دکتر پورمازار جراح و متخصص عمل لازک چشم ،لیزیک،بلفاروپلاستی

دلایل کوچک شدن چشم بعد از بوتاکس + راه های پیشگیری و درمان

گردآوری شده توسط : گروه تحقیقاتی کلینیک چشم بینایی
آخرین به روز رسانی :09 آبان ، 1401
دلایل کوچک شدن چشم بعد از بوتاکس + راه های پیشگیری و درمان

دلایل کوچک شدن چشم بعد از بوتاکس ممکن است یکی از عوارضی باشد که برای افراد به وجود می آید. برای آن که این عارضه رخ ندهد لازم است علل به وجود آمدن آن را بدانید. همچنین بهتر است با راه های درمان این مشکل نیز به خوبی آشنا شوید تا در صورت رخ دادن این اتفاق بتوانید مشکل را به خوبی درمان نمایید.

به طور کلی افراد از بوتاکس برای درمان نواقص پوستی خود بهره مند می شوند. از طرفی با انجام این درمان شما مزایای بسیاری نیز بدست خواهید آورد. در این مقاله با کلینیک تخصصی چشم بینایی زیر نظر دکتر رضا پورمازار متخصص و جراح چشم همراه باشید تا اطلاعات کاملی از این موضوع بدست آورید.

دلایل کوچک شدن چشم بعد از بوتاکسدلایل کوچک شدن چشم بعد از بوتاکس

تزریق بوتاکس دور چشم

قبل از آن که با دلایل کوچک شدن چشم بعد از بوتاکس آشنا شوید، بهتر است بدانید که یکی از راه های درمانی برای از بین بردن چین و چروک ها، افتادگی زیر چشم، سیاهی و پف اطراف چشم استفاده از ماده بوتاکس است. در حقیقت نحوه انجام این درمان با استفاده از سم بوتولینیوم صورت می گیرد. این ماده به نواحی مورد نظر تزریق شده و به زبان ساده باعث فلج شدن عضله موردنظر می شود.

این اتفاق به منظور از دست دادن آن عضله به صورت دائمی نیست. بلکه بدن متوجه ماجرا شده و در منطقه مورد نظر با آسیب ایجاد شده مقابله کردن و با تولید کلاژن سازی و الاستین در نهایت باعث جوانسازی ناحیه مشخص می شود. در نهایت مشکل درمان شده و فرد رضایت خاطر کاملی خواهد داشت.

دیگر مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

مراقبت بعد از بوتاکس

درمان ورم بعد از بوتاکس

بوتاکس دور چشم

دلایل کوچک شدن چشم بعد از بوتاکس چیست؟

ممکن است بعد از آن که عملکرد بوتاکس زیر چشم انجام شود افراد با کوچک شدن چشم هایشان مواجه شوند. این اتفاق احتمال دارد به دلیل های بسیاری پیش آمده باشد. به همین منظور در این قسمت به بررسی عوارض بوتاکس و کوچک شدن چشم ها پس از تزریق خواهیم پرداخت.

  • خطای پزشک

از مهم ترین دلایل کوچک شدن چشم ها بعد از بوتاکس باید به خطای کار پزشک اشاره کرد. در صورتی که به کلینیک درمانی و مرکز زیبایی نا معتبری برای تزریق بوتاکس مراجعه کنید ممکن است تزریق با خطای بسیار انجام شده و عوارض بسیاری برایتان به همراه داشته باشد. از مهم ترین نکاتی که باید توجه کنید انتخاب یک پزشک کاربلد می باشد. در این صورت هیچ گونه عفونت و مشکلی شما را تهدید نکرده و درمان به نحو احسنت برایتان صورت خواهد گرفت و دیگر چشم هایتان کوچک نخواهد شد.

  • کوچک شدن چشم بعد از تزریق بوتاکس به دلیل تورم

از عارضه های تقریبا عادی که پس از تزریق بوتاکس برای افراد ایجاد می شود، تورم در منطقه مورد نظر است که یکی از دلایل کوچک شدن چشم بعد از بوتاکس می باشد. این عارضه موقت بوده و با پایان دوره نقاهت به خوبی از بین خواهد رفت. در صورتی که با گذشت یک هفته همچنان ادامه داشت باید به پزشک خود مراجعه نموده و طبق صلاحدید او درمان را آغاز کنید.

  • محل تزریق

اگر عمق مناسبی برای تزریق بوتاکس در اطراف چشم ها انتخاب نشود، ممکن است سم بوتولینوم جا به جا شده و در نهایت سبب افتادگی و کوچک شدن چشم ها گردد. به همین منظور پزشک قبل از تزریق صورت فرد مراجعه کننده را کاملا بررسی نموده و در نهایت کار را انجام می دهد.

  • افتادگی پلک

یکی دیگر از دلایل کوچک شدن چشم بعد از بوتاکس می تواند ایجاد افتادگی پلک است. تقریبا پنج درصد از افرادی که بوتاکس تزریق می کنند دچار پتوز یا بلفاروپتوز می شوند. اما اگر انجام تزریق خود را به یک پزشک معتبر بسپارید این احتمال به کمتر از یک درصد خواهد رسید.

