دکتر پورمازار جراح و متخصص عمل لازک چشم ،لیزیک،بلفاروپلاستی

ویترکتومی چیست و چگونه بینایی را بهبود می بخشد

گردآوری شده توسط : گروه تحقیقاتی کلینیک چشم بینایی
آخرین به روز رسانی :18 آذر ، 1399
ویترکتومی چیست و چگونه بینایی را بهبود می بخشد

آشنایی با جراحی ویترکتومی و تاثیر آن در بینایی

یکی از مهمترین و اصلی ترین سوال هایی می باشد که امروزه ذهن بسیاری از مردم را به سوی خود مشغول کرده است. ویترکتومی یکی از جراحی های مربوط به درمان اختلالات زجاجیه و شبکیه می باشد و توصیه می شود این جراحی را در بهترین کلینیک چشم پزشکی انجام دهید.

ویترکتومی چیست

ویترکتومی چیست؟ آیا می دانید که بهترین و مناسب ترین زمان برای ویترکتومی چشم کی می باشد؟ از شما می خواهیم که مقاله و مطالب پیش روی خود را تا آخر مورد بررسی قرار دهید و از این طریق به بهترین اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا نمایید.

ویترکتومی به جراحی های مربوط به زجاجیه و شبکیه چشم گفته می شود که در این فرایند قسمتی از زجاجیه چشم تخلیه شده تا کدورت موجود در آن از بین رود یک محلولی به نام بی اس اس را جایگزین زجاجیه می نمایند. همچنین در نظر داشته باشید که عمل ویترکتومی  به صورتی شکل می گیرد که عبارتند از :

  • ویترکتومی قدامی: ویترکتومی قدامی به جراحی گفته می شود که در آن بخش پیشین زجاجیه را تخلیه کرده و از بی اس اس استفاده کرده اند.

  • ویترکتومی عمیق: در این حالت زجاجیه را از عمیق ترین نقاط نیز تخلیه کرده اند و کل آن را با محلول بی اس اس پر می کنند.

اگر شما نیز به دنبال انجام جراحی مربوط به ویترکتومی چشم خود هستید، می توانید به یکی از معتبرترین و قابل اعتمادترین کلینیک های چشم پزشکی مراجعه کرده و از این طریق با خیال راحت اقدامات مربوط به جراحی ویترکتومی را انجام دهید. در ادامه مقاله سعی بر آن داریم تا در مورد سوال ویترکتومی چیست؟ توضیحات بیشتری را به حضورتان ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

جراحی ویترکتومی چیستجراحی ویترکتومی چیست

زمان مناسب انجام ویترکتومی

آیا می توان با کمک این جراحی میزان بینایی خود را تثبیت کرد؟ اگر شما نیز به دنبال یافتن پاسخ های مناسبی برای این قبیل از سوالات هستید، توصیه می شود که ما را همراهی نمایید. از مهمترین و اصلی ترین اتفاق هایی که سبب می شود تا بسیاری از افراد نیاز به جراحی ویترکتومی داشته باشند، می توان به مواردی از جمله زیر اشاره کرد:

  • انتشار عفونت به بخش های داخلی چشم

  • جداشدگی شبکیه

  • چروک شدگی ماکولا در شبکیه

  • آسیب های جدی در چشم

بهترین و مناسب ترین زمان برای انجام جراحی های مربوط به ویترکتومی نیز، بلافاصله بعد از تشخیص چشم معالج می باشد. لازم است بدانید که درمان های مربوط به سلامت چشم را هیچ وقت به تعویق نیندازید چرا که در این صورت ممکن است اتفاق های بسیار ناگواری به وجود آید. شما می توانید بلافاصله بعد از مراجعه به چشم پزشک ماهر و باتجربه در این زمینه، اقدامات مربوط به جراحی را انجام دهید تا به سلامت چشم مورد نظر خود دست پیدا کنید.

چگونه جراحی ویترکتومی بینایی را تثبیت می کند؟

ویترکتومی چگونه انجام می شود؟

توجه داشته باشید که در جراحی مربوط به ویترکتومی، تمام عفونت ها و خون لخته شده از داخل کره چشم تخلیه شده و از این طریق سبب بهتر شدن تصویر و تثبیت بینایی می شود که بیمار می تواند تصاویر مورد نظر خود را با دقت و شفافیت بسیار بالایی مورد مشاهده قرار دهد. در نظر بگیرید که اگر جراحی ویترکتومی به موقع انجام نشود، ممکن است بافت های داخلی چشم نیز آسیب های جدی دیده و از این طریق سبب خارج شدن شبکیه از حالت نرمال خود شود.

بنابراین اگر شما نیز به دنبال بهبود و تثبیت بینایی چشم خود هستید، فرصت را از دست ندهید و همین حالا اقدامات لازم برای جراحی مربوط به ویترکتومی را انجام دهید تا از این طریق در کمترین و کوتاه ترین زمان ممکن به سلامت مدنظر خود دست پیدا کنید.

