دکتر پورمازار جراح و متخصص عمل لازک چشم ،لیزیک،بلفاروپلاستی

عوارض عمل نکردن آب مروارید چیست

گردآوری شده توسط : گروه تحقیقاتی کلینیک چشم بینایی
آخرین به روز رسانی :08 شهریور ، 1401
عوارض عمل نکردن آب مروارید چیست

عوارض عمل نکردن آب مروارید سبب می شود تا بیمار با مشکلات پیچیده و اذیت کننده ای مواجه شود. در نهایت این مشکلات سلامتی او را هدف گرفته و سبب نقص در بینایی او می شود. آب مروارید یا کاتاراکت که به دلایل متفاوت با چند علامت مشخص در فرد ظاهر می شود لازم است سریعا عمل شده و درمان آن جدی گرفته شود. در این صورت هیچ عوارضی بیمار را تهدید نخواهد کرد.

در این مقاله با کلینیک تخصصی چشم بینایی زیر نظر دکتر رضا پورمازار همراه باشید تا اطلاعات کاملی از این بیماری و عدم درمان آن بدست آورید. پس از آن شما می توانید با دانستن و آگاهی کامل برای سلامتی خود قدم مهمی بردارید. با ما همراه باشید.

عوارض عمل نکردن آب مروارید چشمعوارض عمل نکردن آب مروارید چشم

آب مروارید چیست؟

قبل از آن که از عوارض عمل نکردن آب مروارید آگاه شوید بهتر است کمی از این بیماری نیز اطلاع داشته باشید. در حقیقت افراد با تغییر کیفیت بینایی خود به مطب پزشکان مراجعه نموده و پیگیر درمان خود می شوند. در این میان پزشک با بررسی دلالیل علائم موجود متوجه رخ دادن آب مروارید یا کاتاراکت می شود.

 این بیماری که با کدر شدن شفافیت در عدسی میان افراد دیده می شود می تواند با علامت های دیگری همچون؛ کهولت سن، اختلال در پروتئین های تشکیل دهنده عدسی، ضربه به چشم، بیماری های مختلف علی الخصوص دیابت، مصرف مشروبات الکلی و استعمال سیگار و دخانیات، وراثتی، دیدن اجسام به سبک رنگ زرد، حساسیت به نور به ویژه در شب، دو بینی، مشکل در هنگام مطالعه، نگارش، تغییر رنگ مردمک، کاهش قدرت بینایی و ... نیز حضور خود را متوجه بیماران قرار دهد. در این شرایط فرد باید سریعا به پزشک مراجعه کرده و پس از معاینه او متوجه بیماری خود شود.

 شاید کاتاراکت یک زنگ خطر برای افراد باشد تا مانع از بروز بیماری های شایع تر دیگر همچون آب سیاه، مشکلات شبکیه، قرنیه و ... گردد. پس ضرورت دارد در صورت مشاهده هرگونه علامتی در بینایی خود سریعا به پزشک مراجعه نموده و طبق نظر او پیش بروید.

آب مروارید چیستآب مروارید چیست

عوارض عمل نکردن آب مروارید

اکنون که با آب مروارید یا همان کاتاراکت به خوبی آشنا شدید لازم است بدانید عوارض عمل نکردن آب مروارید می تواند مشکلات پیچیده و دردسر سازی را برای فرد به بار آورد. در حقیقت این بیماری اگر در ابتدای مشاهده و زمان رسیدن کاملش عمل شود می تواند یک درمان ویژه برای افراد باشد.

اما اگر این اتفاق ساده شمرده شود عوارض وحشتناکی را به همراه دارد. برخی از این عوارض در ذیل به طور کامل به آن پرداخته شده است. همچون؛

  • در صورت عدم رسیدگی به آب مروارید در قدم اول فرد دچار کاهش بینایی و کیفیت دید می شود.
  • از عوارض عمل نکردن آب مروارید می توان به بروز بیماری های شایع دیگر همچون آب سیاه یا گلوکوم اشاره کرد. ضرورت دارد که بدانید فرد مبتلا به آب سیاه فقط 72 ساعت زمان دارد که به کوری مطلق نرسد. پس این بیماری را جدی گرفته و برای درمان آن اقدام کنید.
  • اگر آب مروارید عمل نشود فرد بینایی اش رفته رفته محدود می شود. در حدی که فقط به اندازه انگشتان دست خود قدرت دید خواهد داشت.
  • یکی دیگر از عوارض عمل نکردن آب مروارید درگیری بخش زیادی از عدسی چشم و در نهایت عدم تمرکز صحیح بر روی نور است.
  • فرد مبتلا به آب مروارید اگر عمل جراحی خود را در نزدیکترین زمان ممکن انجام ندهد تمام اجسام و اطراف خود را به صورت کدر رنگ مشاهده خواهد نمود.
  • در نهایت از عوارض عمل نکردن آب مروارید باید به کوری دائمی آن و عدم برگشت حتی با عمل جراحی اشاره کرد. فردی که دچار کاتاراکت می شود اگر سریعا درمان خود را انجام دهد می تواند برای سلامتی خود قدم بزرگی بردارد اما اگر ساده انگاشته شود به مراتب عوارض این اتفاق دامن او را خواهد گرفت.

