دکتر پورمازار جراح و متخصص عمل لازک چشم ،لیزیک،بلفاروپلاستی

بهترین روش درمان قطعی فرورفتگی دور چشم

گردآوری شده توسط : گروه تحقیقاتی کلینیک چشم بینایی
آخرین به روز رسانی :25 بهمن ، 1400
بهترین روش درمان قطعی فرورفتگی دور چشم

بهترین روش درمان قطعی فرورفتگی دور چشم همیشه از دغدغه های بانوان و افرادی است که سیاهی و گودی زیاد رنج می برند. یکی از عامل هایی که مانع می شود زیبایی شما بسیار مورد توجه قرار دهد و احساس ناخوشایندی برای مخاطب به همراه عدم اعتماد بنفس ایجاد می کند همین مورد است. در این مقاله با کلینیک بینایی همراه باشید تا اطلاعات کاملی از درمان فرورفتگی دور چشم بدست آورید و اقدامات لازم را جهت رفع آن انجام دهید.

وقوع فرورفتگی دور چشم

یکی از مشکلات که به طور معمول با از دست دادن حجم چربی دور چشم برای عموم مردم علی الخصوص میان سال ها به وجود می آید فرو رفتگی دور چشم و ایجاد گودی می باشد. خوشبختانه امروز با انجام عملکرد های بینایی مشکلات به صورت عمده حل شده و دیگر جای نگرانی نیست.

همانطور که می دانید این ناحیه در طول زمان بر اساس چاقی و لاغری نیز بسیار تحت تاثیر قرار می گیرد. این تغییر شکل باعث گودی و ایجاد هاله ای کدر رنگ زیر چشم ها و به عبارتی باعث تغییر شکلی ناحیه اشک می شود.

روش درمان فرورفتگی دور چشمروش درمان فرورفتگی دور چشم

عوامل بروز فرو رفتگی دور چشم

با توجه به آن که چاقی، لاغری، خستگی، استرس، وراثت، میان سالی، نور خورشید، مصرف سیگار، هایپرپیگمنتاسیون و ... از عوامل مهم این تغییر می باشند، عوامل مهم دیگری نیز وجود دارند که باعث رخداد این اتفاق می شوند. از جمله این عوامل می توان به موارد ذیل اشاره کرد.

  • بروز بیماری های زمینهای نیز می تواند در این اتفاق تاثیر ویژه ای بگذارد.
  • تروما و ضربه به ناحیه اطراف چشم
  • بروز واکنش های آلرژیک
  • افسردگی و گریه کردن های طولانی مدت و پر تکرار
  • کمبود آهن
  • استعمال دخانیات و مصرف مشروبات الکلی
  • مصرف کافئین بیش از حد و اعتیاد به مواد مخدر
  • حبس مایعات در بدن
  • استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی غیر استاندارد
  • تغییر رنگ دانه های پوستی
  • کاهش الاستین و کلاژن
  • مصرف بیش از حد نمک

بهترین روش درمان قطعی فرورفتگی دور چشم

برخی از عواملی که در بالا ذکر شد ناخواسته به وجود می آیند اما عمده دیگر این اتفاقات را می توان باعث رخ دادن این مشکل دانست. اما برای هر دو حالت امکان رفع مشکل وجود دارد. یکی از بهترین روش های درمان قطعی فرورفتگی دور چشم این روزها استفاده از فیلر ها می باشد.

با تزریق فیلر در ناحیه مشخص شده می توانید تا حد زیادی مشکل را برطرف نموده و از گودی، سیاهی دور چشم خود آسوده شوید. همچنین برخی موارد نانوفت (تزریق چربی) که در ادامه در مورد آن صحبت خواهیم کرد نیز پیشنهاد بهینه تری خواهد بود. اما روش های سنتی دیگری نیز وجود دارند که نتیجه ماندگار و صد در صدی برای شما نخواهند داشت.

از جمله روش های کوتاه مدت می توان به استفاده از کرم های موضعی و لایه بردار ها اشاره نمود. این روش ها بیشتر از آن که باعث حل مشکل شوند بیشتر می توانند مانع از بروز اتفاق شوند و در صورت استفاده مداوم تاثیرات مثبت خود را بگذارند.

روش جراحی تهاجمی نیز وجود دارد که می تواند برای افرادی که قابلیت کشسانی پوست شان از بین رفته است، انجام گیرد. خطوط برش از زیر مژه ها انجام شده و ردی بر جای نمی گذارد. اما بهتر است بدانید این روش چندان پیشنهاد نمی شود.

دیگر مقالات کلینیک بینایی را در این بخش دنبال نمایید

رفع معایب زیر چشم با تزریق ژل

راه های درمان پف دور چشم با بوتاکس

مهمترین دلایل لرزش پلک چشم چیست؟

بهترین روش درمان قطعی فرورفتگی دور چشم با فیلر

هیالورونیک اسید ها با توجه به آن که زیر پوست نیز وجود دارند و باعث کلاژن سازی می شوند این بار تحت تاثیر دست بشر قرار گرفته و ژل های فیلر را از آن تولید نموده اند. تزریق ژل به زیر چشم باعث جوانسازی و رفع مشکل خواهد شد. در این تزریق باعث بالا کشیدن ناحیه فرو رفتگی، رفع چین و چروک ها خواهد شد.

