دکتر پورمازار جراح و متخصص عمل لازک چشم ،لیزیک،بلفاروپلاستی

تزرق بوتاکس از چه سنی مناسب است

گردآوری شده توسط : گروه تحقیقاتی کلینیک چشم بینایی
آخرین به روز رسانی :21 اسفند ، 1401
تزرق بوتاکس از چه سنی مناسب است

بوتاکس از چه سنی مناسب است؟ این سوال بسیاری از افرادی است که تمایل دارند تزریق ژل و بوتاکس انجام دهند. عمدتا مراجعه کنندگان قبل از آن که بخواهند برای تزریق به کلینیک پزشک مورد نظر خود مراجعه کنند باید در نظر داشته باشند که این اقدام زیبایی و درمانی چه شرایطی دارد.

تزریق بوتاکس این روزها طرفداران بسیار زیادی دارد که تمایل دارند برای رفع مشکلی در چهره خود از این اقدام زیبایی و البته درمانی بهره مند شوند. به همین منظور در این مقاله با کلینیک تخصصی چشم بینایی دکتر رضا پورمازار همراه باشید تا بدانید بوتاکس برای چه کسانی مناسب است و باید در چه سنی تزریق انجام شود تا بهترین نتیجه را داشته باشد.

بوتاکس و سن مناسب تزریق آنبوتاکس و سن مناسب تزریق آن

بوتاکس چیست؟

قبل از آن که بدانید بوتاکس از چه سنی مناسب است بهتر است کمی از ماهیت این عملکرد درمانی و زیبایی برای شما بگوییم. روزانه به دلایل مختلف صورت شما در برابر آسیب های متعدد قرار می گیرد. عدم رسیدگی صحیح و البته اصولی سبب شده تا چین و چروک ها، خطوط پیشانی، اخم، افتادگی پلک، سیاهی دور چشم و ... برایتان رخ بدهد.

یکی از ساده ترین و البته کارآمد ترین روش ها برای درمان و رفع مشکلات گفته شده و تزریق بوتاکس است. در واقع با تزریق سم بوتولینوم عضله مورد نظر غیر فعال شده و با سپری شدن زمان مشکل به خوبی حل خواهد شد. البته که نیازمند رسیدگی و انجام مراقبت های اصولی است تا بیشترین ماندگاری را برای افراد داشته باشد. در نهایت با پایان دوره ماندگاری باید برای ترمیم مراجعه نمایید تا بهترین اثر آن برایتان باقی بماند.

بهترین سن برای تزریق بوتاکس

حال که می دانید بوتاکس چیست و چگونه عمل می کند بهتر است به این سوال که بوتاکس از چه سنی مناسب است پاسخ کاملی داده شود. عمدتا بوتاکس را می توانید از سن 20 سالگی به بعد انجام دهید اما این اتفاق بهتر است در سنین بالاتر برای شما انجام شود. مهم ترین عامل که تعیین کننده سن تزریق بوتاکس است؛ نوع مشکل و حجم گسترده بودن آن است.

گاهی فردی در سنین 20 تا 30 سالگی از مشکلی رنج می برد که با تزریق بوتاکس بهترین نتیجه را به دست خواهد آورد. به طور کلی بهترین سن بوتاکس توسط پزشک بررسی و تزریق انجام می شود. طبق داده های آماری گزارشات انجام شده اکثرا افراد بالای 35 سال بیشترین مراجعه کنندگان بوتاکس هستند که نتیجه موفقی نیز دریافت نموده اند.

دیگر مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

بوتاکس چشم گربه ای

مراقبت بعد از فیلر چشم

بوتاکس برای چه کسانی مناسب است؟

حال که می دانید بوتاکس از چه سنی مناسب است بهتر است بدانید آیا کاندید مناسبی برای این اقدام پزشکی هستید یا خیر. در واقع افرادی که در ذیل به آن ها اشاره شده است بهترین کیس ها برای تزریق بوتاکس هستند. از جمله:

  • مراجعه کنندگانی که از داشتن چین و چروک ها رنج می برند.
  • متقاضیان که 18 سال کامل دارند.
  • دارای بیماری خاصی همچون؛ مشکلات عروقی، قلبی، دیابت و ... نباشند. در صورت وجود این موضوع باید در ابتدا با پزشک متخصص خود هماهنگ نموده و طبق صلاحدید او پیش بروید.
  • باردار یا شیرده نباشند.
  • به تازگی اقدام زیبایی دیگری که مانع از اثر بوتاکس بشود انجام نداده باشند.
  • افرادی که دارای حساسیت های پوستی به داروها و محصولات مختلف هستند باید قبل از تزریق این مشکل را به پزشک مورد نظر خود اطلاع دهند.

بهترین سن تزریق بوتاکسبهترین سن تزریق بوتاکس

مزایا و عوارض تزریق بوتاکس در سنین مختلف

در همین حال که دانستید بوتاکس از چه سنی مناسب است، بهتر است بدانید که در هر سن و سالی تزریق صحیح بوتاکس چه تاثیری خواهد داشت. اگر بوتاکس را در دهه 20 زندگی خود انجام دهید شما می توانید از بروز چین و چروک های سطحی در دهه بعدی جلوگیری کنید.

