دکتر پورمازار جراح و متخصص عمل لازک چشم ،لیزیک،بلفاروپلاستی

مهمترین نکات تزریق ژل زیر چشم با کانولا چیست

گردآوری شده توسط : گروه تحقیقاتی کلینیک چشم بینایی
آخرین به روز رسانی :17 فروردین ، 1401
مهمترین نکات تزریق ژل زیر چشم با کانولا چیست

نکات تزریق ژل زیر چشم با کانولا بسیار مهم و قابل توجه است. در سالهای گذشته برای تزریق ژل به زیر پوست از سوزن های معمولی استفاده می شد. این روش گرچه در بسیاری از موارد نتیجه مطلوبی داشت اما گاهی عوارض مهمی بر جا می گذاشت.

این موضوع باعث شد تا محققان روش دیگری برای تزریق ژل و فیلر به بدن (به خصوص صورت) ابداع کنند. این نکته را باید اضافه کرد که روش استفاده از سوزن همچنان مورد استفاده قرار می گیرد. در این مطلب به معرفی این روش و نکات مهم مربوط به آن می پردازیم. با وبسایت دکتر رضا پورمازار متخصص و جراح چشم همراه باشید.

نکات مهم تزریق ژل زیر چشم با کانولانکات مهم تزریق ژل زیر چشم با کانولا

تفاوت تزریق ژل زیر چشم با کانولا و سوزن

کانولا شبیه به سوزن ها هستند. آنها بدنه ای توخالی دارند تا ماده مورد نظر را وارد بدن انسان کند. تفاوت کانولا با سوزن این است که بر خلاف نوک تیز سوزن، کانولاها نوکی گرد و صاف دارند. روند تزریق با کانولا نیز کمی متفاوت است.

تزریق به این شکل است که ابتدا پوست را با کمی یخ کرخت می کنند و سپس مقدار کمی بی حسی موضعی را در زیر پوست با سوزن تزریق می کنند. وقتی پوست بی حس شد، کانولا را وارد محل سوراخ می کنند و در صفحات بافت جابه جا می کنند تا تمام محدود مورد نظر را پوشش دهد.

دیگر مطالب مرتبط با این مقاله را در این بخش دنبال نمایید

نکات مهم قبل از تزریق ژل کدامند؟

مزوژل چیست و چه کاربردهایی دارد؟

آشنایی با تزریق ژل و ویژگی ها و کاربردهای آن

مزایای تزریق ژل زیر چشم با کانولا

مزایای مختلفی وجود دارد که در نکات تزریق زیر چشم با کانولا باید به آن اشاره کرد. روش استفاده از کانولا در مقابل سوزن مزایایی دارد از جمله:

  • استفاده از کانولا کلاژن سازی را در قسمتی که تزریق صورت گرفته است تحریک کرده و افزایش می دهد.
  • کانولا درد کمتری نسبت به سوزن دارد. درد در حد ایجاد فشار بر روی پوست است.
  • در تزریق کانولا بر خلاف سوزن به تعداد دفعات کمتری برای تزریق نیاز است.
  • کانولا با کنار زدن رگ در هنگام تزریق مانع خونریزی می شود. در نتیجه احتمال کبودی و خون ریزی در محل تزریق به شدت کاهش می یابد.
  • در زمان تزریق با سوزن ممکن است اشتباها فیلر یا ژل وارد جریان خون شده و باعث مرگ یا نابینایی شود. در حالی که با تزریق فیلر کانولا احتمال این اشتباه به حداقل می رسد.
  • دقت انجام تزریق در روش کانولا بیشتر از سوزن است.
  • تزریق با کانولا انعطاف پذیری بیشتری دارد. دلیل آن نیز تعداد نقطه های ورودی کم به پوست است. در قبال این نقطه کم می توان مساحت بیشتری از پوست را برای تزریق زیر پوشش گرفت.

مزایای تزریق ژل با سوزن نسبت به کانولا

همانطور که گفته شد در برخی موارد کانوا بهترین روش زریق نیست و بهتر است از روش های دیگر برای تزریق استفاد کرد. اگر به میزان کمی ژل برای ترمیم سریع در بخش کوچکی از صورت مثل لب بالایی نیاز باشد، سوزن بهترین گزینه می باشد. کانولا شاید برای زخم های آکنه و یا خطوط بسیار ریز روی صورت مناسب نباشد.