هیالورونیک اسید ها باعث جوانسازی پوست شده و سیاهی دور چشم را بر طرف خواهد کرد. داخل این ژل های فیلر علاوه بر اسید هیالورونیک از پر کننده های دیگری همچون؛ کلاژن، اسید لاکتیک، کلسیم و ... نیز بهره وری شده است. که هر کدام تاثیرات ویژه خود را بر منطقه مورد نیاز تزریق می گذارد. البته مدت زمان ماندگاری این روش 6 ماه تا یک سال است و باید مجدد تمدید شوند. و پس از چند بار تمدید مشکل به مرور حل می شود.

بهترین روش های درمان فرو رفتگی دور چشمبهترین روش های درمان فرو رفتگی دور چشم

نانوفت یکی از بهترین روش درمان قطعی فرورفتگی دور چشم

علاوه بر تزریق ژل این روزها سبک دیگری از بهترین روش درمان قطعی فرورفتگی دور چشم نیز وجود دارد. با تزریق چربی که به اصطلاح نانوفت گفته می شود می توانید تا حد زیادی درمان خود را انجام داده و دیگر از گودی و سیاهی زیر چشم رنج نبرید.

بافت های چربی که به صورت مایع با غلظت بالا فراوری می شوند می توانند با تزریق در محل گودی باعث رفع مشکل شوند. چربی موجود در این تزریق شامل سلول های بنیادی و رشد می باشند و بر جوانسازی ناحیه مشخص شده تاثیر شایانی خواهند داشت. زیرا که این فاکتور ها باعث تحریک ناحیه و تولید الاستین و کلاژن نیز خواهند شد.

PRP رایج ترین روش درمان قطعی فرورفتگی دور چشم

یکی دیگر از روش هایی که بسیار موثر در درمان گودی زیر چشم است و پیشنهاد می شود برای رفع فرورفتگی آن را انجام دهند، بهره مندی از روش PRP می باشد. در این روش که حتما باید به پزشک متخصص و متبحر مراجعه نمایید، 30 تا 60 سی سی خون دریافت شده و پلاکت های آن توسط دستگاه سانتریفیوژ جدا سازی می شود.

بعد از آن تزریق با مهارت کامل انجام می گیرد. اگر تزریق به درستی صورت نگیرد علاوه بر آن که مشکل رفع نمی شود چه بسا میزان فرورفتگی و گودی نیز بیشتر خواهد شد. پس در انتخاب خود کمال دقت را به خرج دهید.

کلینیک تخصصی بینایی

در این مقاله سعی شد به معرفی بهترین روش درمان قطعی فرورفتگی دور چشم پرداخته شود. و اطلاعات جامع و کاملی از بهترین روش ها ارائه شود. امیدواریم با انتخاب بهترین مرکز تخصصی بتوانید درمان خود را سپری کنید. کلینیک بینایی تحت نظر جناب آقای دکتر رضا پورمازار مفتخر است مراجعین محترم در جهت درمان مشکلات بینایی از جمله لیزیک و لازک، رفع عیوب انکساری، کاتاراکت یا آب مروارید، گلوکوم، لیزر شبکیه و ... همراهی نماید.
مطالب مربوط با بهترین روش درمان قطعی فرورفتگی دور چشم
آشنایی با لنزهای مدرن عینک ضد بخار و ضد آب

آشنایی با لنزهای مدرن عینک ضد بخار و ضد آب

امروزه پیشرفت دنیای تکنولوژی پای خود را به تولید انواع لنزها و شیشه های عینک نیز باز کرده و به همین خاطر است که انواع لنزهای مدرن عینک را می توانید در بازار ببینید و انتخاب کنید.
بیشتر
نکات و موارد مهم در مراقبت از چشم

نکات و موارد مهم در مراقبت از چشم

کارهایی مثل مراجعه‌ی منظم به چشم پزشک، خواب کافی و استراحت دادن به چشم‌ها در زمان استفاده از رایانه، باعث می‌شوند تا سلامت چشم حفظ شود. در ادامه با کارهایی آشنا میگردیم که برای مراقبت از چشم لازم است رعایت کنیم.
بیشتر
آیا لنزهای تماسی گزینه مناسبی برای کودکان هستند؟

آیا لنزهای تماسی گزینه مناسبی برای کودکان هستند؟

به دلیل داشتن مزایایی مانند میدان دید وسیع‌تر، از بین رفتن احتمال افتادن و شکستن و تاثیر این لنزها بر زیبایی، بسیاری از افراد ترجیح میدهند تا به جای عینک از لنزهای تماسی استفاده نمایند.
بیشتر
درباره تاثیر تومور مغزی بر انحراف چشم چه می دانید؟

درباره تاثیر تومور مغزی بر انحراف چشم چه می دانید؟

چشم ها یکی از مهمترین عضوهای بدن هستند. برخی افراد به دلایل مختلفی دچار انحراف چشم می شوند که در ادامه درباره یکی از این موارد تحت عنوان تاثیر تومور مغزی بر انحراف چشم یا همان استرابیسم بیشتر خواهیم گفت تا در صورت بروز این مشکل بتوانبد به درمان آن بپردازید.
بیشتر
6LdhPwgbAAAAAMu0Zi9ePAgqbmwgzXXDuDGupz0I