دکتر پورمازار جراح و متخصص عمل لازک چشم ،لیزیک،بلفاروپلاستی

بایدها و نبایدهای تزریق ژل

گردآوری شده توسط : گروه تحقیقاتی کلینیک چشم بینایی
آخرین به روز رسانی :15 دی ، 1401
بایدها و نبایدهای تزریق ژل

آشنایی با بایدها و نبایدهای تزریق ژل به شما کمک می کند تا با یک نتیجه عالی پس از پایان دوره نقاهت خود مواجه شوید. تزریق ژل این روزها مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است به همین منظور باید از نکات مهم مراقبت از آن به خوبی اطلاع داشته باشید تا مانع از بروز عوارض احتمالی شوید.

با رعایت باید ها و نباید هایی که در این مقاله به شما گفته شده است می توانید به سرعت شاهد تاثیر تزریق ژل خود باشید. همچنین ماندگاری ژل تزریق شده در محل مورد نظر را بیشتر خواهد شد. در این مقاله با دکتر پورمازار چشم پزشک کلینیک تخصصی بینایی همراه باشید تا اطلاعات جامع و کاملی کسب نموده و به درستی تمام این نکات را پیاده سازی نمایید.

تزریق ژل و بایدها و نبایدهای آنتزریق ژل و بایدها و نبایدهای آن

تزریق ژل

قبل از آن که اطلاعات کاملی از بایدها و نبایدهای تزریق ژل کسب نمایید بهتر است از ماهیت این عملکرد زیبایی نیز بیشتر بدانید. این روزها با توجه به دلایل مختلف افراد با تزریق ژل، بوتاکس و فیلرهای مخصوص سعی در رفع نواقص ظاهری خود می نمایند.

با تزریق ژل های مخصوص که حاوی پرکننده های طبیعی و یا مصنوعی هستند می توانید سبب رفع چین و چروک ها، افزایش زیبایی، جوانسازی و شادابی پوست، لیفت صورت و گردن، رفع خطوط اخم، پیشانی و ... شوید.

لازم است بدانید که مواد تزریقی از اسید هیالورونیک، ویتامین ها، آنزیم ها و ... تشکیل شده اند. این مواد می توانند سبب تحریک کلاژن سازی شده و باعث تولید الاستین گردند و در نهایت سبب تغییر و اثر گذاری مثبت برای مشکل مورد نظر شما می شوند.

دیگر مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

انواع ژل صورت

مراقبت های بعد از فیلر زیر چشم

بایدها و نبایدهای تزریق ژل

برای آنکه بهترین نتیجه را پس از تزریق ژل بدست آورید باید به برخی از نکات توجه ویژه ای داشته باشید. رعایت بایدها و نبایدهای تزریق ژل لب، صورت، گردن و ... به شما کمک می کند تا با نتیجه ای عالی مواجه شده و بهترین ماندگاری را تجربه نمایید.

توجه داشته باشید قبل از آن که قرار است تزریق ژل برای هر قسمت از صورت خود انجام دهید باید به نکات مهمی توجه کنید که محل مورد نظر را آماده دریافت مواد مشخص شده می کند. بعد از آن هم لازم است با مراقبت هایی که در ادامه گفته شده است سبب بهترین اثرگذاری برای کار خود شوید.

بایدها و نبایدهای تزریق ژلبایدها و نبایدهای تزریق ژل

بایدها و نبایدهای قبل از تزریق ژل

همانطور که گفته شد بایدها و نبایدهای تزریق ژل به قبل و پس از انجام کار دسته بندی می شود. قبل از آن که تزریق خود را انجام دهید حتما به تمام مواردی که در ذیل به آن توجه شده است دقت نمایید. در این صورت می توانید با آرامش خاطر برای انجام کار خود مراجعه نمایید. این موارد عبارتند از:

  • قبل از تزریق حتما در مورد نوع کار، انواع روش ها، برندهای حاضر در بازار از ژل موردنظر و ... اطلاعات کاملی کسب نمایید.
  • برای تزریق نزد پزشک معتبر رفته و از نتایج کارهای سابق او و رضایت مراجعه کنندگان به خوبی مطلع شوید.
  • بررسی کنید آیا برای درمان و رفع مشکل مورد نظر شما آیا تزریق ژل انتخاب مناسبی است یا باید روش دیگری را انتخاب نمایید.
  • به سن خود توجه کنید. عمدتا برای تزریق ژل و چربی تمام سنین امکان انجام آن را دارند اما برای تزریق بوتاکس بهتر است از 30 تا 40 سالگی قبل از دائمی شدن خطوط صورت از این روش بهره مند شوید.
  • شرایط ماندگاری را کاملا بررسی نمایید.
  • به مواردی همچون؛ هزینه، دوره نقاهت، ایمنی کار و ... نیز به خوبی توجه نمایید.
  • برای آنکه یکی از مهمترین بایدها و نبایدهای تزریق ژل به خوبی رعایت کنید لازم است در صورت داشتن هرگونه بیماری و مصرف دارویی خاص قبل از تزریق آن را به پزشک موردنظر خود اعلام نمایید.
  • از 10 روز قبل از تزریق از آسپرین، ویتامین E، داروهای ضدالتهابی و ... هرگز استفاده نکنید.
  • 24 ساعت قبل از تزریق از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی خودداری نمایید.
  • یک ماه قبل از تزریق از انجام روش های زیبایی دیگر صرف نظر نمایید.
  • به تغذیه خود قبل از تزریق توجه نمایید. آب کافی بنوشید و از مصرف مواد غذایی مناسب به خوبی بهره مند شوید. بهتر است مصرف نمک خود را کم نمایید.
  • بررسی کنید که در گروه کاندیدای مناسب تزریق ژل قرار گرفته اید. عمدتا زنان باردار، شیرده، افراد دارای آلرژی به ژل های تزریقی، مراجعه کنندگان دارای عفونت های پوستی، بیماران خود ایمنی، ورزشکاران حرفه ای و ... باید با رضایت پزشک مورد نظر خود برای تزریق ژل ها مراجعه نمایند.

