامه بحث این موضوع که عمل ریلکس اسمایل چشم چیست؟ خوب است اشاره ای به افراد متقاضی این جراحی چشم داشته باشیم. در حقیقت جمع زیادی از بیماران که امکان لیزیک چشم معمولی برای آنها ممکن است به راحتی می توانند عمل ریلکس اسمایل چشم را انجام دهند البته برای اطمینان بیشتر لازم است تا بیمار با یک متخصص چشم مشاوره ای داشته باشد، از طرفی دیگر افراد مبتلا به نزدیک بینی با سطح پایین یعنی در نمره 0.5_ 10 با وضعیت آستیگماتیسم به اندازه 5D می توانند یکی از کاندیدهای عمل ریلکس اسمایل چشم باشند. اما با این وجود ایده آل ترین افرادی که جراحی ریلکس اسمایل چشم برای آن ها می تواند مفید واقع شود عبارتند از:

  • افراد بالای 18 سال
  • بیمارانی که ضعیفی چشم آنها به مدت یکسال تداوم داشته است
  • فردی که به تمام تست های ویژه پاسخ مثبت داده است
  • خشکی چشم، نازک بودن قرنیه و بسیاری موارد دیگر در چشم بیمار مشاهده نشود

مزایا و معایب عمل ریلکس اسمایل چشم مزایا و معایب عمل ریلکس اسمایل چشم

قبل از عمل چه چیزی را باید در نظر بگیریم؟

آیا می دانید شرایط لازم جهت انجام عمل ریلکس اسمایل چشم چیست؟ در واقع برای به دست آوردن نتیجه مطلوبی از این نوع جراحی شاید پزشکتان از شما بخواهد که لنزهای چشمی مورد استفاده خود را به مدت سه روز پیش از جراحی مصرف نکنید. لازم است یک روز پیش از عمل و حتی شاید در روز عمل استفاده از لوازم آرایشی، انواع عطرها و حتی استفاده از کرم های لوسیون برای بیمار ممانعت داشته باشد؛ زیرا این دسته از مواد شیمیایی ممکن است در محل جراحی آلودگی ها و عفونت هایی را به وجود آورد. پس به شما توصیه می شود صبح روز جراحی حتما اطراف چشم را تمیز شستشو دهید.

روش ریلکس اسمایل چگونه عمل می کند؟

 در مورد اینکه عمل ریلکس اسمایل چشم چیست؟ به طور مختصر در رابطه با این جراحی اصلاح بینایی چشم صحبت کردیم اما بهتر است بدانید که در اجرای این عمل غالبا بیمار لازم است به اتاق عمل رفته و جهت یک جراحی با دقت بسیار بالا آماده شود. سپس قرنیه بیمار در این اتاق با استفاده از چند قطره بی حسی شرایط عمل را پیدا کند و اسپکولوم چشم درون آن قرار داده شود. البته برای تمرکز بیشتر پزشک نواحی اطراف چشم پوشانده شده و بیمار هیچ دردی را در چشم خود احساس نمی کند بر همین اساس بعد از اتمام جراحی می بایست بیمار از لنز تماسی استفاده نماید.

زمان بهبودی این عمل لیزر چشم چقدر است؟

در رابطه با اینکه عمل ریلکس اسمایل چشم چیست؟ گفته شد که این جراحی جزو پیشرفته ترین عمل های چشم است پس قطعا زمان بهبودی آن نیز کمتر از دیگر عمل های اصلاح بینایی خواهد بود به طوری که فرد پس از عمل ریلکس اسمایل چشم در همان روز می تواند بهبودی کامل خود را به دست آورد؛ زیرا هیچ نوع برشی در سطح چشم انجام نشده است. بنابراین فرد در همان روزهای ابتدایی قادر است ورزش های حرکتی مثل شنا، دویدن و... را انجام دهند و اما در پایان این موضوع که عمل ریلکس اسمایل چشم چیست؟ می دانید این روش چقدر ایمن است؟ در حقیقت این عمل بسیار بی خطر است و می تواند جزو کم عوارض ترین عمل بینایی چشم به شمار آید چون که عوارض فلپ و یا دیگر جراحی های لیزیک چشم در این نوع عمل وجود ندارد.

عمل ریلکس اسمایل چشم (RELEX SMILE) عمل ریلکس اسمایل چشم (RELEX SMILE)

شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر از دیگر مقالات ما بازدید نمایید:

مطالب مربوط با عمل ریلکس اسمایل چشم (RELEX SMILE) چیست؟
تاثیر بوتاکس برای درمان افسردگی

تاثیر بوتاکس برای درمان افسردگی

تزریق بوتاکس علاوه بر جوانسازی پوست و زیبایی برای درمان افسردگی و افزایش اعتماد به نفس تاثیر بسزایی دارد که در این مقاله با آن آشنا خواهید شد.
بیشتر
جدیدترین روش های اصلاح عیوب انکساری

جدیدترین روش های اصلاح عیوب انکساری

با مطالعه این گزارش با یکی از جدیدترین و بهترین روش های درمان عیوب انکساری، یعنی عمل لیزیک چشم آشنا می شوید. عمل لیزیک چشم یکی از مطمئن ترین روش های درمان عیوب انکساری می باشد که درباره آن به طور دقیقی مطلب ارائه داده ایم.

بیشتر
چه عواملی موجب کاهش بینایی در کودکان می شود

چه عواملی موجب کاهش بینایی در کودکان می شود

عوامل کاهش بینایی در کودکان متفاوت بوده ودر حقیقت کاهش یا از دست دادن توانایی دید است، علل آن به ویژه برای کودکان با بزرگسالان ناشی از مشکلات مختلفی می باشد.
بیشتر
لیفت شقیقه با تزریق بوتاکس چیست

لیفت شقیقه با تزریق بوتاکس چیست

لیفت شقیقه با تزریق بوتاکس به شما کمک می کند تا جذابیت از دست رفته خود را در صورتتان بدست آورده و یک قدم موثر برای جوانسازی خودتان بردارید.
بیشتر
6LdhPwgbAAAAAMu0Zi9ePAgqbmwgzXXDuDGupz0I