دکتر پورمازار جراح و متخصص عمل لازک چشم ،لیزیک،بلفاروپلاستی

تاثیر بوتاکس برای درمان افسردگی

گردآوری شده توسط : گروه تحقیقاتی کلینیک چشم بینایی
آخرین به روز رسانی :07 آذر ، 1400
تاثیر بوتاکس برای درمان افسردگی

افسردگی یک وضعیت رایج است که با احساس ناامیدی و غم و ‏اندوه مداوم مشخص می شود. بسیاری از افراد ترکیبی از داروهای ضد افسردگی را برای درمان و مدیریت علائم افسردگی ‏استفاده می کنند.‎ ‎‏با این حال، برخی از افراد ممکن است با مصرف داروهای افسردگی، عوارض جانبی را تجربه کنند.

اغلب، ‏این افراد باید قبل از یافتن داروهایی که برای آنها مفید است، چند روش دیگر را نیز برای درمان افسردگی انتخاب کنند. بنابراین، ‏بوتاکس یکی از راه های درمان افسردگی است. ‏در این مطلب از کلینیک دکتر پورمازار، با تاثیر بوتاکس برای درمان افسردگی آشنا خواهید شد.

بوتاکس چیست؟

بوتاکس ماده ای است که از سم بوتولینوم A به دست می آید و استفاده از سم بوتولونیوم خطوط ریز و چین و چروک های صورت را کاهش میدهد و باعث درمان میگرن و اسپاسم عضلانی نیز می شود. سم بوتولونیم تاثیر آرامش بخشی بر اتصالات عصبی عضلات داشته و از این طریق افسردگی را کاهش می دهد.

بوتاکس ممکن است بازخورد بین اعصاب و آمیگدال را مختل و مسدود کند که بروز این اختلال منجر به کاهش ترس، اضطراب، افسردگی و عصبانیت می شود. به این ترتیب، تاثیر بوتاکس برای درمان افسردگی و نقش آن در کاهش اضطراب را فراموش نکنید.

آشنایی با بوتاکس و ویژگی های آنآشنایی با بوتاکس و ویژگی های آن

تزریق بوتاکس و تاثیرات آن

آیا از تاثیر بوتاکس برای درمان افسردگی اطلاع دارید؟ در این مقاله، اطلاعاتی درباره ی این موضوع در اختیاران قرار می دهیم. آیا تا به حال به بوتاکس صورتتان فکر کرده اید؟ همانطور که می دانید بوتاکس یکی از راه های جوانسازی پوست. شما با تزریق بوتاکس می توانید دوباره صورتی بدون چین و چروک و جوان داشته باشید، البته ناگفته نماند که تزریق بوتاکس باید توسط افراد متخصص در این زمینه صورت بگیرد. از مزایای تزریق بوتاکس می توان به جوانسازی پوست، بهبود خلق و خود، درمان اختلالات روحی و روانی، درمان افسردگی، بهبود روحیه و خلق و خو اشاره کرد.

دیگر مطالب مرتبط با این مقاله را در این بخش دنبال نمایید

راه های درمان پف دور چشم با بوتاکس

آشنایی با مراقبت های لازم پس از بوتاکس

نحوه عملکرد تزریق بوتاکس به چه شکل می باشد

تاثیر بوتاکس برای درمان افسردگی

شاید این سوال به ذهنتن خطور می کند که تزریق بوتاکس چگونه به درمان افسردگی کمک می کند! از آنجایی که استفاده از بوتاکس در طول سال ها افزایش یافته است، نتایج شگفت انگیزی از تحقیقات صورت گرفته درباره ‏بوتاکس و افسردگی بدست آمده است. تحقیقات انجام شده درباره ی تاثیر بوتاکس برای درمان افسردگی نشان می دهد که ‏افرادی که چه برای زیبایی یا چه به دلایل شرایط پزشک بوتاکس تزریق کرده بودند، نسبت به بقیه کمتر دچار افسردگی ‏شدند.

حتی تحقیقاتی که روی گروهی از افراد صورت گرفته، حاکی از این است که افرادی که بیماری افسردگی نداشته اند نیز ‏پس از تزرق بوتاکس تغییراتی در خلق و خوی آنها رخ داد و خلق و خوی بهتری داشتند.‏‎ ‎بنابراین، بوتاکس ممکن است یک ‏گزینه درمانی موثر برای افسردگی باشد که در کنار داروهای ضد افسردگی استفاده می شود. با این حال، تحقیقات هنوز درباره ‏ی این موضوع ادامه دارد‎.

