دکتر پورمازار جراح و متخصص عمل لازک چشم ،لیزیک،بلفاروپلاستی

تزریق ژل بعد از چند روز اثر می کند

گردآوری شده توسط : گروه تحقیقاتی کلینیک چشم بینایی
آخرین به روز رسانی :08 شهریور ، 1401
تزریق ژل بعد از چند روز اثر می کند

تزریق ژل بعد از چند روز اثر دارد؟ تاثیر تزریق ژل چگونه است؟ عمدتا این سوالی است که مراجعه کنندگان پس از تزریق ژل، بوتاکس و... از پزشک خود جویا می شوند. البته که دسته ای دیگر به دنبال پاسخ این سوال قبل از تزریق هستند تا بتوانند بهترین تصمیم گیری را برای خود اتخاذ کنند.

ژل ها که با کارکرد های مختلف می توانند درمان های موثری را برای افراد رقم بزنند این روزها با برند های مختلفی در بازار فعلی به چشم می خورند. هر کدام از آن ها از مزایا و معایب متفاوتی برخوردار است. یکی از این گزینه ها زمان اثر گذاری و میزان ماندگاری ژل بعد از تزریق است که باید توسط فرد تحقیق و بررسی شود تا بهترین مورد انتخاب گردد. به همین منظور در این مقاله با کلینیک تخصصی چشم بینایی همراه باشید تا اطلاعات جامع و کاملی بدست آورید.

مدت زمان اثر تزریق ژلمدت زمان اثر تزریق ژل

تزریق ژل و فیلر

با رشد صنعت زیبایی و درمانی، تزریق ژل ها جایگاه ویژه ای میان متقاضیان خود بدست آوردند. عمدتا دلایل متفاوتی سبب بروز مشکلات همچون بروز چین و چروک ها، افتادگی پلک ها، سیاهی و گودی زیر چشم، ایجاد لکه های تیره رنگ و ... می شوند.

در این میان با استفاده از ژل های جادویی که امروزه در بازار وجود دارند می توانید برای درمان خود اقدام موثری انجام دهید. این ژل ها که از پر کننده های طبیعی و مصنوعی همچون؛ هیالورونیک اسید، ویتامین ها، هیدروکسی آپاتیت، پلی لاکتیک اسید، پلی اکلیل آمید، متیل متاکریلات، دارو ها و ... تشکیل شده اند می توانند به خوبی در درمان مشکلات ذکر شده به خوبی اثر کرده و نتیجه رضایت بخشی را برای افراد به ارمغان آورد.

برای مثال؛ یکی از مشکلاتی که افراد با آن مواجه هستند بروز چین و چروک ها در ناحیه اطراف چشم، گودی و سیاهی زیر آن است. در چنین شرایطی با تاثیر تزریق ژل ها که از پروتئین ها و دیگر مواد سازنده تشکیل شده اند می توانند پس از تزریق با تحریک کلاژن سازی و تولید الاستین سبب جوانسازی پوست شده و درمان موثری را برای فرد به ارمغان آورد.

تزریق ژل چند روز بعد اثر می گذاردتزریق ژل چند روز بعد اثر می گذارد

تاثیر تزریق ژل بعد از چند روز مشخص میشود؟

جالب است بدانید که مدت زمان تاثیر تزریق ژل در همان لحظات ابتدایی انجام عمل زیبایی به طور قابل توجه ای ملموس است. اما به مرور زمان ژل ها با بافت مورد نظر تطبیق پذیرفته و نتیجه خود را به عینه برای افراد به نمایش خواهد گذاشت.

به طور معمول همه افراد تا 3 روز اول بعد از تزریق نتیجه چشمگیری را مشاهده خواهند نمود اما تا سپری شدن کامل دوره نقاهت کوتاه مدت اثرگذاری نهایی برای افراد قابل مشاهده خواهد بود. البته که اقدامات ضروری و مهمی وجود دارد که افراد با رعایت اصولی و صحیح آن می توانند مشاهده نتیجه را تسریع بخشیده و برای سلامت خود اقدام مهمی به عمل آورند.

