دکتر پورمازار جراح و متخصص عمل لازک چشم ،لیزیک،بلفاروپلاستی

بوتاکس چیست و چه ویژگی هایی دارد

گردآوری شده توسط : گروه تحقیقاتی کلینیک چشم بینایی
آخرین به روز رسانی :28 تیر ، 1400
بوتاکس چیست و چه ویژگی هایی دارد

همه چیز درباره بوتاکس و تاثیرات آن بر روی چین و چروک صورت

 بوتاکس یکی از مهم ترین و مطلوب ترین روش های زیبایی بدون عارضه و موقتی می باشد. این روش غیر تهاجمی می باشد و با هزینه ی بسیار کمتری از روش های دیگر مانند جراحی و ... انجام می گیرد. در ادامه ی  این مقاله همه چیز درباره بوتاکس به صورت کامل توضیح داده میشود.

همه چیز درباره بوتاکس و ویژگی های آن

بوتاکس یکی از روش های تزریقی مواد برای رفع چین و چروک می باشد. در این روش مواد بوتاکس به صورت تزریق بر نواحی چروک ها تزریق می شود و باعث می شود به مدت 4 الی 6 ماه این چین و چروک محو شود و در همین مدت از تشدید آن ها نیز جلوگیری می کند. همه چیز درباره بوتاکس بسیار واضح است، مواد بوتاکس سم بوتولونیوم می باشد که یک نوع پروتئین گیاهی است. این سم به داخل عضله تزریق می شود و فعالیت عضله را کم یا آن برای مدت خاصی فلج می کند. در نتیجه ی پوست رویه ی عضله پس از مدتی شل شده و چروک های ان باز و صاف می شود.

بوتاکس و ویژگی های آنبوتاکس و ویژگی های آن

همه چیز درباره بوتاکس و عوارض آن

یکی از سوالات بسیار رایج درباره ی بوتاکس، عوارض آن می باشد. افراد بسیار زیادی قبل از بوتاکس کردن صورت خود اسرار به دانستن همه چیز درباره بوتاکس و عوارض آن دارند. این بسیار طبیعی است که افراد نیاز به آگاهی دارند. در واقع اگرچه سم بوتولونیم در بوتاکس استفاده می شود اما این سم به غیر از عضله ی تزریق شده به جای دیگری سرایت نمی کند و دوز بسیار پایینی دارد و منجر به هیچ عارضه ی خاصی نمی شود. یکی از عوارض بوتاکس احساس سر شدن یا بی حسی در قسمت های تزریق شده می باشد، که اگر پزشک معالج شما همه چیز درباره بوتاکس  و تزریق ان را به خوبی بداند، تزریق را به بهترین شیوه انجام می دهد و شما متحمل هیچ عوارضی نخواهید شد.

پر بازدیدترین مقالات وب سایت دکتر رضا پورمازار را در این بخش دنبال نمایید

مهمترین دلایل لرزش پلک چشم چیست

انواع قطره های چشمی اشک مصنوعی و کاربردهای آن ها

علل و روش های درمان سیرنگوما یا چربی های سفید رنگ زیر چشم

تاثیر بوتاکس و ماندگاری آن

تاثیر بوتاکس بر روی چروک های نیمه عمیق و همچنین سطحی بسیار خوب است و آن ها را تا حد زیادی صاف می کند، اما برای چروک های خیلی عمیق باید از روش های پر کننده ی جایگزین مانند تزریق ژل و چربی استفاده کرد. معمولا" تغییرات پوست بعد از 5 الی 6 روز به صورت تدریجی نمایان می شود و تا دو هفته طول می کشد تا شما نتیجه ی مطلوب را مشاهده نمایید.

این صافی صورت و رفع چین و چروک ها حدود 4 الی 6 دوام دارد و پس از گذشت این مدت شما باید دوباره برای انجام تزریق بوتاکس اقدام نمایید. در صورتی که تمایل نداشته باشید که روند را ادامه دهید مشکلی خاصی به وجود نمی آید و فقط چین و چروک های صورت شما به حالت اولیه برمی گردند.

بوتاکس و میزان ماندگاری آنبوتاکس و میزان ماندگاری آن

نکات مهم قبل از تزریق بوتاکس

اگر می خواهید همه چیز درباره بوتاکس را به خوبی بدانید، یکی از مهم ترین ارکان نکات قابل لحاظ قبل از تزریق می باشد. شما باید مراقبت های لازم را از یک ماه قبل از انجام بوتاکس شروع کنید تا هم نتیجه ی مطلوب را دریافت کنید و هم متحمل عوارض خاص نشوید.ما در زیر برخی از نکات مهم را به شما توضیح می دهیم.

