دکتر پورمازار جراح و متخصص عمل لازک چشم ،لیزیک،بلفاروپلاستی

عمل آب مروارید چشم چقدر زمان می برد

گردآوری شده توسط : گروه تحقیقاتی کلینیک چشم بینایی
آخرین به روز رسانی :16 مهر ، 1402
عمل آب مروارید چشم چقدر زمان می برد

عمل آب مروارید چشم چقدر زمان می برد؟ این شاید سوال شما هم باشد. معمولا وقتی عمل جراحی برای درمان بیماری افراد تجویز می شود، آنها به دنبال جزئیات بیشتری در مورد عمل خود هستند. آب مروارید یکی از بیماری های شناخته شده مرتبط با چشم است که احتمالا بسیاری از ما آن را در بین افراد مسن خانواده دیده ایم.

یکی از راه های درمان آب مروارید عمل جراحی است. در این عمل جراحی پزشک یک عدسی مصنوعی شفاف را جایگزین عدسی کدر شده طبیعی چشم می کند. برای آشنایی بیشتر با این عمل و پاسخ به سوال که عمل آب مروارید چقدر طول میکشد تا پایان با وب سایت دکتر رضا پورمازار همراه باشید.

عمل آب مروارید و مدت زمان انجام آنعمل آب مروارید و مدت زمان انجام آن

آب مروارید چیست و چه زمانی باید عمل شود؟

وقتی عدسی طبیعی چشم از حالت نرمال خود خارج شده و به سمت کدر شدن پیش می رود، چشم اصطلاحا دچار آب مروارید شده است. در اثر ابتلا به این بیماری، فرد دچار تاری دید می شود. تاری دید به حدی می رسد که مشاهده تصاویر اطراف به شکل بخار گرفته ممکن است.

سرعت پیشرفت این بیماری در افراد مختلف و در هر دو چشم متفاوت است. برای مثال آب مروارید در صورت ابتلا به دیابت و در سنین پایین کمی بالاتر است. زمان عمل آب مروارید چشم وقتی فرا می رسد که فرد نتواند فعالیت های روزمره خود را به خوبی انجام دهد.

دیگر مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

عمل آب مروارید

علائم آب مروارید

علت آب مروارید در جوانی

درد و قرمزی چشم بعد از عمل آب مروارید

مدت زمان جراحی آب مروارید چگونه طی می شود؟

این بیماری نیازی به بیهوشی کامل ندارد. پزشک از قطره های بی حس کننده موضعی برای چشم استفاده می کند. در صورت تشخیص نیاز بیمار، پزشک برخی دارو های آرام بخش را هم به بیمار تزریق می کند. تنها در شرایطی خاص مثل بی قراری شدید بیمار، پزشک تصمیم به بیهوشی کامل بیمار می گیرد. بهتر است برای عمل جراحی کاتاراکت بهتر است به جراحان متخصص و شناخته شده مراجعه کنید تا عمل به خوبی و با بالاترین کیفیت انجام شود.

در کلینیک دکتر پورمازار با استفاده از امواج اولتراسوند در ابتدا عدسی کدر شده خرد می شود و سپس با برش کوچکی از انتهای قرنی آن را خارج می کنند. برش انجام شده در حد چند میلیمتر است که خود به خود بدون هیچ گونه بخیه ترمیم می شود.

سپس یک عدسی از جنس سیلیکون یا پلاستیکی از قسمت برش انجام شده داخل چشم می شود. لنز وارد شده به چشم در پشت عنبیه قرار گرفته و باز می شود. البته امروزه روش های جدید تری نیز مثل کاتاراکت اکسترا ابداع شده که مزیت های بیشتری نسبت به روش های قدیمی تر دارد.

مدت زمان انجام عمل آب مرواریدمدت زمان انجام عمل آب مروارید

در زمان پیش از عمل آب مروارید چه اقداماتی لازم است؟

در زمان پیش از عمل آب مروارید در اولین گام انحنای قرنیه چشم اندازه گیری می شود تا یک عدسی مناسب برای بیمار سفارش داده شود. ممکن است پزشک ازمایشانی را نیز برای بیمار در نظر بگیرد. بیمار نیز لازم است تا در کمال صداقت داروهای مصرفی خود و بیماری های احتمالی، آلرژی ها و... که به آنها مبتلا هست را به اطلاع پزشک برساند. برای مثال اگر بیماری سابقه انجام عمل لیزیک چشم را دارد حتما پیش از عمل این موضوع را با پزشک در میان بگذارد چرا که این افراد لازم است تا فقط از نوع خاصی عدسی استفاده کنند.

بیمار بهتر است قبل از عمل حمام کند. خانم ها نیز تا دو روز پیش از عمل نبای از هیچ گونه لوازم آرایشی استفاده کنند. بهتر است بیمار یک نفر همراهی در روز عمل با خود داشته باشد. همچنین در روز جراحی و زمان پیش از عمل بیمار باید به خوبی استراحت کند و از تجربه هر گونه استرس اجتناب کند. ضمنا چهار الی 6 ساعت پیش از عمل نیز از مصرف مواد غذایی باید دوری شود.

