دکتر پورمازار جراح و متخصص عمل لازک چشم ،لیزیک،بلفاروپلاستی

هر آنچه باید از رفع گودی زیر چشم با تزریق بوتاکس بدانید

گردآوری شده توسط : گروه تحقیقاتی کلینیک چشم بینایی
آخرین به روز رسانی :29 تیر ، 1400
هر آنچه باید از رفع گودی زیر چشم با تزریق بوتاکس بدانید

همیشه اولین نشانه های پیری در چهره فرد نمایان می شود که یکی از این نشانه ها گودی زیر چشم می باشد به همین دلیل این دسته افراد برای پیشگیری از پیری زودرس اقدام به رفع گودی زیر چشم با تزریق بوتاکس می کنند. اما سوال اینجاست که آیا واقعا تزریق بوتاکس به رفع گودی زیر چشم کمک می کند؟ در ادامه به عواملی که در گودی زیر چشم تاثیر دارند و بهترین راه رفع گودی زیر چشم خواهیم پرداخت. در ادامه این مقاله ما را همراهی کنید.

عواملی که باعث گودی زیر چشم می شوند

یکی از مهمترین عواملی که در به وجود آمدن گودی زیر چشم تاثیر گذار می باشد، بالا رفتن سن و روند پیری انسان می باشد. موارد دیگری که در به وجود آمدن گودی زیر چشم تاثیر گذار هستند عبارتند از:

  • از بین رفتن چربی های زیر چشم با کاهش وزن شدید بدن
  • استفاده بیش از حد و مداوم از عینکهای طبی، عوامل ارثی و ژنتیکی
  • وجود برخی بیماریها
  • تغذیه نامناسب
  • بی خوابی و کمبود برخی از ویتامین ها مثل ویتامین کا، سی و آهن

از دلایل به وجود آمدن گودی زیر چشم می باشند. برای اینکه بدانید رفع گودی زیر چشم با تزریق بوتاکس امکان پذیر است یا خیر با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

رفع گودی زیر چشم با تزریق بوتاکسرفع گودی زیر چشم با تزریق بوتاکس

بوتاکس چیست؟

آیا رفع گودی زیر چشم با تزریق بوتاکس امکان پذیر است؟ ابتدا می خواهیم بدانیم بوتاکس چیست و چگونه عمل می کند. بوتاکس در واقع یک نوع سم به نام بوتولینوم می باشد که با فلج کردن موقت عضله های متحرک به مدت 4 ال 6 ماه عمل می کند. بوتاکس تنها بر روی عضلاتی که متحرک هستند و در اثر تحرک بیش از حد دچار چین و چروک می شود، تاثیرگذار می باشد.

دور چشم و اطراف چشم با توجه به اینکه عضلات متحرکی دارد، تزریق بوتاکس راه مناسبی برای از بین بردن چین و چروک و رفع گودی زیر چشم می باشد. سوال دیگری که وجود دارد این است که پس از تصمیم گیری به رفع گودی زیر چشم با تزریق بوتاکس، مراقبت های قبل و بعد از تزریق بوتاکس چگونه می باشد؟

رفع گودی زیر چشم با تزریق بوتاکس

همانطور که گفتیم عواملی چون، بالا رفتن سن، کمبود برخی ویتامین ها در بدن، بی خوابی، کاهش وزن شدید و .... در به وجود آمدن گودی زیر چشم تاثیرگذار می باشند. بسیاری از افراد با مراجعه به مراکز زیبایی، با استفاده از بوتاکس سعی در رفع گودی زیر چشم دارند. رفع گودی زیر چشم با تزریق بوتاکس، باعث روشن شدن گودی زیر چشم و جوان نشان دادن چهره می شود.

بوتاکس و مزایای آن بر رفع گودی زیر چشمبوتاکس و مزایای آن بر رفع گودی زیر چشم

نحوه رفع گودی زیر چشم با تزریق بوتاکس 

همانطور که در ابتدای مطلب بیان کردیم بوتاکس یک نوع سم ضعیف به نام بوتولینوم می باشد که با تزریق آن باعث فلج شدن عضله های فعال صورت می شود. عضله های زیر چشم نیز جزو عضله های فعال صورت می باشد که به مرور زمان با بالا رفتن سن باعث شل شدن و گود شدن زیر چشم می شود. رفع گودی زیر چشم با تزریق بوتاکس تا حدود زیادی امکان پذیر می باشد اما به تنهایی گودی زیر چشم را به طور کامل برطرف نمی سازد به همین دلیل برای رفع کامل گودی زیر چشم می توان از دیگر روش های زیبایی مانند تزریق ژل نیز  کمک گرفت.