در ادامه این مقاله به نکات مهم مراقبتی بعد از تزریق ژل که سبب مشاهده بهترین نتیجه در نزدیکترین زمان ممکن برای شما می شود نیز خواهیم پرداخت.

اقدامات مهم برای تاثیر تزریق ژل

برای آن که تزریق ژل بعد از چند روز اثر بیشتری برای شما داشته باشد باید با چند نکته مراقبتی مهم آشنا شوید تا با رعایت صحیح و اصولی آن ها به تاثیر کامل آن کمک شایانی نمایید. این اقدامات عبارتند از:

  • برای رفع درد خود ابدا از مسکن هایی همچون، ایبوپروفن، ژلوفن، آسپرین و ... استفاده نکنید. این مواد سبب خونریزی بیشتری و ایجاد کبودی می شود.
  • پس از تزریق تا چند روز از لوازم آرایشی استفاده نکنید.
  • به پاکیزگی منطقه مورد نظر توجه ویژه ای داشته باشید. تا مانع از بروز عفونت شوید.
  • در برابر نور مستقیم خورشید قرار نگیرید. در صورت ضرورت حتما مصرف کرم های ضدآفتاب را جدی بگیرید.
  • تا زمانی که ورم، قرمزی و التهاب شما برطرف نشده از انجام ورزش های سنگین، رفتن به سونا و جکوزی، استفاده از حمام آب داغ جدا پرهیز کنید.
  • از شوینده های ملایم و معتبر برای ناحیه مورد نظر استفاده کنید.
  • انجام اقدامات لایه برداری پوست و ... را تا پایان زمان نقاهت خود کنار بگذارید.
  • استفاده از کمپرس آب سرد در صورت نیاز می تواند به رفع تورم، قرمزی و ... شما کمک شایانی نماید.
  • نحوه خوابیدن بعد از تزریق را جدی بگیرید تا از اثر گذاری مناسبی بهره مند شوید. در این شرایط عمدتا سر باید بالاتر از بدن قرار گیرد.
  • نوشیدن آب و داشتن تغذیه سالم به شما کمک می کند تا تاثیر تزریق ژل بعد از چند روز برایتان با بهترین حالت مواجه شود.

اقدامات مهم برای تاثیر تزریق ژلاقدامات مهم برای تاثیر تزریق ژل

عوامل موثر بر تاثیر تزریق ژل

لازم است بدانید که عوامل متفاوتی می توانند زمان نمایش نتایج را برای شما به سرعت پیش ببرد یا به تاخیر بیاندازند. به طور کلی عواملی همچون؛ میزان ژل تزریقی، جلسات ترمیم، حجم مشکل، شدت چین و چروک ها، غلظت برند ژل انتخابی و ... مهم بوده و در چنین شرایطی تزریق ژل بعد از چند روز اثر خواهد داشت. به طور کلی لازم است در انجام اقدامات زیبایی کمی صبر به خرج داده و با آرامش خاطر سعی در سپری شدن زمان مناسب داشته باشید. استرس بی دلیل می تواند سبب عدم نتیجه و طولانی تر شدن زمان شود.

دیگر مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

شستن صورت بعد از تزریق ژل

کبودی و ورم زیر چشم بعد از تزریق ژل

قبل از تزریق ژل چه نکاتی را باید رعایت کرد

نحوه عملکرد تاثیر تزریق ژل

این که شما قرار است ژل انتخابی را برای چه درمانی استفاده کنید خود می تواند سبب تغییر زمان شود. به طور کلی این ژل ها با هدف جوانسازی و رفع مشکلات برای افراد عمل می کند اما دلایلی که در بالتر نیز ذکر شد همه می تواند سبب تغییر زمان در ارائه پاسخ شود.

