دکتر پورمازار جراح و متخصص عمل لازک چشم ،لیزیک،بلفاروپلاستی

آیا برخی از فعالیت ورزشی پس از لیزیک محدود یا ممنوع می شود

گردآوری شده توسط : گروه تحقیقاتی کلینیک چشم بینایی
آخرین به روز رسانی :24 آبان ، 1399
آیا برخی از فعالیت ورزشی پس از لیزیک محدود یا ممنوع می شود

عمل لیزیک و فعالیت ورزشی بعد از آن

یکی از مهمترین و اصلی ترین نگرانی های بسیاری از افراد را بهترین زمان برای انجام فعالیت ورزشی پس از لیزیک چشم می باشد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با پزشک معالج خود در تماس باشید و از این طریق اطلاعات بسیار جالبی را در مورد فعالیت های ورزشی پس از عمل لیزیک به دست آورید.

فعالیت ورزشی پس از لیزیک

آیا شما نیز به دنبال آشنا شدن با مهمترین و اصلی ترین فعالیت ورزشی پس از لیزیک چشم هستید؟ آیا می دانید که بعد از عمل لیزیک بایستی چه فعالیت های ورزشی را انجام نداد؟ از شما دعوت می شود که مقاله و مطالب پیش روی خود را تا انتها همراهی کرده و از این طریق جالب ترین و مفید ترین اطلاعات را به دست آورید.

امروزه بسیاری از مردم برای رهایی از عینک خود به سراغ راه های نوین می روند که بی شک یکی از بهترین این راه ها و روش ها، عمل لیزیک می باشد که افراد می توانند با گذراندن این عمل، برای همیشه از دست عینک خود رهایی یافته به راحتی بتواند به فعالیت های مورد نیاز خود بپردازد. در حال حاضر شما می توانید کلینیک های بسیار زیادی را مشاهده کنید که بهترین و بی نظیرترین خدمات را در زمینه عمل لیزیک ارائه می دهند و شما نیز می توانید با توجه به علاقه مندی که دارد این عمل را انجام دهید. البته می توانید قبل از انجام هرگونه اقدامی با پزشک معالج خود در خصوص این حراجی مشورت های لازم را انجام دهید و سپس با خیال راحت اقدام به انجام عمل لیزیک داشته باشید.

یکی از مهمترین و اصلی ترین موضوعاتی که در خصوص این عمل جراحی وجود دارد، بهترین زمان برای انجام فعالیت های ورزشی بعد از عمل می باشد. لازم است بدانید که اهمیت کسب اطلاعات در خصوص فعالیت ورزشی پس از لیزیک بسیار بیشتر از خود عمل لیزیک می باشد و بیماران بایستی اطلاعات کافی و دقیقی را در این زمینه داشته باشند. در ادامه مقاله سعی بر آن داریم تا در مورد زمان دقیق برخی از فعالیت های ورزشی بعد از عمل لیزیک، توضیحات بیشتری را به حضورتان ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

عمل لیزیک و فعالیت های ورزشی پس از آنعمل لیزیک و فعالیت های ورزشی پس از آن

تا سه روز بعد از عمل لیزیک: فعالیت ورزشی پس از لیزیک

اگر شما نیز به دنبال مهمترین و اصلی ترین فعالیت ورزشی پس از لیزیک تا سه روز بعد از عمل هستید، بایستی در این زمینه بگوییم که شما نبایستی هیچ گونه فعالیتی را تا زمان بهبودی عمل چشم های خود انجام دهید. طبق دستورات و نظرات بسیاری از پزشکان چشم، بیماران اجازه انجام هیچ گونه فعالیتی را تا سه روز ندارند و بایستی استراحت مطلق داشته باشند تا بهبودی مورد نظر خود را به دست آورند. همچنین بسیاری از پزشکان باتجربه و مجرب در این زمینه، جدولی از فعالیت های ورزشی پس از عمل لیزیک را برای بیماران خود تهیه و آماده کرده اند و این جدول را در اختیار بیماران خود قرار می دهند تا بتوانند آن ها را در انجام فعالیت های ورزشی پس از عمل لیزیک راهنمایی کنند.

فعالیت های ورزشی مناسب بعد از عمل لیزیکفعالیت های ورزشی مناسب بعد از عمل لیزیک

سه روز بعد از عمل لیزبک

بعد از گذشت سه روز، شما می توانید برخی از ساده ترین فعالیت ورزشی پس از لیزیک را به آرامی انجام دهید که البته توصیه می شود هیچ گونه زیاده روی را در انجام این فعالیت ها نداشته باشید تا بتوانید به شکل کامل به بهبودی مورد نظر خود دست پیدا کنید. از مهمترین و اصلی ترین فعالیت های ورزشی پس از عمل لیزیک می توان به اسکی، دویدن با سرعت پایین و بازی با کودکان را نام برد. همچنین می توانید فعالیت های کم خطری را نیز به آرامی انجام دهید.