پربازدیدترین مقالات وب سایت دکتر رضا پور مازار را در این بخش دنبال نمایید

راه های طبیعی برای داشتن چشمانی درشت و زیبا

بلفاریت چشمی یا گل مژه، علت و درمان التهاب پلک

همه چیز در مورد دیدن خطوط جلوی چشم یا مگس پران و نخ پران

مراقبت های قبل و بعد از تزریق بوتاکس در رفع گودی زیر چشم

برای اینکه نتیجه مثبت در رفع گودی زیر چشم با تزریق بوتاکس را حاصل کنید نیاز است به مراقبت های قبل و بعد از تزریق بوتاکس به زیر چشم توجه کنید. مراقبت های قبل از تزریق بوتاکس به زیر چشم: قبل از هرگونه اقدامی در صورت داشتن سابقه بیماری با پزشک خود مشورت کنید، پیش از تزریق بوتاکس از گرفتن حمام آفتاب و رفتن به سولاریوم به منظور برنزه کردن اجتناب کنید، صورت خود را از هرگونه مواد آرایشی پاکسازی کنید، قبل از تزریق بوتاکس از مصرف نوشیدنی های الکلی و دخانیات اجتناب کنید و از مصرف داروهای انعقادی خودداری کنید.

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس به زیر چشم

بعد از تزریق بوتاکس به زیر چشم از دراز کشیدن به مدت 4 ساعت اجتناب کنید، در صورت عدم توجه به این نکته احتمال حرکت کردن بوتاکس وجود دارد و پیامدهای بد دیگری در پی خواهد داشت، پس از تزریق بوتاکس به زیر چشم از ماساژ دادن زیر چشم خودداری کنید به دلیل اینکه ماساژ دادن موجب پخش شدن بوتاکس می شود و احتمال افتادگی پلک را دارد، برای تسکین درد و تورم زیر چشم هرگز از داروهای ضد التهابی و مسکن استفاده نکنید، پس از تزریق بوتاکس برای تسکین درد و التهاب از کمپرس سرد می توانید استفاده کنید، 24 ساعت پس از تزریق از حمام کردن اجتناب کنید، 24 ساعت بعد از تزریق از ورزش های سنگین خودداری کنید، از مصرف الکل و دخانیات تا 24 ساعت بعد از تزریق اجتناب کنید به دلیل اینکه مصرف الکل و دخانیات موجب بیشتر شدن التهاب و آسیب های جدی به پوست می شود و نکته آخر اینکه سعی کنید از کرمهای دور چشم به طور مرتب استفاده کنید تا میزان ماندگاری بوتاکس را افزایش دهید.

مراقبت های قبل و بعد از تزریق بوتاکس برای رفع گودی زیر چشممراقبت های قبل و بعد از تزریق بوتاکس برای رفع گودی زیر چشم

نتیجه گیری

همانطور که در این مطلب بیان کردیم عوامل بسیاری در گودی زیر چشم تاثیر گذار می باشند که با مزایای استفاده از بوتاکس، تا حدود زیادی در رفع گودی زیر چشم می توان کمک کرد. مهمترین نکته در رفع گودی زیر چشم با تزریق بوتاکس این است که با اطمینان از معتبر بودن مرکز زیبایی اقدام به این کار کنید زیرا عدم معتبر بودن مرکز زیبایی و داشتن پزشکان مجرب، موجب می شود عوارض غیر قابل جبرانی از تزریق بوتاکس را تجربه کنید.

مطالب مربوط با هر آنچه باید از رفع گودی زیر چشم با تزریق بوتاکس بدانید
ماکولای چشم و دلایل به وجود آمدن آن چیست

ماکولای چشم و دلایل به وجود آمدن آن چیست

بیماری ماکولا یکی از انواع بیماری های شایع چشمی بوده که عوارض زیادی به همراه دارد که با مراجعه به موقع به چشم پزشک می توان آن را درمان کرد.
بیشتر
تفاوت فمتولیزیک و فمتو اسمایل

تفاوت فمتولیزیک و فمتو اسمایل

تفاوت فمتولیزیک و فمتو اسمایل | در این مقاله با این دو روش، مزایا، عوارض، تفاوت‌هایی که در نوع لیز و مراقبت‌های بعد از عمل دارند آشنا می‌شوید.
بیشتر
تغییر رنگ چشم با لیزر

تغییر رنگ چشم با لیزر

عمل تغییر رنگ چشم به دو روش انجام می‌شود که عمل لیزیک یکی از آن‌ها است. برای آشنایی با چگونگی و مراحل عمل تغییر رنگ چشم با لیزر کلیک کنید.
بیشتر
نکاتی برای انجام غربالگری شبکیه در دیابت

نکاتی برای انجام غربالگری شبکیه در دیابت

تست غربالگری شبکیه در دیابت نوع یک امری مهم برای افراد مبتلا به این بیماری می باشد. زنان باردار باید غربالگری شبکیه در دیابت را تحت نظر پزشک انجام بدهند.
بیشتر
6LdhPwgbAAAAAMu0Zi9ePAgqbmwgzXXDuDGupz0I