دکتر پورمازار جراح و متخصص عمل لازک چشم ،لیزیک،بلفاروپلاستی

ترمیم بوتاکس چیست

گردآوری شده توسط : گروه تحقیقاتی کلینیک چشم بینایی
آخرین به روز رسانی :15 دی ، 1401
ترمیم بوتاکس چیست

ترمیم بوتاکس با سپری شدن دوره نقاهت ممکن است برای مراجعه کنندگان نیاز باشد. از طرفی با سپری شدن دوره ماندگاری بوتاکس، افراد باید برای ترمیم کار خود به کلینیک پزشکی و مرکز درمانی مورد نظر خود مراجعه کنند. زیرا که با انجام این ترمیم تغییرات ایجاد شده را حفظ خواهند نمود.

به یاد داشته باشید که قبل از بین رفتن اثر کامل بوتاکس باید ترمیم شما به درستی انجام شود تا اثر آن برای رفع چین و چروک ها، خط اخم، پیشانی و ... به خوبی ماندگار بماند. به همین منظور در این مقاله با کلینیک دکتر رضا پورمازار همراه باشید تا اطلاعات کامل و جامعی از ترمیم این ماده تزریقی، مراقبت های مهم بعد از آن، هزینه و ... به طور کامل بدست آورید.

بوتاکس و کاربردهای آنبوتاکس و کاربردهای آن

ترمیم بوتاکس چیست

در واقع این روزها افراد برای رفع مشکلات و نواقص ظاهری خود از تزریق بوتاکس بهره مند می شوند. با تزریق سم بوتولینوم در محل مورد نظر به عبارتی عضله مشخص شده فلج می شود. به همین دلیل دیگر امکان حرکت دادن آن مهیا نمی باشد.

اما این بدین منظور نیست که دیگر شما عضله خود را کاملا از دست داده اید. بلکه بدن با توجه به تغییر ایجاد شده سعی در کلاژن سازی و ترمیم مجدد آن قسمت می کند. در نهایت بوتاکس نیز می تواند سبب جوانسازی و رفع مشکل برایتان بشود.

 پس از تزریق بوتاکس با سپری شدن دو هفته اول، بوتاکس احتمالا نیاز به تزریق مجدد دارد. در نهایت پس از آن از 6 ماه تا یک سال شما به تزریق مجدد و و ترمیم بوتاکس نیازی نخواهید داشت. البته در این بازه باید از مراقبت ها و نکات مهمی که در ادامه همین مقاله برای شما گردآوری شده است به خوبی پیروی نموده تا بهترین زمان ماندگاری را تجربه نمایید.

از یاد نبرید که با ظاهر شدن مجدد چین و چروک ها، پیدایش خطوط ابرو، لبخند، پیشانی، عدم صافی پوست و ... شما به بوتاکس نیاز داشته و باید برای تزریق مجدد به کلینیک مورد نظر خود مراجعه نمایید.

دیگر مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

عملکرد بوتاکس

بوتاکس چشم گربه ای

مراقبت بعد از ترمیم بوتاکس

پس از آن که در بهترین زمان تمدید بوتاکس خود را انجام دادید وقت آن است تا با رعایت چند نکته مهم در ماندگاری کار انجام شده تاثیر به سزایی بگذارید. در ذیل به چند مورد مهم که می تواند سبب بروز تاثیرات بسیاری برای شما باشد اشاره شده است. همچون:

  • پس از انجام ترمیم بوتاکس، ابدا به محل مورد نظر دست نزنید. از انجام ماساژ و وارسی بیش از حد جلوگیری کنید.
  • تا پایان دوره نقاهت ترمیم خود از انجام روش های درمانی دیگر جدا پرهیز کنید.
  • پیشنهاد می دهیم اگر تمایل دارید ترمیم بوتاکس انجام شده را ماندگار کنید، پس از بهبودی کامل روتین مراقبتی پوست خود را جدی گرفته و دوبار در شبانه روز حتما آن را تکرار کنید.
  • پس از 24 ساعت می توانید استحمام نمایید. بهتر است تا پایان یک هفته کامل از رفتن به استخر، سونا، جکوزی و ... اجتناب ورزید.
  • اقداماتی که باعث تعریق در محل ترمیم بوتاکس برای شما می شود را تا یک هفته انجام ندهید.
  • در صورتی که قرار است در برابر نور مستقیم خورشید قرار بگیرید حتما از کرم ضدآفتاب با SPF بالای 30 محل مورد نظر به خوبی استفاده نمایید. 
  • از کرم هایی که حاوی ویتامین C، E، سایر مواد مغذی هستند به درستی بهره مند شوید. این مواد می توانند در ترمیم محل مورد نظر کمک شایانی نمایند.
  • به تغذیه خود توجه نموده و بدن خویش را هیدراته نمایید. حتما در طول روز 8 لیوان آب کافی بنوشید. مصرف نمک را کمتر نموده و از مواد غذایی حاوی ویتامین های مناسب به خوبی بهره مند شوید.
  • کاهش استرس می تواند یک قدم موثر در ترمیم بوتاکس انجام شده برای شما باشد. از اتفاقات و موضوعاتی که سبب ایجاد استرس برایتان می شود کاملا فاصله بگیرید. اصل اول برای داشتن پوستی سالم و درخشان، آرامش باطنی برای هر فرد است.