تزریق بوتاکس در درمان افسردگیتزریق بوتاکس در درمان افسردگی

تاثیر بوتاکس برای درمان افسردگی  و افزایش اعتماد به نفس

افزایش سن باعث بروز نشانه های پیری می شود و این نشانه ها در صورت افراد نمایان می شود. چین و چروک روی پوست افراد ممکن است باعث شود که دچار مشکلات روحی و روانی شوند و به مرور زمان دچار افسردگی شوند. افزایش افتادگی پوست و چین و چروک روی صورت از مشکلاتی است که ممکن است برای افراد بالای 30سال رخ دهد و این موضوع هم اعتماد به نفس افراد را کاهش میدهد و فکر می کنند که دیگر به اندازه ی کافی زیبا و جوان نیستند و هم مشکلات خلقی و افسردگی به سراغ آنها می آید.

بنابراین، توجه به زیبایی و جوانسازی پوست می تواند راهی برای درمان افسردگی و مشکلات مربوط به خلق و خو در افراد باشد. یکی از راه های جوانسازی پوست نیز تزریق بوتاکس است. بنابراین، تاثیر بوتاکس برای درمان افسردگی را نادیده نگیرید. افرادی که بوتاکس تزریق کردنده اند، به علت داشتن چهره‌ای جوان و عاری از چین و چروک اعتماد به نفس شان افزایش پیدا می کند و کمتر دچار افسردگی ناشی از زشت و پیر پنداشتن خود می شوند

تاثیر بوتاکس و جوانسازی پوست بر درمان افسردگی

بوتاکس حاوی سم بوتولینوم است که قدرت ماهیچه های چشم را کاهش می دهد وبه شکل گیری کلی لبخند در صورت کمک می کند. همچنین، تحقیقات حاکی از این است که کاهش خطوط صورت از طریق تزریق بوتاکس می‌ تواند روی احساسات ما و نحوه دید ما به جهان تأثیر بگذارد. داشت صورتی صاف و بدون چین و چروک باعث ارتقاء روحیه ی افراد می شود که تاثیر بسزایی در درمان افسزدگی نیز دارد. کسانی که برای رفع خطوط اخم بوتاکس تزریق می کنند، نمی توانند زیاد اخم کنند، بنابراین، در چهره ی این افراد کمتر احساس غم و اندوه را می بینید و به این ترتیب روحیه ی بهتری خواهند داشت.

به این ترتیب در صورتیکه قصد بوتاکس صورتتان را دارید و دچار افسردگی نیز هستید، از تاثیر بوتاکس برای درمان افسردگی غافل نشوید. کاهش خطوط روی صورت، کاهش خطوط اخم در قسمت پیشانی و جوان شدن دوباره پوست، احساسات منفی و مشکلات روحی را تا حد زیادی کاهش داده و تاثیر بسزایی روی  برطرف شدن افسردگی دارد.

تاثیر بوتاکس در جوانسازی پوست و درمان افسردگیتاثیر بوتاکس در جوانسازی پوست و درمان افسردگی

تزریق بوتاکس به چه افرادی پیشنهاد می شود؟

  • افرادی که دچار افسردگی و مشکلات روحی، روانی هستند.
  • افرادیکه از احساس می کنند که ظاهر زیبایی ندارند و چین و چروک های روی پوست شان جوانی را از آنها گرفته است. به این ترتیب، تزریق بوتاکس در این دسته از افراد باعث افزایش اعتماد به نفس و بهبود خلق و خوی آنها می شود.
  • افرادی که افسردگی دارند و  می خواهند راه دیگری را به جزء مصرف داروی افسردگ برای درمان افسردگی انتخاب کنند. 
مطالب مربوط با تاثیر بوتاکس برای درمان افسردگی
جراحی بلفاروپلاستی در چه مواردی انجام می شود

جراحی بلفاروپلاستی در چه مواردی انجام می شود

بیشتر
شایع ترین نوع بیماری نیستاگموس چیست

شایع ترین نوع بیماری نیستاگموس چیست

بیماری نیستاگموس چیست؟ انواع بیماری نیستاگموس چه می باشد؟ حرکات چشم در این بیماری چگونه صورت می پذیرد؟ شایع‌ ترین انواع بیماری نیستاگموس کدام؟
بیشتر
تاثیر اختلالات مغز و نخاع روی چشم

تاثیر اختلالات مغز و نخاع روی چشم

تاثیر اختلالات مغز و نخاع روی چشم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و یکی از مهمترین بخش معاینات بالینی در حوزه مغز و اعصاب به شمار می آید
بیشتر
تزریق ژل بعد از چند روز اثر می کند

تزریق ژل بعد از چند روز اثر می کند

تزریق ژل بعد از چند روز اثر دارد؟ تاثیر تزریق ژل چگونه است؟ عمدتا این سوالی است که مراجعه کنندگان از پزشک خود جویا می شوند.
بیشتر
6LdhPwgbAAAAAMu0Zi9ePAgqbmwgzXXDuDGupz0I