مراقبت های بعد از تزریق ژلمراقبت های بعد از تزریق ژل

بایدها و نبایدهای بعد از تزریق ژل

اکنون که از بایدها و نبایدهای تزریق ژل قبل از انجام کار به خوبی مطلع هستید بهتر است با مراقبت های مهم و ضروری پس از تزریق نیز به خوبی آشنا شوید. با رعایت این موارد می توانید نتیجه کار خود را به خوبی بیمه نموده و از مشاهده پایان کار از رضایت خاطر کاملی برخوردار شوید. در ذیل به بررسی تمام این موارد پرداخته شده است. همچون؛

  • پس از تزریق ژل نباید تا 24 ساعت حمام بروید.
  • تا سپری شدن یک هفته کامل شما مجاز به استفاده از سونا، حمام بخور، جکوزی، دوش آب گرم پر فشار و شدید نخواهید بود.
  • می توانید از یک کیسه سرد و یخ برای رفع التهابات و کبودی های احتمالی تا زمان مورد نیاز به درستی استفاده نمایید.
  • یکی از پر ضرورت ترین بایدها و نبایدهای تزریق ژل برای شما در این دوران عدم استفاده از محصولات نامعتبر بهداشتی است. در مقابل می توانید با نظر پزشک از کرم های ترمیم کننده مناسب برای رفع کبودی و عوارض احتمالی به خوبی بهره مند شوید.
  • مصرف نمک خود را تا 10 روز محدود نموده و روزانه 8 لیوان آب بنوشید.
  • تا 24 ساعت شما مجاز به استعمال لوازم آرایشی در محل تزریق نخواهید بود.
  • از انجام فعالیت های سنگین ورزشی در دوره نقاهت خودداری فرمایید.
  • در هنگام خواب سر خود را بالاتر از بدن نگه دارید. این کار با استفاده از یک بالش به خوبی امکان پذیر می باشد.
  • انجام ماساژ، خارش، وارسی های بی دلیل محل تزریق شده به شدت پرهیز نمایید. زیرا این کار ممکن است سبب حرکت کردن ژل به دیگر قیمت های مجاور شده و نتیجه پایانی را کاملا تحت تاثیر خود قرار دهد.

تزریق بوتاکس زیر چشم در کلینیک دکتر پورمازار

در این مقاله سعی شد به طور کامل به بررسی بایدها و نبایدهای تزریق ژل پرداخته شود. اکنون شما می توانید با رعایت تمام موارد گفته شده شاهد بهترین نتیجه پس از تزریق باشید. کلینیک تخصصی چشم بینایی زیر نظر دکتر رضا پورمازار نیز مفتخر است تزریق بوتاکس زیر چشم را برای شما با بهره مندی از جدیدترین متد روز دنیا در شرایطی استاندارد و مورد تایید انجام داده و سبب رضایت خاطر شما مراجعه کنندگان محترم گردد.

به یاد داشته باشید که در این مجموعه می توانید از خدمات دیگری همچون؛ اصلاح عیوب انکساری، آب سیاه، آب مروارید، عمل لازک و لیزیک چشم ، تزریق بوتاکس زیر چشم و ... نیز به خوبی بهره مند شوید.

مطالب مربوط با بایدها و نبایدهای تزریق ژل
چرا انحراف چشم یا استرابیسم رخ می دهد؟

چرا انحراف چشم یا استرابیسم رخ می دهد؟

به انحراف از هم راستایی صحیح چشم ها و همینطور عدم هماهنگی حرکت عضلات چشم استرابیسم یا انحراف چشم گفته می شود که درا ین مقاله با دلایل به وجود آمدن این بیماری چشمی آشنا خواهید شد
بیشتر
آیا بیماری پارکینسون به چشم ها آسیب میزند

آیا بیماری پارکینسون به چشم ها آسیب میزند

بیماری پارکینسون یکی از بیماری ها در بین سنین بالا بوده ک احتمال رساندن آسیب ب چشم را خواهد داشت که در این مقاله با بیماری پارکینسون و ارتباط آن با چشم آشنا می شوید.
بیشتر
ترشحات چشم و عواملی که باعث عفونت چشم می شود

ترشحات چشم و عواملی که باعث عفونت چشم می شود

ترشحات چشم به دلایل مختلف و همیشه در چشم هر انسانی ایجاد می شود، حال باید دقت داشت که این ترشحات به عفونت چشم تبدیل نشوند و به بینایی شما آسیب نرسانند.
بیشتر
عوارض مشروبات الکی بر چشم

عوارض مشروبات الکی بر چشم

بسیاری از متخصصان توصیه می کنند که افراد مصرف مشروبات الکلی را به حداقل رسانده یا متوقف کنند تا عوارض آن بر بدن و به خصوص بر چشم کاهش پیدا کند.
بیشتر
6LdhPwgbAAAAAMu0Zi9ePAgqbmwgzXXDuDGupz0I