دکتر پورمازار جراح و متخصص عمل لازک چشم ،لیزیک،بلفاروپلاستی

نوشیدنی های مناسب برای تقویت بینایی و سلامت چشم ها

گردآوری شده توسط : گروه تحقیقاتی کلینیک چشم بینایی
آخرین به روز رسانی :25 بهمن ، 1399
نوشیدنی های مناسب برای تقویت بینایی و سلامت چشم ها

سلامت چشم با نوشیدنی های مناسب و خوشمزه 

سلامت چشم با نوشیدنی های مناسب حفظ می شود و به همین علت است که امروزه میل کردن نوشیدنی مناسب برای سلامت چشم از اهمیت زیادی برخوردار است.  ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره این نوشیدنی ها صحبت کنیم و اطلاعات جامع و جذابی را درباره تاثیر هر یک از آنها روی سلامت چشم ها و تقویت بینایی صحبت کنیم. بنابراین اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که به دنبال سلامت چشم با نوشیدنی های مناسب هستید به شما پیشنهاد می کنیم حتما با ما در این مطلب همراه باشید.

نوشیدنی هایی برای تقویت قوه بینایینوشیدنی هایی برای تقویت قوه بینایی 

نوشیدنی انبه، انگور و لیمو

حفظ سلامت چشم با نوشیدنی های مناسب امروزه مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. یکی از نوشیدنی های بسیار مفید برای تقویت نوشیدنی انبه، انگور و لیمو است. این نوشیدنی خوشمزه و لذیذ می تواند برای تقویت چشم های شما بسیار مفید باشد چرا که ویتامین های لازم برای چشم ها در این میوه ها موجود است. برای درست کردن این نوشیدنی خوشمزه شما می توانید یک عدد انبه را به همراه یک لیوان انگور له شده و همینطور مقداری لیمو ترش تازه در مخلوط کن ریخته و به خوبی آنها را با یکدیگر مخلوط کنید. اگر علاقه مند هستید تا طعم شیرین تری را در زمان میل کردن این نوشیدنی بچشید می توانید یک قاشق غذاخوری عسل نیز به این مواد اضافه کرده و به همراه مقداری یخ آن را سرو کنید.

نوشیدنی هویج، سیب و اسفناج

اگر به دنبال حفظ سلامت چشم با نوشیدنی های مناسب هستید احتمالا شما هم شنیده اید که هویج خواص بسیار زیادی برای تقویت بینایی دارد و به همین علت نیز اکثر افراد برای تقویت چشم های خود روزانه و به صورت مرتب هویج می خورند. هویج دارای مقادیر زیادی ویتامین A است که ویتامین مورد نیاز برای چشم ها به شمار می آید. برای درست کردن نوشیدنی هویج، سیب و اسفناج که یکی از بهترین نوشیدنی های برای تقویت بینایی است یک عدد هویج، یک عدد سیب و سه برگ اسفناج تازه را به خوبی شسته و دانه های سیب را از آن جدا کنید. سپس هویج و سیب را به قطعات کوچکتر تقسیم کرده و به همراه برگ های اسفناج داخل مخلوط ریخته و در ادامه یک قاشق غذاخوری جوانه گندم را نیز به آن اضافه کنید. حال با اضافه کردن مقداری آب به این مخلوط و در صورت تمایل کمی یخ می توانید این نوشیدنی خوشمزه و بسیار مفید را سرو کرده و میل کنید.

حفظ سلامت چشم با نوشیدنی های مناسب زغال اخته

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که به دنبال یک نوشیدنی ساده و در عین حال خوش طعم برای تقویت بینایی خود هستید پیشنهاد ما به شما نوشیدنی زغال اخته است که خواص بسیار زیادی برای چشم ها دارد و می تواند قدرت بینایی شما را تحت تاثیر خود قرار دهد. طرز تهیه نوشیدنی زغال اخته به این شکل است که شما باید 50 گرم زغال اخته تازه و بدون هسته را به خوبی شسته و به همراه یک لیوان شیر در مخلوط کن بریزید و به خوبی آنها را با یکدیگر مخلوط کنید. حال شما یک نوشیدنی بسیار خوشرنگ و زیبا و فوق العاده خوش طعم را دارید که می تواند خواص زیادی برای چشم ها و بینایی شما به همراه داشته باشد. شما می توانید این نوشیدنی را به صورت روزانه درست کرد و میل کنید و نهایت لذت را از نوشیدن آن ببرید.