دلایل کوچک شدن چشم بعد از تزریق بوتاکسدلایل کوچک شدن چشم بعد از تزریق بوتاکس

پیشگیری و راه های درمان کوچک شدن چشم بعد از بوتاکس

اکنون که اطلاعات کاملی از دلایل کوچک شدن چشم ها بعد از بوتاکس در اختیار دارید بهتر است با انجام اقداماتی که در ذیل به آن پرداخته شده است به درمان مشکل پیش آمده بپردازید. این اقدامات عبارتند از:

  • برای آن که مانع از بروز عارضه های آلرژی فصلی پس از تزریق بوتاکس بشوید حتما از داروهای آنتی هیستامین استفاده نمایید. در غیر این صورت ممکن است آلرژی فصلی شما باعث پف چشم ها شده و سبب کوچک شدن چشم ها بعد از بوتاکس بشود که در نهایت درمان شما را طولانی تر می کند.
  • پس از تزریق بوتاکس مصرف آب و مایعات خود را افزایش دهید. به عبارتی بدن خود را هیدراته نمایید.
  • از مصرف نمک زیاد پرهیز کنید. یک تغذیه سالم و مقوی را در پیش گیرید. زیرا مصرف زیاد نمک می تواند باعث کوچک شدن چشم ها بعد از بوتاکس بشود.
  • تا یک هفته پس از تزریق از مصرف مشروبات الکلی و استعمال دخانیات را کنار بگذارید.
  • در هنگام خواب حتما سر شما باید بالاتر از بدن قرار داشته باشد تا از تورم جلوگیری نمایید. می دانید که تورم باعث کوچک شدن چشم بعد از بوتاکس می شود پس با رعایت این نکته می توانید مانع از این اتفاق بشوید.
  • ابدا در برابر نور مستقیم خورشید قرار نگیرید. در صورت لزوم حتما از کرم های ضدآفتاب و عینک دودی مناسب استفاده نمایید.
  • در صورت مشاهده تورم و عوارض بیشتر با کلینیک مورد نظر ارتباط برقرار نموده و طبق دستور پزشک پیش بروید.
  • در صورتی که بیماری خاصی دارید و یا داروی مهمی مصرف می کنید قبل از تزریق با پزشک خود در میان بگذارید تا مانع از بروز علامت های مختلف و عوارض ناگوار بشوید.
  • قبل از آن که تزریق خود را انجام دهید تحقیق کنید مرکزی که قرار است این عملکرد را برایتان انجام دهد آیا معتبر بوده و می تواند سبب رضایت خاطر شما شود.
  • از انجام ماساژ و ایجاد فشار به منطقه تزریق شده برای جلوگیری از بروز مشکل به شدت پرهیز کنید.

علاوه بر مواردی که در بالا ذکر شد، از یاد نبرید که همه روزه می توانید از طریق راه های ارتباطی با مجموعه تماس برقرار نموده و تمامی سوالات ضروری خود را از مشاوران و کارشناسان ما دریافت نمایید. در این صورت می توانید با داشتن اطلاعات کامل تا حد بسیاری مانع از کوچک شدن چشم بعد از بوتاکس بشوید.

راه های پیشگیری و درمان کوچک شدن چشم بعد از بوتاکسراه های پیشگیری و درمان کوچک شدن چشم بعد از بوتاکس

تزریق بوتاکس زیر چشم در کلینیک دکتر رضا پورمازار

در این مقاله سعی شد به بررسی کامل دلایل کوچک شدن چشم بعد از بوتاکس به همراه شرایط پیشگیری و راه های درمان آن پرداخته شود. اکنون شما با توجه به اطلاعات کاملی که در اختیار دارید می توانید تا حد بسیاری مانع از بروز این مشکل بشوید.

کلینیک تخصصی چشم بینایی نیز مفتخر است این اقدام زیبایی و درمانی را با بهره مندی از جدیدترین متد پزشکی با استفاده از شرایط استاندارد در یک محیط امن و آرام برای شما انجام داده و سبب رضایت خاطر کامل شما بشود. به یاد داشته باشید که در این مجموعه می توانید از خدمات دیگری همچون تزریق ژل و درمان؛ آب سیاه، آب مروارید، لیزر چشم دیابتی، لیزیک و لازک، اصلاح عیوب انکساری و ... نیز به خوبی بهره مند شوید. 

مطالب مربوط با دلایل کوچک شدن چشم بعد از بوتاکس + راه های پیشگیری و درمان
مهم ترین دلایل شایع کم بینایی و نابینایی

مهم ترین دلایل شایع کم بینایی و نابینایی

از دلایل شایع کم بینایی می توانیم به ابتلا افراد به بیماری های مربوط به چشم اشاره کنیم که بخش مهمی از دلایل شایع کم بینایی را به خود اختصاص داده اند.
بیشتر
بهترین انتخاب بین لنزهای تماسی و جراحی لیزیک و لازک چشم

بهترین انتخاب بین لنزهای تماسی و جراحی لیزیک و لازک چشم

یکی از متداول ترین سوالات بیماران این است که "چرا جراحی چشم بهتر از ادامه استفاده از لنزهای تماسی است؟" پاسخ بسیار واضح این است که استفاده نکردن از لنز خیلی راحت تر خواهد بود.
بیشتر
چگونه مطمئن شویم دید نوزادمان خوب است

چگونه مطمئن شویم دید نوزادمان خوب است

اطمینان از داشتن دید خوب نوزادمان باید با شناخت مشکلات چشمان کودک انجام شود. برای اطمینان از داشتن دید خوب نوزادمان باید بینایی کودک توسط متخصص بررسی شود.
بیشتر
عوارض فشارخون بر چشم

عوارض فشارخون بر چشم

فشار خون بالا علاوه بر اینکه بر دیگر سیستم های دفاعی بدن و همینطور اجزای مختلف بدن تاثیر منفی می گذارد، برای چشم و بینایی نیز از عوارض و معایبی برخوردار است که در اسن مقاله با تاثیر فشتر خون بر بینایی آشنا خواهید شد.
بیشتر
6LdhPwgbAAAAAMu0Zi9ePAgqbmwgzXXDuDGupz0I