دکتر پورمازار جراح و متخصص عمل لازک چشم ،لیزیک،بلفاروپلاستی

انواع عدسی عینک

گردآوری شده توسط : گروه تحقیقاتی کلینیک چشم بینایی
آخرین به روز رسانی :21 اسفند ، 1401
انواع عدسی عینک

آشنایی با انواع عدسی عینک به شما کمک می کند تا در هنگام خرید بهترین گزینه را برای خود انتخاب نموده و در هنگام استفاده از آن رضایت خاطر مناسبی داشته باشید. در هنگام خرید عینک ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که تنوع بسیاری از عدسی ها را مشاهده کرده و هیچ اطلاعاتی از آن ها نداشته باشید.

در این مقاله قصد داریم به صورت کامل به معرفی انواع آن به همراه پوشش های مختلف هر یک بپردازیم تا اطلاعات کاملی کسب نمایید. در این صورت می توانید در هنگام خرید بهترین گزینه مورد نظر خود را انتخاب و آن را خریداری کنید، هم اکنون با سایت دکتر پورمازار در کلینیک تخصصی چشم بینایی همراه باشید تا بیشتر از این موضوع اطلاع پیدا نمایید.

انواع عدسی عینکانواع عدسی عینک

معرفی انواع عدسی عینک

با سپری شدن زمان و پیشرفت صنعت عینک سازی به مراتب عدسی های بسیار متفاوتی به بازار ارائه شد که هر یک از توانایی خاصی بهره مند بود. برخی از این عینک ها دارای عدسی شیشه ای بودند و برخی خاصیت پلاستیکی داشتند. عدسی های پلاستیکی با مزیت غیر شکستگی، سبک تر بودن، محافظت بیشتر در برابر اشعه ماورا بنفش و محافظ بیشتر در برابر خش به نسبت عدسی های شیشه ای بودند.

به همین دلیل افراد ترجیح دادند استفاده از این مدل عدسی را بهره مند شوند. حال هر یک از این عدسی های پلاستیکی و پلی کربنات با مزایای مختلف و البته حالت های متفاوتی مورد استفاده قرار گرفتند. در ادامه به بررسی انواع عدسی عینک طبی، آفتابی و ... پرداخته شده است.

عدسی های پلی کربنات

یکی از انواع عدسی عینک طبی مدل پلی کربنات آن است. در واقع اگر در محیط کاری شما قرار است محیط فشار بسیاری به شیشه عینک شما وارد کند یا در منزل کودکتان سازگاری خوبی با استفاده از عینک ندارد به شما پیشنهاد می دهیم از عدسی عینک پلی کربنات استفاده کنید.

این مدل از عدسی ها مقاومت بسیار بالایی داشته و آسیب نمی بینند. از طرفی بهتر است بدانید که در هنگام ورزش بهتر است به دلیل فعالیت سنگین از عینکی استفاده کنید که مقاومت بالایی داشته و مورد آسیب قرار نگیرد. در این صورت عدسی های پلی کربنات بهترین انتخاب برای شما هستند.

اما اگر بخواهید از مدل جدید تر این عدسی ها استفاده کنید که دارای کیفیت دید بسیار بالایی است می توانید عدسی های جدید Trivex را تست نمایید. این مدل لنز که بسیار مقاوم و البته نازک است از مدل پلی کربناتی بهتر عمل کرده و از شفافیت بالاتری بهره مند است. البته لازم است بدانید به مراتب قیمت گران تری نیز دارد.

عدسی پلاستیک با ایندکس بالا

نوع دیگری از انواع برند عدسی عینک که در بازار به دلیل فشردگی لبه های عدسی مورد فروش بسیاری قرار گرفته است این مدل می باشد. در واقع اگر نمره چشم شما بسیار زیاد است باید از عینکی استفاده کنید که قدرت شکست نور بالایی داشته و وضوح بهتری نیز داشته باشد. از طرفی این مدل عدسی ها بسیار سبک و نازک بوده و انتخاب بسیار مناسبی برای افرادی است که نزدیک بین می باشند.

آشنایی با انواع عدسی عینکآشنایی با انواع عدسی عینک

عدسی عینک آسفریک

اگر به دنبال این هستید که از سطح بیشتری از عدسی خود استفاده کنید عدسی های آسفریک با ایندکس بالا به شما پیشنهاد می شود. این عدسی به نسبت قابل توجهی نازک تر، باریک و البته سبک تر است. افرادی که چشم هایشان نمره بالایی دارد و ترجیح می دهند از عینک هایی با ظرافت استفاده کنند که حجم شیشه آن قابل رویت نباشد و عدسی ها ضخامت کمتری داشته باشد به یقین در میان انواع عدسی عینک باید اسفریک را انتخاب کنند تا رضایت خاطر کاملی کسب نمایند.

عدسی فتوکروم

یکی دیگر از انواع عدسی عینک آفتابی مدل فتوکروم هستند. این مدل عدسی ها به شما کمک می کنند تا همزمان با استفاده از عدسی طبی خود از مدل ضد نور خورشید یعنی فتوکروم نیز بهره مند شوید. در این صورت دیگر نیاز به داشتن دو عینک در بیرون از منزل نخواهید داشت.

