دکتر پورمازار جراح و متخصص عمل لازک چشم ،لیزیک،بلفاروپلاستی

تزریق بوتاکس چشم گربه ای چیست

گردآوری شده توسط : گروه تحقیقاتی کلینیک چشم بینایی
آخرین به روز رسانی :17 شهریور ، 1401
تزریق بوتاکس چشم گربه ای چیست

تزریق بوتاکس چشم گربه ای برای افرادی مناسب است که به دنبال داشتن چشم های کشیده هستند. البته روش های دیگری نیز برای کشیدن چشم ها به سمت گوشه ها وجود دارد اما تزریق بوتاکس یکی از سریع ترین و ارزان ترین راه ها محسوب می شود.

به طور کلی روش های تزریق بوتاکس دائمی نیستند و هر چند ماه باید دوباره انجام شوند. در این مقاله از سایت دکتر رضا پورمازار قصد داریم تا به توضیح در مورد این نوع از تزریق بوتاکس دور چشم بپردازید. امیدواریم تا پایان همراه ما باشید.

آشنایی با بوتاکس چشم گربه ایآشنایی با بوتاکس چشم گربه ای

بوتاکس چشم گربه ای چیست؟

گربه ها چشم هایی کشیده و زیبایی دارند که آنها را از لحاظ زیبایی این بخش از بدن در میان زیباترین جانداران دنیا قرار می دهد. دقیقا به همین دلیل است که این نوع بوتاکس با عنوان بوتاکس چشم گربه ای شناخته می شود.

زیبایی چشم ها خصوصا در بانوان حس اعتماد به نفس آنها را بالا برده و باعث جذابیت بیشتر ظاهر آنها می شود. البته با بوتاکس چشم گربه ای می توان نقص ها و چین و چروک های اطراف چشم را نیز برطرف کرد. اگر افتادگی پلک دارید نیز می توانید با تیر تزریق بوتاکس دو نشان بزنید.

تزریق بوتاکس چشم گربه ایی چطور انجام می شود؟

برای اینکه تزریق بوتاکس چشم گربه ای را انجام دهید، بهتر است در ابتدا یک پزشک با تجربه و متبحر را پیدا کنید و یا به کلینیک های شناخته شده مراجعه کنید. در ابتدا باید هدف خود را از تزریق بوتاکس برای پزشک شرح دهید و در مورد آن به مشورت با پزشک خود بپردازید. پس از انجام مشورت ها، باید خود را آماده کنید. قبل از مراجعه به کلینیک حتما دوش بگیرید و صورت خود را تمیز کنید. از هیچ گونه آرایشی استفاده نکنید و در صورتی که داروی خاصی مصرف می کنید، حتما به پزشک خود اطلاع دهید.

 پس از ورود به مطب، کمی بوتاکس به شما تزریق خواهد شد تا واکنش بدن شما به این ماده سنجیده شود. در جلسه تزریق پس از مراجعه، پزشک اطراف چشم ما را ضد عفونی کرده و بی حسی (البته بعضی از انواع بوتاکس دارای ماده بی حسی نیز می باشند) را تزریق می کند. سپس به وسیله یک سوزن تزریق، ماده بوتاکس تهیه شده را تزریق می کند. تزریق به شکلی است که چشم ها به طرف بالا کشیده شده و چین و چروک ها از بین بروند.

نحوه تزریق بوتاکس چشم گربه ایینحوه تزریق بوتاکس چشم گربه ایی

مراقبت های پس از تزریق بوتاکس چشم گربه ای

پس از تزریق بوتاکس، نیاز است تا بعضی مراقب ها را انجام داده و از انجام برخی کارها جلوگیری کنید تا اثربخشی تزریق بیشتر شده و عوارض آن نیز کمتر شود.

  • تا 48 ساعت بعد از تزریق بوتاکس از حمام کردن خودداری کنید.
  • از انجام ورزش های سنگین خودداری کنید.
  • تا 4 الی 5 ساعت پس از تزریق نخوابید.
  • از مصرف الکل و دخانیات حداقل تا 1 هفته خودداری کنید.
  • ورزش هایی که پزشک توصیه کرده است را انجام دهید.
  • در صورت داشتن درد از مسکن و کمپرس سرد استفاده کنید.
  • از لمس بی مورد محل تزریق اجتناب کنید.
  • تا 24 ساعت فقط به پشت بخوابید و زیر سر خود دو بالش بگذارید.
  • تا 24 ساعت در معرض نور خورشید قرار نگیرید.

ماندگاری بوتاکس چشم گربه ای چقدر است؟

ماندگاری بوتاکس ها به طور کلی به عوامل مختلفی بستگی دارد، اما چیزی که واضح و مشخص است، عدم ماندگاری طولانی مدت آن است. میزان ماندگاری بوتاکس از نوع چشم گربه ای به کیفیت و نوع بوتاکس استفاده شده، سازگاری بدن شما، شیوه و کیفیت تزریق و... بستگی دارد. اما در مجموع ماندگاری آن چیزی در حدود 3 الی 6 ماه است. فراموش نکنید که برای مشاهده نتیجه تزریق حداقل باید 2 هفته صبر کنید.