ویترکتومی چگونه انجام می شودویترکتومی چگونه انجام می شود

نحوه انجام جراحی ویترکتومی

اگر همچنان به دنبال پاسخ مناسبی برای سوال ویترکتومی چیست؟ هستید، می توانید یک سری از مهمترین اطلاعات را در خصوص نحوه ی انجام این جراحی به دست آورید. شما بایستی قبل از انجام این جراحی یک سری آزمایش هایی را انجام دهید تا بتوانید آمادگی لازم برای جراحی را داشته باشید. جراحی مذکور نیز به طریق بیهوشی یا بی حسی موضعی صورت گرفته و شبکیه چشم را خارج کرده و آن را با سرم نمکی استریل مورد ضد عفونی قرار داده و بعد از تخلیه زجاجیه، از دوباره در داخل کره چشم قرار می دهند. در بسیاری از موارد برای اینکه شاهد خونریزی زیادی در چشم نشود، از جراحی لیزری استفاده می کند که برای این امر نیز به تخصص و تجربه بسیار بالایی نیاز است.

آخرین مطالب تکمیلی کلینیک بینایی دکتر پورمازار را در این بخش دنبال نمایید

جراحی فمتواسمایل، جراحی ایده آل برای ورزشکاران

جراحی به روش SMILE چیست

آیا جراحی لیزیک می تواند شما را کور کند

عوارض جراحی ویترکتومی

یکی از مهمترین و اصلی ترین دغدغه های بسیاری از افرادی که قصد انجام جراحی ویترکتومی را دارند، عوارض مربوط به این جراحی شکل داده است. بهتر می باشد که شما نیز در خصوص عوارض و مشکلات این جراحی یک سری از مهمترین و اصلی ترین اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورده و سپس با آگاهی بیشتری اقدامات مربوط به جراحی را انجام دهید. از مهمترین و اصلی ترین عوارض مربوط به این جراحی می توان به کاهش بینایی، جداشدگی شبکیه، خونریزی، درد، عفونت، افزایش فشار چشمی و غیره اشاره کرد.

عوارض جراحی ویترکتومیعوارض جراحی ویترکتومی

نکات مورد توجه بعد از انجام جراحی ویترکتومی

توصیه می شود که به یک سری از مهمترین و اصلی ترین نکات بعد از انجام جراحی ویترکتومی توجه لازم را داشته باشید تا بتوانید در کوتاه ترین زمان ممکن به بهبودی خود دست پیدا کنید. از مهمترین نکاتی که بایستی بعد از جراحی ویترکتومی بایستی به آنها توجه کرد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از داروهای تجویز شده به موقع استفاده کنید

  • از وارد شدن ضربه به چشم جلوگیری کنید.

  • به مدت دو الی سه هفته از شیلد استفاده کنید.

مطالب مربوط با ویترکتومی چیست و چگونه بینایی را بهبود می بخشد
ورزش و برنامه استراحت چشم برای کابران رایانه

ورزش و برنامه استراحت چشم برای کابران رایانه

خستگی چشم نه تنها باعث افت کار و افزایش اشتباهات فرد می شود بلکه در مواردی سردرد را نیز به همراه دارد. از آن جا که کنار گذاشتن رایانه ناممکن است انجام ورزش های چشمی مفیدی توصیه می شود تا این فشار کاهش یابد.
بیشتر
انواع عوارض چشمی و مراقبت از چشم در برابر آن ها

انواع عوارض چشمی و مراقبت از چشم در برابر آن ها

با بالارفتن قندخون در افراد دیابتی و با پیشرفت این بیماری در بدن فرد مبتلا به بیماری های زیادی گرفتار می شود از جمله عوارض دیابت ،دیابت چشمی است که اغلب باعث کم بینائی یا نابینائی فرد مبتلا می شود.
بیشتر
درمان خانگی عفونت چشم

درمان خانگی عفونت چشم

بسیاری از موادی که در منزل داریم، اگرچه جایگزین درمان پزشک نیستند، اما می‌توانند به درمان عفونت چشم در خانه کمک کنند. برای آشنایی بیشتر کلیک کنید
بیشتر
سندروم بینایی چشم کودکان در کار کردن با کامپیوتر

سندروم بینایی چشم کودکان در کار کردن با کامپیوتر

میزان خودآگاهی کودکان بسیار اندک می باشد آنها ممکن است یک کار لذت بخش را با تمرکز زیاد تا مدتها ادامه دهند تا اینکه بالاخره خسته شوند (مانند بازیهای رایانه ای با کامپیوتر یا گوشی )فعالیت طولانی بدون استراحت کافی می تواند باعث ایجاد مشکلاتی برای سیستم تطابقی چشم و در نتیجه آزردگی آن گردد.

بیشتر
6LdhPwgbAAAAAMu0Zi9ePAgqbmwgzXXDuDGupz0I