عدسی عینک پلوراید

اگر در هنگام ورزش، رانندگی و فعالیت های مهم روزمره تان دچار تابش خیره کننده سطوح می شوید و نور منعکس شده به صورت افقی در مقابل دیدتان است باید از عدسی های پلوراید استفاده کنید این مدل از انواع عدسی عینک به شما کمک می کند تا وضوح دید بهتری داشته و مشکل مطرح شده دیگر برایتان رخ ندهد.

دیگر مقالات مت را در این بخش دنبال نمایید

عوارض عینک نزدن آستیگمات

درمان ضعیفی چشم بدون عینک

عدسی بلوکات یا بلو پروتکت

برخی از افراد در انجام کار های روزمره خود دچار خستگی، قرمزی چشم، حالت تهوع، سردرد و ... می شوند. در واقع کافی است عدسی عینک خود را به بلوکات تغییر مدل داده تا نور آبی به خوبی فیلتر شود. در این صورت مشکلات مطرح شده دیگر به وجود نخواهد آمد.

این مدل از انواع عدسی پلاستیکی عینک با حذف نور آبی می تواند در برابر استفاده از نور مانیتور، موبایل و ... نیز کاربرد مناسبی داشته باشد. عدسی بلو پروتکت در واقع نور آبی مضر را خنثی نموده و برای استفاده دائمی مناسب می باشد. این مدل در شب نیز برای افراد کارایی داشته و دید طبیعی تری در اختیار آن ها قرار خواهد داد.

عدسی آنتی رفلکس

یکی دیگر از انواع عدسی عینک که در واقع ساده و ارزان هستند و از پوشش های ضد یخ، ضد بخار و ... بهره مند می باشند انواع شیشه عینک آنتی رفلکس هستند. این عدسی ها ضد خش بوده و بازتاب نور را به حداقل می رسانند. وضوح تصویر در این مدل عدسی بالا بوده و در مدل های super hydrophobic ( فوق آب گریز و مناسب در برابر چربی و آب)، فتوکروم و ... در بازار وجود دارد.

عدسی عینک و انواع آنعدسی عینک و انواع آن

قیمت انواع عدسی عینک

حال که با انواع عدسی عینک طبی، آفتابی و پلاستیکی در این مقاله آشنا شدید باید به قیمت آن ها نیز در هنگام خرید توجه نمایید. در واقع هزینه عینک شما با توجه به عوامل مختلفی تغییر خواهد کرد. از جمله این موارد می تواند به؛ انواع برند عدسی عینک مورد نظر، موقعیت مکانی، شماره چشم و ... اشاره کرد که سبب افزایش یا کاهش قیمت عدسی عینک شما خواهد شد. قبل از خرید کافی است کمی اطلاعات خود را با توجه به قیمت این محصولات بالا برده و با آرامش خاطر برای خرید اقدام کنید.

عینک و لنز در کلینیک تخصصی چشم بینایی

در این مقاله سعی شد به بررسی انواع عدسی عینک پرداخته شود. اکنون شما از انواع عدسی ها مطلع بوده و می توانید با مشورت پزشک خود بهترین گزینه را تهیه نمایید. کلینیک تخصصی چشم بینایی مفتخر است با ارائه بهترین خدمات در زمینه اصلاح عیوب انکساری، عمل لیزیک چشم و لازک، درمان آب سیاه، آب مروارید، خدمات زیبایی پلک و مجاری اشکی، لیزر شبکیه، تزریق بوتاکس زیر چشم، بلفاروپلاستی و ... همراه شما در دستیابی سلامتی بیشتری برایتان باشد
مطالب مربوط با انواع عدسی عینک
پی آر کی یا لازک

پی آر کی یا لازک

روش  لازک (LASEK) نوع تغییر یافته  پی آر کی (PRK) می باشد. در جراحی لازک چشم پزشک از یک محلول الکلی جهت برداشت لایه اپی تلیوم قرنیه استفاده می کند. سپس لیزر اکسایمر بر روی قرنیه تابیده می شود و مجدداً لایه اپی تلیوم در محل اولیه قرار می گیرد. این روش در حال حاضر طرفداران کمتری دارد و عملاً جراحی پی آر کی (PRK) جایگزین آن شده است.

بیشتر
آیا آستیگمات چشم کودک درمان می شود

آیا آستیگمات چشم کودک درمان می شود

آستیگمات چشم کودک، بیماری است که چشم کودکان را اذیت می کند و باید والدین نسبت به درمان سریع آن اقدام نمایند. آستیگمات چشم کودک اگر شدید شود باید با روش هایی همچون عینک یا جراحی آن را درمان کرد.
بیشتر
نکات مهم در استفاده از لنزهای تماسی

نکات مهم در استفاده از لنزهای تماسی

نکات مهم در استفاده از لنزهای تماسی بسیار زیاد هستند. در اینجا شما را با اصلی ترین نکات مهم در استفاده از لنزهای تماسی آشنا خواهیم کرد.
بیشتر
عوامل تاثیرگذار در قیمت بوتاکس زیر چشم

عوامل تاثیرگذار در قیمت بوتاکس زیر چشم

قیمت بوتاکس زیر چشم یکی از سوالاتی است که معمولا ذهن افراد مختلف را درگیر می کند. بوتاکس از روش های موثر در از بین بردن چین و چروک ها محسوب می شود.
بیشتر
6LdhPwgbAAAAAMu0Zi9ePAgqbmwgzXXDuDGupz0I