معرفی نوشیدنی‌ های تقویت کننده بینایی معرفی نوشیدنی‌ های تقویت کننده بینایی  

حفظ سلامت چشم با نوشیدنی های مناسب چغندر، سیب و هویج

حفظ سلامت چشم با نوشیدنی های مناسب چغندر، سیب و هویج امکان پذیر است چرا که این نوشیدنی تمامی ویتامین های مورد نیاز سلامت چشم را دارا می باشد. این نوشیدنی نیز سرشار از ویتامین های مورد نیاز برای چشم است که می توانید نهایت لذت را از میل کردن آن ببرید. برای درست کردن این دمنوش یک عدد چغندر، یک عدد سیب و یک عدد هویج را خرد کرد و سپس آنها را داخل مخلوط کن بریزید. اگر علاقه مند به خوردن نوشیدنی های با غلظت بالا هستید نیازی به اضافه کردن آب نیست ولی در غیر این صورت می توانید کمی آب نیز به این مواد اضافه کنید تا نوشیدنی شما رقیق تر شود. حال می توانید این نوشیدنی را با قطعات کوچک سیب و هویج سرو کرده و میل کنید. نوشیدن هر روز یک لیوان از این نوشیدنی می تواند خواص بسیار زیادی برای چشم های شما داشته باشد.

دمنوش قره قات از مفید ترین دمنوش ها برای تقویت بینایی

یکی از مفیدترین دمنوش هایی که امروزه برای تقویت بینایی مورد استفاده قرار می گیرد دمنوش قره قات است که برای درست کردن آن از میوه قره قات استفاده می شود. این دمنوش می تواند فواید و خواص زیادی برای چشم ها داشته باشد و نوشیدن روزانه آن برای تقویت بینایی بسیار مفید خواهد بود. برای درست کردن دمنوش قره قات کافی است که یک قاشق غذاخوری از این میوه را به همراه مقداری آب روی حرارت قرار داده و اجازه دهید تا به خوبی دم بکشد. بعد از دم کشیدن می توانید آن را به همراه مقداری عسل سرو کرده و میل کنید.

دمنوش هلو

برای حفظ سلامت چشم با نوشیدنی های مناسب شما می توانید از دمنوش هلو نیز استفاده کنید. این دمنوش بسیار خوشمزه و لذیذ با استفاده از هلو تازه و مقداری چای سیاه درست می شود که باعث به وجود آمدن ترکیب فوق العاده جذابی می شود. برای درست کردن این دمنوش کافی است که هلوهای تازه و رسیده خود را شسته و پوست آنها را بکنید. سپس پوست های جدا شده را به همراه مقداری چای سیاه و کمی آب روی حرارت قرار دهید تا به خوبی دم بکشد. سپس می توانید با اضافه کردن مقداری عسل این دمنوش لذیذ و مفید را میل کنید. ما در این مطلب سعی کردیم اطلاعات مفیدی درباره حفظ سلامت چشم با نوشیدنی های مناسب در اختیار شما قرار دهیم که امیدواریم مطالعه آن برای شما مفید بوده باشد. برای دریافت خدمات چشم پزشکی می توانید با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.

تقویت بینایی با نوشیدنی های طبیعیتقویت بینایی با نوشیدنی های طبیعی 

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از دیگر مقالات ما بازدید نمایید:

مطالب مربوط با نوشیدنی های مناسب برای تقویت بینایی و سلامت چشم ها
آیا کیست چشم خطرناک است

آیا کیست چشم خطرناک است

کیست چشمی یکی از انواع بیماری های چشم بوده که دارای انواع مختلف می باشد و در صورت بی توجهی به آن ممکن است خطراتی را به همراه داشته باشد.
بیشتر
پیوند عصب چشم چگونه انجام می شود

پیوند عصب چشم چگونه انجام می شود

بیشتر افراد در سراسر جهان از آسیب دیدگی عصب بینایی چشم نسبت به سایر بیماری های چشم، دچار نقص دید می شوند. در اینجا می خواهیم  ببینیم که چه می شود که عصب بینایی دچار مشکل می شود.
بیشتر
دلایل اهمیت معاینه سالیانه چشم چیست

دلایل اهمیت معاینه سالیانه چشم چیست

از دلایل اهمیت معاینه سالیانه چشم، تشخیص و درمان مشکلات جدی پیش آمده برای چشمان شما می باشد که سبب شده تا بیش از پیش به اهمیت معاینه سالیانه چشم پی ببرید.
بیشتر
مراقبت های بعد از عمل لیزیک چشم

مراقبت های بعد از عمل لیزیک چشم

عمل لیزیک چشم، یک جراحی ساده می باشد که امروزه بسیار گسترش یافته است. بعد از جراحی لیزیک چشم، رعایت یک سری مراقبت ها الزامی می باشد.
بیشتر
6LdhPwgbAAAAAMu0Zi9ePAgqbmwgzXXDuDGupz0I