مراقبت ها پس از زمان عمل آب مروارید چشمی چیست؟

  • دارو و قطره های تجویزی باید به موقع مصرف شوند.
  • از هر گونه فعالیت شدید بدنی که باعث فشار به چشم می شود باید دوری کرد.
  • غبار و الودگی تا چندین روز نباید در اطراف چشم وجود داشته باشد و چشم فرد باید در فضایی کاملا بهداشتی قرار بگیرد.
  • حمام کردن تا 48 ساعت و شنا کردن تا یک هفته توصیه نمی شود.
  • در صورت تجربه درد یا سوزش و یا کاهش دید شدید باید حتما با پزشک خود تماس بگیرید.
  • بیمار در یک هفته پس از زمان عمل کاتاراکت بهتر است از چشم بند استفاده کند.

عمل آب مروارید چشم چقدر طول میکشد؟

امروزه تخصص و دانش پزشکان در درمان این بیماری بسیار افزایش یافته است. همچنین روش های نوین جراحی و استفاده از دستگاه های پیشرفته باعث کاهش مدت زمان عمل آب مروارید چشم است. اما به طور کلی می توان گفت که عمل آب مروارید با استفاده از دستگاه التراسونیک چیزی در حدود 30 دقیقه به طول می انجامد. با توجه به عدم نیاز به بیهوشی کامل بیمار (به جز موارد خاص) نیاز به بستری شدن بیمار و طی دوران نقاهت طولانی وجود ندارد و بیمار یک ساعت پس از عمل می تواند مرخص شود.

عمل آب مروارید چقدر زمان میبردعمل آب مروارید چقدر زمان میبرد

عمل آب مروارید چشم با لیزر چقدر زمان می برد؟

مدت زمان عمل آب مروارید چشم با استفاده از لیزر حتی کوتاه تر نیز می شود. با استفاده از لیزر پزشک شما به کمتر از یک ربع ساعت برای انجام عمل نیاز دارد. قابل توجه اینکه در این روش جراحی پس از عمل حتی نیاز به پانسمان چشم نخواهید داشت.

در مجموع می توان گفت با توجه به پیشرفت علم و دانش در این زمینه مدت زمان عمل جراحی آب مروارید چشمی بسیار پایین بوده و با توجه به این موضوع بیماران و همراهان انها نیاز به طی مدت زمان طولانی در اکثر مواقع نخواهند داشت.

انجام عمل آب مروارید در کوتاه ترین زمان ممکن توسط دکتر پورمازار

همانطور که گفته شد مراجعه به پزشکان حاذق و با تجربه می تواند عمل شما را در کوتاه ترین زمان ممکن و با بهترین نتیجه به پایان برساند. دکتر پورمازار را باید در زمره با تجربه ترین چشم پزشکان در شهر تهران به شمار آورد.

کلینیک دکتر پور مازار نیز یکی از کلینیک های تخصصی چشم محسوب می شود که علاوه بر عمل جراحی آب مروارید دیگر خدمات درمانی مرتبط با بیماری های و مشکلات چشمی و زیبایی چشم را نیز با بالاترین کیفیت ارائه می دهد. 

مطالب مربوط با عمل آب مروارید چشم چقدر زمان می برد
نحوه عملکرد تزریق بوتاکس به چه شکل می باشد

نحوه عملکرد تزریق بوتاکس به چه شکل می باشد

نحوه عملکرد تزریق بوتاکس بسیار راحت و بی خطر بوده و از ایمنی بالایی برخوردار می باشد. در این مقاله با ویژگی ها و نحوه عملکرد بوتاکس آشنا خواهید شد
بیشتر
انواع بیماری شبکیه چشم کدام است

انواع بیماری شبکیه چشم کدام است

بیماری شبکیه یکی از انواع بیماری چشمی بوده که دارای انواع مختلفی می باشد که هر کدام از علائم خاص خود برخوردار هستند.
بیشتر
آشنایی با روش های پیشگیری از آب سیاه

آشنایی با روش های پیشگیری از آب سیاه

آب سیاه چشم یا گلوکوم از جمله بیماری های خطرناک چشمی محسوب می شود که در صورت ابتلا و عدم درمان به موقع می تواند در مدت نسبتا کوتاهی موجب نابینایی فرد گردد.
بیشتر
انواع لنزهای تماسی و مدت زمان استفاده از آن ها

انواع لنزهای تماسی و مدت زمان استفاده از آن ها

انواع لنزهای تماسی در دسته های مختلفی قرار می گیرد و ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. آیا شما هم به دنبال شناخت انواع لنزهای تماسی هستید؟
بیشتر
6LdhPwgbAAAAAMu0Zi9ePAgqbmwgzXXDuDGupz0I