ماندگاری بوتاکس چشم گربه ایماندگاری بوتاکس چشم گربه ای

مزایای تزریق بوتاکس به روش چشم گربه ای

تزریق بوتاکس نسبت به سایر روش های ایجاد چشم گربه ای مزایای بیشتری دارد که از آن جمله باید به عدم نیاز به جراحی و بیهوشی حین عمل تزریق اشاره داشته باشیم. بر خلاف روش های جراحی تزریق بوتاکس همچنین دوره نقاهت بسیار کوتاهی دارد و فرد پس از حدود یک شبانه روز می تواند فعالیت های روزمره خود را از سر گیرد.

این نوع تزریق بوتاکس چشمان شما را زیباتر خواهد کرد. بوتاکس چشم گربه ایی همچنین برخلاف روش های دیگر به راحتی برگشت پذیر است و درکنار تغییر شکل چشم می تواند نقص های پوست اطراف چشم را نیز برطرف کند.

عوارض تزریق بوتاکس چشم گربه

هر روش درمانی به تناسب مزایای خود، عوارضی را نیز به همراه دارد. هر چند تزریق بوتاکس به روش چشم گربه ای بسیار کم خطر و ایمن است، اما در برخی موارد ممکن است عوارضی را نیز برای بیمار به همراه داشته باشد. شایع ترین عوارض تزریق بوتاکس شامل تورم، کبودی، سوزش، التهاب و درد است. در برخی مواقع نیز با عوارضی مثل حالت تهوع، سرگیجه، افتادگی پلک، تیک عصبی، خونریزی و عفونت نیز روبرو می شویم.

توصیه می کنیم برای اینکه عمل تزریق بوتاکس بهتری داشته باشید و کمتر دچار عوارض آن شوید، حتما به کلینیک های معتبر و یا پزشکان با تجربه مراجعه کنید.

آخرین اخبار و مطالب تکمیلی را در این بخش دنبال نمایید

عوارض مشروبات الکی بر چشم

درمان ورم بعد از بوتاکس

فیلر زیر چشم برای چه کسانی مناسب است

نقاط تزریق بوتاکس چشم گربه ای

همانطور که از نام این بوتاکس مشخص است، محل تزریق بوتاکس چشم گربه ای، در گوشه چشم ها بوهد که به سمت بالا کشیده شود تا چشمان شما به حالت چشمان گربه تبدیل شود. نقطه تزریق بوتاکس چشم گربه ای موجب شده تا علاوه بر اینکه چشمهای شما حالت کشیده پیدا کند، چین و چروک های اطراف چشم و همینطور گودی زیر چشم نیز از بین برود.

قیمت بوتاکس چشم گربه ای چقدر است؟

هزینه بوتاکس چشم گربه ای به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این عوامل باید به نوع و برند بوتاکس تزریقی، حجم و میزان استفاده از آن، مهارت پزشک متخصص، تعرفه های مربوط به کلینیک و... اشاره داشته باشیم. ضمنا توجه داشته باشید که هزینه های انجام اعمال زیبایی تحت پوشش بیمه قرار ندارد و در صورت اینکه قصد تزریق بوتاکس به سبک چش گربه ای دارید، باید هزینه آن را به شکل آزاد پرداخت کنید.

تزریق بوتاکس چشم گربه ای در کلینیک دکتر پورمازار

در این مطلب تمام نکات مربوط به تزریق بوتاکس به روش چشم گربه ای توضیح داده شد. این عمل تزریق با بالاترین کیفیت در کلینیک تخصصی چشم دکتر پورمازار انجام می شود. همچنین شما در این کلینیک می توانید انواع دیگر خدمات و درمان های مرتبط با چشم را نیز دریافت کنید. این خدمات شامل اصلاح عیوب انکساری، خدمات عینک و لنز، درمان اب مروارید و اب سیاه، تزریق ژل، بوتاکس و چربی و... می باشد.

مطالب مربوط با تزریق بوتاکس چشم گربه ای چیست
کدام یک از حواس انسان در نبود بینایی تقویت می شود

کدام یک از حواس انسان در نبود بینایی تقویت می شود

تحقیقات علمی و شواهد حاکی از آن است ، افرادی که بینایی خود را از دست می دهند حس شنوایی بیشتری و بهتری نسبت به بقیه افراد دارند.
بیشتر
آشنایی با توپوگرافی چشم و کاربردهای آن

آشنایی با توپوگرافی چشم و کاربردهای آن

آشنایی با توپوگرافی چشم از اهمیت زیادی برخوردار بوده و بهتر است بدانید دارای کاربردهای زیادی می باشد
بیشتر
آشنایی با ساختار مردمک چشم

آشنایی با ساختار مردمک چشم

آشنایی با ساختار مردمک چشم می تواند به درک بهتر عملکرد آن کمک کند. در این مقاله به آشنایی با ساختار مردمک چشم و وظیفه این عضو بدن می پردازیم.
بیشتر
نکات مهم در استفاده از لنزهای تماسی

نکات مهم در استفاده از لنزهای تماسی

نکات مهم در استفاده از لنزهای تماسی بسیار زیاد هستند. در اینجا شما را با اصلی ترین نکات مهم در استفاده از لنزهای تماسی آشنا خواهیم کرد.
بیشتر
6LdhPwgbAAAAAMu0Zi9ePAgqbmwgzXXDuDGupz0I