اگر در دهه 30 خود هستید تزریق این ماده باعث می شود از عمیق تر شدن خطوط پیشانی و کنار چشمی که برای شما ایجاد شده برایتان جلوگیری شود. دهه 40 زندگی علاوه بر تزریق بوتاکس باید از محصولات مراقبتی مناسب نیز به خوبی بهره مند شوید.

در دهه 50 زندگی شما بوتاکس می تواند خطوط اخم بین چشم ها را برای شما به خوبی پوشش داده و دهه 60 به طور کلی بوتاکس می تواند باعث جوانسازی و شادابی پوست شما بشود. به همین ترتیب شما باید ابتدا مشکل را پیدا کرده و تصمیم بگیرید برای درمان آن چه کنید.

بوتاکس اگر در یک مرکز معتبر انجام شود به مراتب مزایای ویژه ای از جمله؛ رفع چین و چروک ها، درمان خطوط اخم، پنجه کلاغی، پیشانی، رفع سیاهی و افتادگی زیر چشم، جوانسازی و ... را به همراه خواهد داشت. اما اگر برای تزریق بوتاکس به یک کلینیک درمانی و زیبایی معتبر مراجعه نکنید ممکن است عوارض بوتاکس پیشانی، چشم و ... برای شما با یک تزریق نامناسب رخ دهد.

لازم است بدانید که  از عوارض این اتفاق می توان به؛ قرمزی، خارش، حساسیت های پوستی، فلج شدن بیش از حد ناحیه مورد نظر و تاثیر آن بر دیگر قسمت ها و ... اشاره نمود. از طرفی ممکن است با رفتار نامناسب و عدم رعایت مراقبت های اصولی عوارض بوتاکس در دراز مدت نیز برای شما رخ بدهد. پس برای تزریق این ماده جادویی حال که می دانید بوتاکس از چه سنی مناسب است، یک مرکز مناسب را انتخاب نموده و پس از انجام کار به تمام مراقبت های اصولی که به شما گوشزد شده است به خوبی توجه نمایید. در این صورت می توانید بهترین نتیجه را دریافت نمایید.

مزایا و عوارض تزریق بوتاکس در سنین مختلفمزایا و عوارض تزریق بوتاکس در سنین مختلف

هزینه بوتاکس صورت

حال که به خوبی مطلع شدید بوتاکس از چه سنی مناسب است باید به بررسی هزینه های انجام این کار نیز توجه نمایید. عوامل مختلفی می تواند بر افزایشی یا کاهشی بودن کار شما اثر بگذارد. از جمله این موارد می توان به؛ حجم کار، تعداد جلسات مورد نیاز، برند ماده تزریق شده، دستمزد پزشک، موقعیت جغرافیایی مطب و ... اشاره کرد. کارشناسان ما همه روزه از طریق راه های ارتباطی آماده پاسخگویی به شما بوده و می توانند تمام سوالاتتان را در زمینه حاضر به خوبی پاسخ داده و دل نگرانی های شما را به درستی برطرف نمایند

تزریق بوتاکس زیر چشم در کلینیک دکتر پورمازار

در این مقاله سعی شد به طور کامل به بررسی این که بوتاکس از چه سنی مناسب است پرداخته شود. اکنون شما می دانید برای رفع مشکل خود در چه زمان و طبق چه شرایطی اقدام نمایید. کلینیک تخصصی چشم بینایی نیز مفتخر است این اقدام زیبایی و البته درمانی را با استفاده از جدیدترین روش ها برایتان انجام داده و بهترین نتایج را به ارمغان آورد. در این مجموعه می توانید از خدمات دیگری همچون؛ لیزیک و لازک، لیزر شبکیه، بلفاروپلاستی، رفع عیوب انکساری، درمان آب مروارید، آب سیاه یا گلوکوم و ... نیز به خوبی بهره مند شوید.
مطالب مربوط با تزرق بوتاکس از چه سنی مناسب است
درمان سریع خونریزی چشم

درمان سریع خونریزی چشم

خونریزی چشم دلایل مختلفی داشته و برای درمان سریع آن نیز راه های مختلفی وجود دارد که می توانید خونریزی چشم خود را درمان کنید.
بیشتر
ورزش و برنامه استراحت چشم برای کابران رایانه

ورزش و برنامه استراحت چشم برای کابران رایانه

خستگی چشم نه تنها باعث افت کار و افزایش اشتباهات فرد می شود بلکه در مواردی سردرد را نیز به همراه دارد. از آن جا که کنار گذاشتن رایانه ناممکن است انجام ورزش های چشمی مفیدی توصیه می شود تا این فشار کاهش یابد.
بیشتر
نکاتی درباره عمل جراحی بلفاروپلاستی

نکاتی درباره عمل جراحی بلفاروپلاستی

عمل بلفاروپلاستی یکی از عمل های جراحی زیبایی بینایی می باشد که نکاتی برای مراقبت بعد از این جراحی بینایی وجود دارد که در این مطلب قصد داریم توضیحات و نکاتی جالب درباره عمل بلفاروپلاستی ارائه دهیم.
بیشتر
درمان خانگی عفونت چشم کودکان

درمان خانگی عفونت چشم کودکان

عفونت چشم کودکان مشکلی رایج است که درصورت حادنبودن، می‌تواند با روش های خانگی نیز درمان شود. برای آشنایی با این روش‌ها کلیک کنید.
بیشتر
6LdhPwgbAAAAAMu0Zi9ePAgqbmwgzXXDuDGupz0I