دکتر پورمازار جراح و متخصص عمل لازک چشم ،لیزیک،بلفاروپلاستی

جراحی فمتواسمایل، جراحی ایده آل برای ورزشکاران

گردآوری شده توسط : گروه تحقیقاتی کلینیک چشم بینایی
آخرین به روز رسانی :28 آبان ، 1399
جراحی فمتواسمایل، جراحی ایده آل برای ورزشکاران

جراحی فمتواسمایل برای ورزشکاران

جراحی فمتواسمایل برای ورزشکاران اهمیت زیادی دارد، چرا که برخی از ورزشکاران مانند فوتبالیست ها، دوچرخه سواران، کشتی گیران و... می بایست از چشمان تیزبینی برخوردار باشند. پس عیوب انکساری به وجود آمده در چشمان ورزشکاران مانند دوربینی، تیزبینی، تاری دید و حتی آستیگماتیسم می تواند محدودیت هایی را  در تمرین های ورزشی وی به وجود آورد، بر همین اساس برای رفع چنین مشکلاتی امروزه متخصصین چشم پزشک با استفاده از روش های نوینی مانند جراحی فمتواسمایل برای ورزشکاران سعی می کنند تا بدون قرار دادن هیچ جسم خارجی مانند لنز و  یا عینک دید چشم ورزشکاران را حفظ نمایند.

جراحی فمتواسمایل چیست؟

عمل فمتواسمایل یک نوع جراحی چشم است که معمولا پزشکان متخصص با برش دادن قرنیه عیوب انکساری چشم را برطرف می کنند. در این جراحی بر خلاف عمل فمتولیزیک یا جراحی های دیگر مانند لازک هیچ نوع لنزی درون چشم قرار نمی گیرد و تنها با اعمال یک برش بسیار نازک بر روی سطح بیرونی قرنیه، کار جراحی صورت می گیرد. در نتیجه هیچ نوع آسیبی به قرنیه و دیگر قسمت های چشم وارد نخواهد آمد و همچنان پایداری قرنیه به طور کامل حفظ می شود. پس با این وجود جراحی فمتواسمایل برای ورزشکاران می تواند یک عمل ایده آل به حساب آید و بهترین گزینه برای افرادی باشد  که به صورت حرفه ای و قهرمانی فعالیت های ورزشی را انجام می دهند.

جدیدترین جراحی فمتواسمایل برای ورزشکاران

جراحی فمتواسمایل در واقع کوتاهترین روش پیشرفته برای درمان عیوب انکساری به حساب می آید، چرا که ورزشکاران با انجام یک جراحی چند دقیقه ای می توانند در مدت کوتاهی به دید مطلوب خود برسند و به سرعت به تمرینات ورزشی خود در اردوگاه ها بازگردند. بنابراین فمتواسمایل برای افرادی که نمی توانند از عینک و همچنین لنزهای تماسی استفاده نمایند می تواند یک فرصت ایده آل باشد. جالب است بدانید جراحی فمتواسمایل کاملا بدون درد انجام می گیرد و سریعا بیمار بدون هیچ نوع خونریزی و یا داشتن عوارض جانبی می تواند به فعالیت خود ادامه دهد، به طوری که امروزه ورزشکاران مشهوری مانند لوکاس کروسه با انجام جراحی فمتواسمایل توانسته بدون استفاده از عینک و لنز به قهرمانی های خود ادامه دهد.

جراحی فمتواسمایل چیستجراحی فمتواسمایل چیست

جراحی ایده آل برای ورزشکاران

این روزها بیشتر مراکز تخصصی چشم پزشکی با استفاده از مجهزترین تجهیزات پزشکی و به کار گرفتن استانداردهای روز دنیا توانسته اند جراحی فمتواسمایل برای ورزشکاران و سایر افراد را به عنوان مدرن ترین عمل عیوب انکساری چشم اجرا نمایند. در واقع فمتواسمایل آخرین نسل اصلاح بینایی است که با استفاده از پرتو لیزر و برش قرنیه صورت می گیرد. جالب است بدانید عمل فمتواسمایل را عمل ریلکس اسمایل هم معرفی می کنند، زیرا در این روش از جراحی چشم همچنان پزشکان سعی می کنند به آرامی  بدون به کار گرفتن هیچ نوع تیغه مکانیکی و هیچ برش عمیقی در لایه قرنیه تنها در قسمت عصب قرنیه یک برش بسیار نازک را شبیه به یک لبخندی را به وجود آورند و در کمترین زمان خطای دید فرد را برطرف نمایند.