  • تا یک ماه قبل از تزریق بوتاکس نباید هیچ نوع ژل و یا چربی و فیلری تزریق کنید.
  • تا ده روز قبل از بوتاکس از بند انداختن و دیگر روش های اصلاح صورت مانند وکس و... خودداری کنید.
  • تا یک هفته قبل از بوتاکس از مصرف نوشیدنی های الکلی و همچنین خوراکی های با قند بالا خودداری نمایید.
  • استفاده از دارو های غیر استروئیدی ضد التهابی، و همچنین آسپرین و ویتامین E خودداری نمایید.
  • اگر شما خیلی حساس هستید و احساس می کنید با تزریق متحمل درد می شوید می توانید از یک مسکن معمولی مانند استامینوفن استفاده کنید.
  • قبل از تزریق بوتاکس از پوست خود مراقبت کنید زیرا باید به هیچ وجه آفتاب سوخته و یا ملتهب نباشد

همانطور که مشاهده می کنید، نکات مهم قبل از انجام بوتاکس بسیار راحت می باشد. شما می توانید در یک جلسه ی مشاوره تمامی اطلاعات را از پزشک خود دریافت کنید. قطعا" یک پزشک خوب همه چیز درباره بوتاکس را به مراجعه کننده ارائه می دهد تا وی بتواند با خیالی آسوده درمان را شروع کند.

نکات مهم قبل از تزریق بوتاکسنکات مهم قبل از تزریق بوتاکس

نکات مهم بعد از تزریق بوتاکس

بعد از این که پزشک تزریق بوتاکس را برای مراجعه کننده انجام داد. باید به وی موارد مهمی را که بعد از تزریق باید رعایت کند به طور کامل توضیح دهد، ما برخی از این نکات مهم را برای شما ذکر می کنیم.

  • بعد از انجام بوتاکس مرتب از ضد آفتاب استفاده کنید.
  • محل تزریق را حداقل تا چند ساعت لمس نکنید.
  • از ماساژ محل های تزریق خودداری نمایید.
  • برای اینکه مواد بهتر جذب عضله شود، با عضلات خود کار کنید و به اصطلاح ورزش های صورت مانند خندیدن انجام دهید.
  • تا چند ساعت بعد از بوتاکس دراز نکشید و خم نشوید.
  • از انجام مراقبت های پوستی عمیق مانند پاکسازی، میکرودرم و... حداقل تا دو هفته بپرهیزید.

مواردی که ذکر کردیم، هم برای جلوگیری از ایجاد عوارض مختلف پوستی و هم برای گرفتن نتیجه ی مطلوب و رضایت بخش می باشد.

موارد منع استفاده از بوتاکس

همانطور که در بخش " همه چیز درباره بوتاکس و عوارض آن" اشاره کردیم، بوتاکس عوارض خاصی ندارد. اما کسانی که به بیماری های عضلانی و عصبی در حد شدید مبتلا هستند و همچنین افرادی که باردار می باشند نباید از این روش استفاده کنند. معمولا پزشکان قبل از تجویز بوتاکس برای مراجعه کننده تمامی نکات منع استفاده و همچنین شرایط قبل و بعد را برای آن ها توضیح می دهند تا از بروز مشکلات احتمالی و یا عدم دریافت نتیجه ی رضایت بخش جلوگیری کنند.

موارد مهم بعد از تزریق بوتاکسموارد مهم بعد از تزریق بوتاکس

مطالب مربوط با بوتاکس چیست و چه ویژگی هایی دارد
بهترین مناطق تزریق بوتاکس کجاست

بهترین مناطق تزریق بوتاکس کجاست

بهترین مناطق تزریق بوتاکس در صورت کدام نواحی هستند؟ بوتاکس در اوایل استفاده ای درمانی داشت و غالبا برای درمان عدم تقارن در چشم ها به کار میرفت.
بیشتر
آشنایی با شایع ترین عفونت های چشمی

آشنایی با شایع ترین عفونت های چشمی

شایع ترین عفونت های چشمی را عفونت های ویروسی، میکروبی و قارچی تشکیل می دهند. همچنین انتقال آلودگی محیط اطراف از جمله شایع ترین عفونت های چشمی است.
بیشتر
انواع بیماری شبکیه چشم کدام است

انواع بیماری شبکیه چشم کدام است

بیماری شبکیه یکی از انواع بیماری چشمی بوده که دارای انواع مختلفی می باشد که هر کدام از علائم خاص خود برخوردار هستند.
بیشتر
آشنایی با بیماری نزدیک بینی یا میوپی

آشنایی با بیماری نزدیک بینی یا میوپی

در این مقاله با بیماری میوپی یا نزدیک بینی چشم و نشانه ها و دلایل تشدید آن و همچنین علل ابتلا به بیماری میوپی و راهکارهای درمان این بیماری و انواع آن آشنا و به شما معرفی خواهد شد.



بیشتر
6LdhPwgbAAAAAMu0Zi9ePAgqbmwgzXXDuDGupz0I