دکتر پورمازار جراح و متخصص عمل لازک چشم ،لیزیک،بلفاروپلاستی

راه های درمان پف دور چشم با بوتاکس

گردآوری شده توسط : گروه تحقیقاتی کلینیک چشم بینایی
آخرین به روز رسانی :02 شهریور ، 1400
راه های درمان پف دور چشم با بوتاکس

راه های درمان پف دور چشم با بوتاکس

یکی از مواردی که در زیبایی چهره افراد تاثیر دارد پف و یا گودی زیر چشم می باشد که اغلب به دنبال رفع این مشکل می باشند. این موضوع راه های درمان متفاوتی دارد یکی از این موارد درمان پف دور چشم با بوتاکس می باشد. این راه درمانی جزو درمان های کم عارضه با مزیت های بسیار بشمار می آید.

این روش درمانی ممکن است عارضه هایی در برخی از افراد داشته باشد که حتما توصیه می شود با پزشک معالج مشاوره اولیه ای داشته باشید اما به طور کلی ماندگاری این روش به طور میانگین در حدود یکسال نیز می باشد. 

پف و کیسه های دور چشم

تمام اجزای قرار گرفته روی صورت بسیار مهم هستند اما یکی از اجزایی که در زیبایی صورت بسیار تاثیر گذار است چشم های یک فرد است که نقطه عطف صورت می باشند به نوعی چشم ها را می توان از نظر احساسات بازگو کننده مطالب بسیاری دانست. از طرفی چشم ها و فرم آنها بسیار بر روی نشان دادن سن افراد موثر است. از نظر پزشکی ناحیه دور چشم ها دارای پوست نازکی است و می توان گفت بسیار آسیب پذیر بوده به همین جهت به سرعت تغییر رنگ می دهد یا رطوبت خود را از دست می دهد.

به همین دلیل اکثر افراد دارای حلقه های تیره به دور چشم خود و کیسه های چشمی یا همان پف زیر چشم می باشند. این تیرگی یا پف ها را به کمک موارد زیادی مانند مراقبت های طولانی، لیزر و یا آرایش می توانیم از بین ببریم که یکی از این روش ها درمان پف دور چشم با بوتاکس می باشد.

راه های درمان پف زیر چشم با بوتاکسراه های درمان پف زیر چشم با بوتاکس

درمان پف دور چشم با بوتاکس

یکی از راه های درمان پف دور چشم با بوتاکس می باشد که به نوعی ضعف عضلانی در پوست ایجاد می کند. این کاربرد بوتاکس یا سم بوتولینوم نوع A می تواند به غیر از پف دور چشم برای بسیاری از مشکلات جزئی صورت نیز مفید باشد. برای استفاده از این نوع دارو حتما پزشک متخصص باید آموزش دیده باشد و بهتر است که در مطب پزشک انجام شود، این تزریق بدین صورت است که مستقیما زیر پوست تزریق می شود و نواحی اطراف پوست را آرام می کند.

رایج ترین حالت در تزریق بوتاکس استفاده از کرم های بی حسی می باشد تا درد تزریق را کمی تسکین دهد اما ممکن است در بعضی مواقع پزشک در صورت صلاحدید بیمار را بیهوش کرده سپس تزریق را انجام دهد در این صورت هیچ گونه دردی قبل و بعد از تزریق حس نمی شود.

مطالب مرتبط با این مقاله را در این بخش از وب سایت دکتر پورمازار دنبال نمایید

بوتاکس چیست و چه ویژگی هایی دارد

آشنایی با مراقبت های لازم پس از بوتاکس

هر آنچه باید از رفع گودی زیر چشم با تزریق بوتاکس بدانید

عوارض تزریق و درمان پف دور چشم با بوتاکس

هر نوع درمانی ممکن است عوارضی را به همراه داشته باشد بوتاکس هم شامل این موارد می شود که می توان به برخی از این عوارض که موارد جزئی می باشند اشاره کرد: 

  • درد خفیف

  • کبودی

  • سرگیجه

  • سردرد

  • تورم در اطراف محل تزریق شده

  • ضعف عضلانی موقتی

  • اشک 

اما در برخی شرایط این عوارض شدید تر بوده که به صورت نادر به وجود می آیند که در صورت بروز باید به پزشک مراجعه کرد. از اینرو می توان به 

  • تاری دید، دو بینی

  • مشکلات تنفسی

  • تغییراتی در صدا، مانند گرفتگی صدا

  • عدم تقارن صورت

  • بی اختیاری ادراری که مشکلات مثانه را به دنبال دارد

  • از دست دادن استفاده از عضلات در صورت

  • مشکلات بلعیدن اشاره کرد.