مزایای تزریق ژل زیر چشم با کانولامزایای تزریق ژل زیر چشم با کانولا

انواع تزریق ژل زیر چشم با کانولا

کانولا های متفاوتی وجود دارد که آنها را بر اساس اندازه و قطر سوزن تقسیم بندی کرده اند. میکرو کانولاها قطر متفاوتی دارند که از 3 تا 4.1 متفاوت است. اندازه آنها در محدودده 20 تا 75 است. برای تزریق زیر چشم با کانولا آن را از استیل ضد زنگ می سازند.

هاب کانولا رنگ های متفاوتی دارد. کانولا انواع متفاوتی دارد و متخصصی که قصد تزریق دارد باید از بین انوع آن یکی را بر اساس شدت آسیب، نوع چروک های صورت و همچنین رنگ و جنس پوست انتخاب کند.

مهمترین نکات تزریق ژل زیر چشم با کانولا چیست؟

برای تزریق کانولا نیاز به رعایت برخی نکات وجود دارد. بهتر است حداقل تا یک هفت قبل از انجام عمل تزریق از دارو های ضد التهاب و الکلی استفاد نکنید. قبل و بعد از تزریق حتما از میزان مناسبی از سبزیجات و میوه ها استفاده کنید تا به ترمیم پوس خود کمک بیشتری کنید.

در ساعات و چند روز اولیه تزریق از فشار و ضربه به ناحیه تزریق خودداری کنید. پس از چند روز می توانید از کرم های آرایشی استفاده کنید اما برای پاک کردن آن از پاک کننده های ملایم استفاده کنید.

مهمترین نکات تزریق ژل زیر چشم با کانولامهمترین نکات تزریق ژل زیر چشم با کانولا

تزریق ژل زیر چشم با کانولا در کلینیک دکتر رضا پورمازار

امیدواریم توضیحات خوبی در مورد معرفی کانولا به شما ارایه داده باشیم. لازم است بدانید که تزریق ژل یکی از خدمات ارایه شده در کلینیک دکتر پورمازار می باشد. علاوه بر تزریق ژل با استفاده از سوزن، تزریق ژل زیر چشم با کانولا نیز در این کلینیک ارایه می شود.

ضمنا علاوه بر این مورد خدمات بهداشتی، زیبایی و درمانی مختلفی در این کلینیک ارایه شده است. از جمله این خدمات می توان به بوتاکس، درمان آب سیاه و آب مروارید، درمان انحراف چشم، خدمات عینک و لنز، خدمات مربوط به لیزر شبکیه و... اشاره کرد. قابل توجه اینکه تمامی این موارد با بهترین کیفیت و در شرایط محیطی بهداشتی برای متقاضیان عرضه می شود.

مطالب مربوط با مهمترین نکات تزریق ژل زیر چشم با کانولا چیست
دلیل بالا رفتن فشار چشم چیست

دلیل بالا رفتن فشار چشم چیست

دلیل بالا رفتن فشار چشم می تواند عوامل زمینه ای و محیطی داشته باشد. دلیل بالا رفتن فشار چشم می تواند در اثر کهولت سن، ورزش، داروها و ... باشد.
بیشتر
هایفما چیست و چه علائمی دارد

هایفما چیست و چه علائمی دارد

هایفما چیست؟ هایفما یک بیماری مربوط به چشم است. راه های درمان هایفما چیست؟ راه های درمان از طریق درمان دارویی، جراحی و مراقبت های شخصی انجام می شود.
بیشتر
بهترین انتخاب بین لنزهای تماسی و جراحی لیزیک و لازک چشم

بهترین انتخاب بین لنزهای تماسی و جراحی لیزیک و لازک چشم

یکی از متداول ترین سوالات بیماران این است که "چرا جراحی چشم بهتر از ادامه استفاده از لنزهای تماسی است؟" پاسخ بسیار واضح این است که استفاده نکردن از لنز خیلی راحت تر خواهد بود.
بیشتر
علائم پارگی شبکیه چیست و راه های درمان آن کدامند

علائم پارگی شبکیه چیست و راه های درمان آن کدامند

جدا شدگی یا پاره شدن شبکیه از جمله بیماری های جدی چشمی محسوب می شود که در صورت عدم درمان می تواند خطرات جدی برای چشم ایجاد کند.
بیشتر
6LdhPwgbAAAAAMu0Zi9ePAgqbmwgzXXDuDGupz0I