برای مثال؛ در تزریق ژل به زیر چشم ابتدا محدوده مورد نظر استریل شده و سپس با استفاده از کرم های موضعی بی حس می شود. با سرنگ مخصوص که سوزن بسیار ریزی دارد تزریق انجام می شود. در این مرحله مواد پرکننده ژل با تحریک کلاژن سازی و تولید الاستین ناحیه مورد نظر را درمان نموده و به مرور زمان بیشترین اثر را برای افراد خواهد گذاشت. اما لازم است بدانید که این ماندگاری دائمی نیست و نیاز به تکرار دارد.

به همین منظور جلسه ترمیم برای شما پس از مدت مورد نظر گذاشته خواهد شد. ماندگاری نهایی این فیلر ها از 9 تا 12 ماه متغییر است و بعد از آن نیز افراد باید برای تزریق مجدد به کلینیک مورد نظر خود مراجعه نمایند. البته لازم است بدانید برخی عوامل بر مدت زمان ماندگاری تاثیر تزریق ژل اهمیت فراوانی داشته و می تواند نتیجه را برای افراد طولانی تر کند.

این عوامل شامل؛ برند انتخابی، نوع ژل، محل تزریق ژل، شرایط آناتومیک بدن و ... می باشد. همچنین برخورد صحیح افراد با محل تزریق شده و استفاده از محصولات معتبر می تواند این زمان را کم یا زیاد کند. پس بعد از تزریق نیز به رعایت صحیح اصول گفته شده پایبند باشید تا نتیجه برایتان ماندگاری بیشتری داشته باشد.

تزریق ژل زیر چشم در کلینیک تخصصی چشم بینایی

در این مقاله سعی شد به توضیح کامل از تاثیر تزریق ژل پرداخته شود. اکنون شما اطلاعات مناسبی از این تاثیر گذاری و رعایت نکات مهم در اختیار دارید. شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی چشم بینایی تحت نظر دکتر پومازار مراجعه نموده و با تزریق ژل زیر چشم بهترین نتیجه را دریافت نمایید.

همچنین لازم است بدانید در این مجموعه خدمات دیگری همچون؛ جراحی آب مروارید، آب سیاه، عمل لیزیک چشم، رفع عیوب انکساری، تزریق بوتاکس زیر چشم و ... برای مراجعه کنندگان محترم قابل انجام است. شما می توانید همه روزه از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان مجموعه تماس برقرار کرده و پاسخ سوالات خود را بدست آورید.

مطالب مربوط با تزریق ژل بعد از چند روز اثر می کند
روش های رایج درمان ناخنک کدامند

روش های رایج درمان ناخنک کدامند

روش های درمان ناخنک با توجه به رشد بیماری متفاوت است. روش های درمان ناخنک می تواند با درمان به وسیله داروها و یا عمل جراحی انجام شود.
بیشتر
افتادگی پلک بوتاکس

افتادگی پلک بوتاکس

افتادگی پلک بعد از بوتاکس یکی از عوارضی است که ممکن است برای افراد بسیار زیادی به وجود بیاید. داشتن ظاهری زیبا و جوان اگر با انجام یک روش درست به صورت اصولی اتفاق نیفتد به مراتب عارضه های مختلفی را برای مراجعه کننده به وجود خواهد آورد.
بیشتر
اپیکانتوپلاستی یا عمل درشت کردن چشم چیست؟

اپیکانتوپلاستی یا عمل درشت کردن چشم چیست؟

اپیکانتوپلاستی یا عمل درشت کردن چشم چیست یعنی برداشتن بخشی از پوست گوشه چشم افراد. عمل اپیکانتوپلاستی یا عمل درشت کردن چشم مزایا و ویژگی های زیادی دارد که باهم بررسی می کنیم.
بیشتر
عینک برای کودکان مبتلا به گلوکوم

عینک برای کودکان مبتلا به گلوکوم

عینک برای کودکان مبتلا به گلوکوم یکی از روش های خوب و موثر برای افزایش دید است. البته تجویز عینک برای کودکان مبتلا به گلوکوم به موارد بسیاری بستگی دارد.
بیشتر
6LdhPwgbAAAAAMu0Zi9ePAgqbmwgzXXDuDGupz0I