مزایا و تزریق درمان پف دور چشم با بوتاکسمزایا و تزریق درمان پف دور چشم با بوتاکس

پف دور چشم بعد از تزریق بوتاکس

یکی از مواردی که بسیار در درمان پف دور چشم با بوتاکس دیده می شود زمان گذراندن دوره نقاهت بوده که ممکن است چشم ها قرمز، خشک و یا پر آب شوند که در این صورت با پف دور چشم و ورم پلک مواجه هستیم. این علائم اگر برای مدت کوتاهی باشند هیچگونه ضرری ندارند و به مرور پس از گذران چند روز به حالت اول بازمی گردند.

در چه صورت باید به پزشک مراجعه کرد؟

بعد از تزریق برای درمان پف دور چشم با بوتاکس حداقل 6 هفته زمان لازم است تا بیمار به نتیجه دلخواه برسد اگر بعد از گذراندن این مدت تغییری در چشم های بیمار ایجاد نشد جای نگرانی نیست و باید به دکتر معالج مراجعه کرده و معاینه شود. در اغلب اوقات پزشک راهکار های ساده ای به بیمار می دهد تا به سرعت به نتیجه دلخواه برسد.

از این موارد می توان به ماساژ پلک در جهت افزایش جریان وریدی، استفاده از حوله داغ بر روی پلک ها در جهت به جریان انداختن و تحریک مویرگ ها و در نهایت افزایش سرعت پلک زدن بعد از بیدار شدن از خواب اشاره کرد. بیمار بعد از انجام اینکار ها اگر باز هم به نتیجه دلخواه نرسد ممکن است پزشک تاثیر پذیر نبودن این روش یعنی تزریق بوتاکس را اعلام کند که در نتیجه با موافقت بیمار می توان راه دیگری را امتحان کرد.

درمان پف دور چشم با بوتاکسدرمان پف دور چشم با بوتاکس

مزایا و معایب درمان پف دور چشم با بوتاکس

با توجه به عوارضی که در این روش نام برده شد بسیار معدود می توان در بیماران این عوارض را مشاهده کرد پس به عنوان یک روش کم عارضه طرفداران بسیاری دارد و می توان یکی از مزایای آن دانست. یکی دیگر از مزایای این روش برگشتن سریع فرد بیمار به حالت عادی و زندگی عادی می باشد چرا که همانند جراحی نبوده و دوره نقاهت دشوار ندارد.

درمان پف دور چشم با بوتاکس در کمترین زمان و با هزینه بسیار کم فرد را به چهره دلخواه می رساند اما از معایب آن می توان به ناپایدار بودن روش اشاره کرد که بهترین کار تمدید سالانه می باشد. البته ممکن است برای برخی افراد تنها 6 ماه دوام داشته باشد از معایب دیگر که ممکن است در بدن برخی از بیماران ظاهر شود می توان خارش، خونریزی، درد، واکنش های آلرژیکی، قرمزی، کبودی و در نهایت گردن درد و کمر درد را نام برد.

مطالب مربوط با راه های درمان پف دور چشم با بوتاکس
بهترین برندهای تزریق ژل کدامند

بهترین برندهای تزریق ژل کدامند

برای تزریق ژل زیر چشم برندهای متعددی وجود دارند که اهمیت داشته و هرکدام مزایای خود را دارند. تنوع در برند تزریق ژل موجب شده افراد به راحتی برند مورد نظر خود را انتخاب کنند
بیشتر
پیوند قرنیه چیست، بررسی کامل پیوند قرنیه و انواع آن

پیوند قرنیه چیست، بررسی کامل پیوند قرنیه و انواع آن

پیوند قرنیه چیست؟ یکی از پرسش های بسیار مهم در بخش جراحی های مربوط به چشم می باشد. پیوند قرنیه چیست؟ این پیوند عبارت است از یک عمل برای بازسازی قرنیه چشم.
بیشتر
دلایل خارش و سرخی چشم چیست

دلایل خارش و سرخی چشم چیست

برای به وجود آمدن خارش و سرخی چشم دلایل زیاد وجود دارد که مورد بررسی قرار گرفته است و تنها کافیست با رعایت بهداشت و اقدامات پیشگیرانه می توان از ایجاد دلایل خارش و سرخی چشم جلوگیری کرد.
بیشتر
دانستنی های مهم درباره عمل لیزیک چشم و لازک

دانستنی های مهم درباره عمل لیزیک چشم و لازک

عمل لیزیک چشم یکی از عمل هایی است که امروزه در ایران طرفداران زیادی دارد، در این مطلب قصد داریم دانستنی هایی جالب درباره لیزیک چشم ارائه دهیم.
بیشتر
6LdhPwgbAAAAAMu0Zi9ePAgqbmwgzXXDuDGupz0I