آخرین مطالب تکمیلی کلینیک بینایی دکتر پورمازار را در این بخش دنبال نمایید

آیا برخی از فعالیت ورزشی پس از لیزیک محدود یا ممنوع می شود

ورزش هایی که باعث تقویت بینایی می شوند

ورزش چشم راهی موثر برای رفع خستگی و سلامت چشم

فمتواسمایل، جراحی ایده آل برای ورزشکارانفمتواسمایل، جراحی ایده آل برای ورزشکاران

 چگونگی جراحی فمتواسمایل برای ورزشکاران

در اجرای روش جراحی فمتواسمایل یا همان عمل ریلکس اسمایل اصولا پزشکان متخصص برای برش دادن قرنیه از وسیله ای که بتواند با ظرافت کامل و با سطح دقت بالایی برش را انجام دهد استفاده می کنند پس در این میان نور لیزر فمتوسکند می تواند بهترین ابزار برای انجام عمل فمتواسمایل به شمار آید. در واقع چشم پزشکان حاذق در انجام این روش از جراحی چشم، لیزر اختصاصی فمتو ثانیه ویژو ماکس جهت برش دادن یک بافت بسیار ریز به شکل عدسی را در قسمت قرنیه به کار می گیرند و در نهایت از شکاف ریز ایجاد شده عیوب انکساری فرد را برطرف می نماید.

پس روشن است که این نوع عمل جراحی چشم می تواند برای ورزشکاران بسیار مناسب باشد، زیرا اصولا هیچ نوع بخیه و یا برش عمیقی در چشم وجود ندارد پس برای ورزشکاران مانند شناگران که چشم آنها در تماس با میکروب های آبی قرار دارد و یا کشتی گیران و ورزشکاران رزمی که گاهی اوقات فشارهای زیادی به سطح چشم آنها وارد می شود می تواند یک جراحی فوق العاده به حساب آید.

نحوه انجام عمل جراحی فمتواسمایلنحوه انجام عمل جراحی فمتواسمایل

مزیت های جراحی فمتواسمایل برای ورزشکاران

مهمترین فواید جراحی فمتواسمایل برای ورزشکاران، رفع خشکی چشم در این عمل جراحی می باشد. در حقیقت فمتواسمایل بر خلاف سایر جراحی های دیگر، اعصاب چشمی را در سطح پایین تری تحریک می کند پس در نهایت خشکی کمتری را در چشم ورزشکاران ایجاد می کند. مورد مهمی دیگری که وجود دارد کاهش سوزش چشم در ورزشکاران می باشد، چرا که این عمل نوین یک روش کم تهاجمی است پس این جراحی با حداقل سوزش چشم انجام می گیرد و غالبا ریزش اشک در چشم در میزان کمی دیده می شود. خوب است بدانید بیماران با عمل فمتواسمایل حس امنیت بیشتری را دارند، زیرا قرنیه در حین عمل به مقدار بسیار کمی تحرک خواهد داشت.

مزایای جراحی فمتواسمایلمزایای جراحی فمتواسمایل چیست؟

اهمیت ریلکس اسمایل برای ورزشکاران

جراحی فمتواسمایل برای ورزشکاران رزمی کاری  که دارای فعالیت های بدنی بالاتری نسبت به دیگر ورزشکاران هستند به میزان بالاتری اهمیت دارد به طوری که هر فردی با داشتن نمره 10 به پایین می توانند کاندید انجام این جراحی باشند. البته فراموش نکنید که این عمل تنها در افراد بالای 18 سال قابل اجرا می باشد، زیرا با رشد قرنیه و بزرگ شدن سن ورزشکار ممکن است که سطح قرنیه در میزان بیشتری باز شود و مشکلات غیر قابل جبرانی برای فرد به وجود آورد. البته خوب است بدانید با توجه به تبحری که چشم پزشک در جراحی خود اعمال می نماید و تجهیزات مدرنی که به کار می گیرد پس تمام کارهای جراحی طی یک روز انجام می شود و پس از عمل هیچ نوع پانسمان و استراحت طولانی مدت نیاز نمی باشد. تنها کافیست که در هر حالی از وارد آمدن فشار به چشم جلوگیری به عمل آورید.

مطالب مربوط با جراحی فمتواسمایل، جراحی ایده آل برای ورزشکاران
اصلاح عیوب انکساری با عمل لیزیک

اصلاح عیوب انکساری با عمل لیزیک

در اوایل دهه 70 برای اصلاح عیوب انکساری یک جراحی برای درمان بیماری چشم به وجود آمد که با نام لیزیک چشم شناخته شد که در این مقاله با این عمل بیشتر آشنا خواهید شد.
بیشتر
آشنایی با توپوگرافی چشم و کاربردهای آن

آشنایی با توپوگرافی چشم و کاربردهای آن

آشنایی با توپوگرافی چشم از اهمیت زیادی برخوردار بوده و بهتر است بدانید دارای کاربردهای زیادی می باشد
بیشتر
دانستنی هایی در مورد استفاده صحیح از قطره های چشمی

دانستنی هایی در مورد استفاده صحیح از قطره های چشمی

استفاده صحیح از قطره های چشمی چیست؟ با استفاده صحیح از قطره های چشمی می توانید با گذر زمان از مزیت این نوع از محصولات به خوبی بهره مند شوید.
بیشتر
چند مورد از مهمترین اشتباهات محافظت از چشم

چند مورد از مهمترین اشتباهات محافظت از چشم

روش هایی بسیاری وجود دارد که به عنوان رایج ترین اشتباهات محافظت از چشم صورت می گیرد. خوابیدن با لنز یکی از انواع اشتباهات محافظت از چشم می باشد.
بیشتر
6LdhPwgbAAAAAMu0Zi9ePAgqbmwgzXXDuDGupz0I