مراقبت های بعد از ترمیم بوتاکسمراقبت های بعد از ترمیم بوتاکس

هزینه ترمیم بوتاکس

روزانه سوالات بسیاری از مراجعه کنندگانی که قبلا بوتاکس تزریق کرده اند شنیده می شود. هزینه ترمیم بوتاکس نیز یکی از همان موضوعات است. البته قبل از آن که به دنبال پاسخ به این سوال که ترمیم بوتاکس هزینه دارد یا خیر باشید، ابتدا باید به این نکته نیز توجه کنید که چه زمان بهترین موعد مناسب برای ترمیم کار شما خواهد بود. زیرا که پاسخ این سوال نیز در هزینه کار شما با توجه به مقدار مورد نیاز تزریق بوتاکس تاثیر خواهد گذاشت.

به طور کلی پس از آن که پزشک معاینه های لازم را انجام داد به شما گفته می شود چند سی سی نیاز است تزریق انجام شود. از عوامل موثر بر هزینه ترمیم نیز می توان به ؛ مقدار مورد نیاز، محدوده تحت درمان، تعداد دفعات ترمیم، دستمزد پزشک، موقعیت جغرافیایی کلینیک، برند مورد استفاده و ... اشاره کرد. با توجه به این موارد ترمیم شما دارای هزینه خواهد بود.

هزینه ترمیم بوتاکسهزینه ترمیم بوتاکس

ترمیم بوتاکس چند وقت یکبار است؟

حال که با اطلاعات کاملی همچون؛ ترمیم بوتاکس، مراقبت های مهم و هزینه آن آشنا شدید وقت آن است تا از زمان مناسب این عملکرد نیز آگاه شوید. همانطور که در بالاتر گفته شد. پس از 24 تا 36 ساعت بعد از تزریق شما متوجه تغییرات خواهید شد.

 بعد از دو هفته شما لازم است به مطب پزشک مراجعه نموده و برای ترمیم نظر او را جویا شوید. در صورت نیاز میزان مقدار مناسبی ماده بوتاکس تزریق خواهد شد. از طرفی پس از سپری شدن 6 تا 12 ماه نیاز است برای حفظ اثر کار خود نیز به مرکز مورد نظر مراجعه نمایید.

کم کم با انجام چند بار ترمیم محل مورد نظر از وضعیت گذشته خود تا حد بسیاری دور شده و اثر ویژه ای بر درمان شما خواهد داشت. البته این در صورتی است که به جلسات ترمیم خود به خوبی پایبند بوده و آن را فراموش نکنید. در این صورت شاهد بهترین نتیجه خواهید بود.

تزریق بوتاکس زیر چشم در کلینیک دکتر پورمازار

در این مقاله سعی شد به طور کامل به بررسی ترمیم بوتاکس پرداخته شود. اکنون شما اطلاعات کاملی کسب نموده و باید با انجام نکات گفته شد باعث بهترین نتیجه بشوید. کلینیک تخصصی چشم بینایی نیز مفتخر است با انجام تزریق بوتاکس زیر چشم سبب رضایت کاملی برای شما بشود.

از طرفی به یاد داشته باشید، در این مجموعه می توانید از خدمات دیگری همچون؛ اصلاح عیوب انکساری، لیزیک و لازک، عمل آب مروارید، آب سیاه، انحراف چشم، زیبایی پلک و مجاری اشکی، درمان تنبلی چشم و ... به خوبی زیر نظر دکتر رضا پورمازار بهره مند شده و رضایت کاملی از آن کسب نمایید.

مطالب مربوط با ترمیم بوتاکس چیست
علائم مهم در آسیب عصب بینایی

علائم مهم در آسیب عصب بینایی

آسیب عصب بینایی از فاکتورها و عوامل بسیار مهم در از دست دادن و یا بروز اختلالات متفاوت در این حس بسیار مهم می باشد که به دلایل متفاوتی رخ داده و علائم مختلفی در انسان ایجاد می نماید.
بیشتر
7 عادتی که دشمن چشم است

7 عادتی که دشمن چشم است

عادت های متفاوتی وجود دارد که همگی برای چشم ضرر داشته و در واقع دشمن چشم می باشد که در این مقاله با هر یک از آنها آشنا خواهید شد
بیشتر
کودکان دچار اوتیسم ممکن است کدام مشکلات بینایی در کمین آنها باشد

کودکان دچار اوتیسم ممکن است کدام مشکلات بینایی در کمین آنها باشد

کودکان دچار اوتیسم ممکن است با بیماری های چشمی رو به رو شوند که برای جلوگیری از مبتلا شدن کودکان اوتیسمی به بیماری های بینایی حتما به متخصص چشم پزشک مراجعه کنید
بیشتر
تولید شبکیه چشم با استفاده از سلول های بنیادی امکان پذیر شد

تولید شبکیه چشم با استفاده از سلول های بنیادی امکان پذیر شد

تولید شبکیه چشم با استفاده از سلول های بنیادی یک دستاورد بزرگ پزشکی است که می تواند بسیاری از افرادی را که از نابینایی رنج می برند را بینا نموده و امید به زندگی این اشخاص را افزایش دهد.
بیشتر
6LdhPwgbAAAAAMu0Zi9ePAgqbmwgzXXDuDGupz0I