یک هفته بعد از عمل لیزیک

لازم است بدانید که بیمار می تواند بعد از گذشت یک هفته از عمل خود، تمام کارهای روزانه و فعالیت ورزشی پس از لیزیک مورد نظر خود را به راحتی انجام دهد. از مهمترین و اصلی ترین فعالیت های ورزشی پس از عمل لیزیک می توان به مواردی از جمله بسکتبال، موتورسواری، شنا و غیره اشاره کرد. البته شما می توانید برای احتیاط هم که شده، از عینک های محافظ استفاده کنید تا از بروز اتفاق های خطرناک تر جلوگیری کنید. در این دوره از درمان خود توانسته اید بهبودی کامل خود را دریافت کرده و به راحتی وزرش های مورد علاقه خود را انجام دهید.

آخرین مطالب تکمیلی بینایی دکتر رضا پورمازار را در این بخش دنبال نمایید

ورزش و برنامه استراحت چشم برای کابران رایانه

ورزش چشم راهی موثر برای رفع خستگی و سلامت چشم

ورزش هایی که باعث تقویت بینایی می شوند

زمان مناسب برای فعالیت ورزشی بعد از عمل لیزیکزمان مناسب برای فعالیت ورزشی بعد از عمل لیزیک

یک ماه بعد از عمل لیزیک

حال که یک ماه بعد از عمل جراحی شما گذشته است، می توانید ورزش های کم خطر مورد علاقه ی خود را بدون استفاده از عینک های محافظ نیز با خیال راحت انجام دهید. شما در این مرحله از درمان خود، نیازی به رعایت هیچ گونه محدودیتی در فعالیت ورزشی پس از لیزیک ندارد. برخی از پزشکان توصیه می کنند که برای انجام ورزش های بسیار سنگین از جمله چتر بازی، پینت بال و غیره از عینک های محافظتی استفاده کنید تا از رسیدن هرگونه آسیبی به چشم خود جلوگیری کنید. همچنین می توانید برای آگاهی دقیق تر از فعالیت های ورزشی پس از عمل لیزیک با همکاران ما از همین وب سایت پیش روی خود در تماس باشید.

فعالیت ورزشی یک ماه بعد از عمل لیزیکفعالیت ورزشی یک ماه بعد از عمل لیزیک

سه ماه بعد از عمل لیزیک

فعالیت ورزشی پس از لیزیک بی شک بعد از گذشت سه ماه تغییرات بسیار زیادی را خواهد کرد. شما می توانید بعد از گذشت این مدت، بدون استفاده از عینک های محافظتی هرگونه ورزش های سبک و سنگین را با خیال راحت انجام دهید و هیچ گونه نگرانی را نیز نداشته باشید. از مهمترین و سنگین ترین فعالیت های ورزشی پس از عمل لیزیک می توان به اسکی روی آب و موج سواری اشاره کرد. همچنین می توانید در این خصوص نیز با پزشک معالج خود در ارتباط باشید و راهنمایی های مورد نیاز خود را به دست آورید.

مطالب مربوط با آیا برخی از فعالیت ورزشی پس از لیزیک محدود یا ممنوع می شود
عوارض تزریق ژل زیر چشم

عوارض تزریق ژل زیر چشم

رفع افتادگی و چروک پوست زیر چشم راه‌های متعددی دارد که یکی از آن ها تزریق فیلر است. برای آشنایی با عوارض تزریق ژل به زیر چشم، کلیک کنید.
بیشتر
روش های درمان آستیگماتیسم منظم

روش های درمان آستیگماتیسم منظم

روش های درمان آستیگماتیسم منظم شامل درمان با لنز و جراحی است. روش های درمان آستیگماتیسم منظم با توجه به شدت آن می تواند متغیر باشد.
بیشتر
عوارض حساسیت به ریمل در خانم ها

عوارض حساسیت به ریمل در خانم ها

زمانی که بدن اشتباها به ماده ای که واردش شده به عنوان دشمن می نگرد و به آن حمله می کند، واکنش آلرژیک به وجود می آید.
بیشتر
لیزیک مدرن در آینده

لیزیک مدرن در آینده

امروزه از لیزیک برای بهبود دید بیماران استفاده می کنیم. در مرکز لیزر چشم، ما همیشه به اهمیت فناوری اعتقاد داشته ایم و با ماندن در صدر پیشرفت های فناوری، می توانیم بهترین راه حل ها را برای تصحیح بینایی به بیماران خود ارائه دهیم.
بیشتر
6LdhPwgbAAAAAMu0Zi9ePAgqbmwgzXXDuDGupz0I