عوارض عمل نکردن آب مروارید چیستعوارض عمل نکردن آب مروارید چیست

هزینه عمل آب مروارید

افراد پس از این که متوجه حضور این بیماری و مشکل می شوند به مراتب با اتفاقات بسیاری مواجه می گردند. یکی از این اتفاق ها، تامین هزینه عمل آب مروارید است. خوشبختانه امروزه برای تامین هزینه عمل و دوری از عوارض عمل نکردن آب مروارید راه حل های بسیاری برای بیماران تعبیه شده است.

عمدتا تمام مراکز پزشکی با بیمه های متفاوت همکاری دارند. این اتفاق خود از مهم ترین گزینه هایی است که فرد می تواند با آرامش خاطر برای درمانش قدم مهمی بردارد تا از عوارض این بیماری و مشکلاتش به دور بماند.

دیگر مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

علت آب مروارید چشم

علت آب مروارید در جوانی

عمل آب مروارید چشم

جراحی آب مروارید در کلینیک تخصصی چشم بینایی

در این مقاله سعی شد به عوارض عمل نکردن آب مروارید پرداخته شود. اکنون همه شما آگاه هستید که در صورت رخداد این بیماری چقدر اهمیت دارد که درمان آن هرچه سریعتر انجام شده و فرد را از بروز عوارض آن به دور نگه دارد. بیماران محترم می توانند درمان آب مروارید خود را در کلینیک تخصصی چشم بینایی زیر نظر دکتر رضا پورمازار انجام داده و از نتیجه منحصر به فرد آن به خوبی بهره مند شوند.

همچنین لازم است بدانید که مراجعه کنندگان محترم می توانند در این مجموعه از خدمات دیگر همچون؛ درمان عیوب انکساری، لیزیک، لازک، تزریق ژل زیر چشم، زیبایی پلک و مجاری اشکی، انحراف چشم و... به درستی بهره مند شده و بهترین نتیجه را دریافت نمایند. در صورت داشتن هرگونه سوال یا ابهامی می توانید برای بدست آوردن پاسخ مناسب و رفع ابهامات همه روز از طریق راه های ارتباطی با مجموعه تماس حاصل نموده و مشاوره های لازم را دریافت نمایید.

مطالب مربوط با عوارض عمل نکردن آب مروارید چیست
عوارض عدم درمان آب سیاه چیست

عوارض عدم درمان آب سیاه چیست

عدم درمان آب سیاه ممکن است عوارض جبران ناپذیری را برای افراد به همراه داشته باشد.
بیشتر
درمان حساسیت چشم به نور خورشید، لامپ، گوشی و کامپیوتر

درمان حساسیت چشم به نور خورشید، لامپ، گوشی و کامپیوتر

درمان حساسیت چشم به انواع نور باید با شناخت علت آن انجام شود. برای درمان حساسیت چشم به انواع نور راه های خانگی و پزشکی مانند مصرف دارو وجود دارد.
بیشتر
آشنایی با تزریق ژل و ویژگی ها و کاربردهای آن

آشنایی با تزریق ژل و ویژگی ها و کاربردهای آن

تزریق ژل یکی از روش های عمل های زیبایی بوده که ویژگی ها و کاربردهای مختلفی دارد و کنار تمام مزایای خود از عوارضی نیز برخوردار است که در این مقاله با هر یک از موارد نام برده شده آشنا خواهید شد.
بیشتر
روش های تشخیص و درمان تومور اربیت چشمی

روش های تشخیص و درمان تومور اربیت چشمی

تشخیص و درمان تومور اربیت چشمی از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. اربیت در اصطلاح بخشی استخوانی است که از چشم، ماهیچه های متصل و از اعصاب و بافت های مرتبط با آن مراقبت می کند.
بیشتر
6LdhPwgbAAAAAMu0Zi9ePAgqbmwgzXXDuDGupz0I