دکتر پورمازار جراح و متخصص عمل لازک چشم ،لیزیک،بلفاروپلاستی

کدام عوامل باعث عدم تاثیر بوتاکس هستند

گردآوری شده توسط : گروه تحقیقاتی کلینیک چشم بینایی
آخرین به روز رسانی :28 آبان ، 1402
کدام عوامل باعث عدم تاثیر بوتاکس هستند

کدام عوامل باعث عدم تاثیر بوتاکس هستند؟ برخی از طرفداران این اقدام زیبایی پس از آن که نتیجه نادرستی از تزریق خود دریافت کرده اند به دنبال بررسی دلایل آن هستند. به طور کلی هر عمل زیبایی با توجه به برخی عوامل اگر به درستی انجام نشود ممکن است آسیب های مختلفی را برای فرد رقم بزند. بوتاکس نیز همچون دیگر اقدامات از این قاعده مستثنی نبوده و دلایل مختلفی ممکن است از کیفیت کار شما بکاهد.

این روش درمانی که عمدتا برای رفع چین و چروک ها مورد استفاده قرار می گیرد در صورتی که بهترین اقدامات برای آن لحاظ شود می تواند به خوبی باعث رضایت مراجعه کننده شده و دیگر مشکلی به وجود نیاورد. به همین منظور در این مقاله با کلینیک تخصصی چشم دکتر پورمازار همراه باشید تا بیشتر از دلایل تاثیر نکردن ماده بوتاکس در درمان محل مورد نظر خود آگاه شوید.

بوتاکس زیر چشمبوتاکس زیر چشم

تاثیر بوتاکس و عملکرد کلی آن

همانطور که می دانید بوتاکس ماده ای است تشکیل شده از سم بوتولینوم که باعث فلج شدن عضله موردنظرتان می شود. با این اتفاق، در آن ناحیه دیگر حرکتی انجام نخواهد شد. در نهایت چین و چروک ها، خط اخم، گودی زیر چشم، جای آکنه و التهابات و ... به درستی از بین رفته و شما پوستی شفاف و درخشان خواهید داشت.

حال اگر اقدامات اولیه برای انجام این تزریق توسط متصدی مورد نظر به درستی انجام نشود به یقین شما با عدم تاثیر بوتاکس مواجه خواهید شد. زیرا که عملکرد اصلی این درمان بدین صورت است که ماده بوتاکس از طریق سوزن های باریکی به اندازه لازم به محل مورد نظر تزریق می شود.

پس از آن رعایت اصول مراقبتی نیز می تواند در تاثیر گذاری نتیجه کار شما اثر بخش باشد. اگر همه چیز به درستی پیش برود شما با پایان دوره کوتاه نقاهت خود شاهد تغییرات این اتفاق خواهید بود. در غیر این صورت با مشاهده باقی ماندن مشکل خود از عدم تاثیر این اقدام آگاه خواهید شد.

دیگر مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

رفع گودی زیر چشم

عوارض بوتاکس دور چشم

موارد نشان دهنده عدم تاثیر بوتاکس

اگر بوتاکس پس از تزریق به دلایلی که در ادامه می خوانید اثر نکنید برای شما نشانه های مشخصی خواهد داشت. تغییرات غیر طبیعی چهره بیمار، تورم، درد، سوزش، قرمزی بیش از حد، مصنوعی شدن ناحیه تزریقی، افتادگی پلک، کشیده شدن بیش از حد ابروها و ... همگی نشان از تاثیر غلط و اشتباه تزریق بوتاکس هستند.

اگر هر یک از موارد گفته شده را پس از تزریق بوتاکس مشاهده کردید بدانید که تزریق به درستی صورت نگرفته و عاملی باعث این مشکل شده است. در غیر این صورت فرد باید از داشتن یک چهره طبیعی، شاداب و بدون مشکل بهره مند شود.

البته در نظر داشته باشید که برخی از عوارض گفته شده که نشان از عدم تاثیر بوتاکس است با پایان دوره نقاهت از بین می رود و شما شاهد نتیجه اصلی کار خواهید بود. اما اگر دوره نقاهت تان طولانی شد و یا موارد گفته شده از بین نرفت احتمالا بوتاکس به درستی عمل نکرده و باعث آسیب های مختلف شده است. در چنین شرایطی با مراجعه به پزشک مورد نظرتان طبق صلاحدید او درمان را در پیش گرفته و مانع از گسترش آن شوید.

عوامل موثر در عدم تاثیر بوتاکس

موارد متعددی ممکن است باعث عدم تاثیر بوتاکس برای شما شود. اگر عواملی که در ذیل به آن پرداخته شده است برای درمان شما رخ بدهد به یقین بوتاکس برای شما نیز تاثیر نکرده و باعث بروز مشکلات متعدد خواهد شد. این موارد عبارتند از:

عدم تزریق میزان کافی بوتاکس

یک نکته مهم در تزریق آن است که میزان ماده در همه افراد برابر نیست. پزشک باید با توجه به حجم کار، سن افراد، محل مورد نظر و ... نیاز سنجی کرده و از دوز مناسبی برای تزریق بهره مند شود. اگر به اشتباه در یک محل بیش از اندازه تزریق صورت بگیرد، درمان به درستی شکل نگرفته و فرد با چهره ای مصنوعی مواجه خواهد شد. توجه به میزان مناسب ماده بوتاکس برای تزریق یک امر مهم برای نتیجه مناسب می باشد.

تزریق بوتاکس در نواحی مختلف صورتتزریق بوتاکس در نواحی مختلف صورت

انتخاب کلینیک غیر معتبر

لازم است به این نکته مهم توجه کنید. انتخاب یک مرکز درمانی معتبر به شما کمک می کند نتایج موفق تری به نسبت دیگر مجموعه ها دریافت کنید. زمانی که شما مطمئن می شوید یک پزشک کارآزموده قرار است تزریق بوتاکس در محل مورد نظرتان انجام دهد با آرامش خاطر به این امر تن داده و شاهد بهترین نتیجه خواهید شد. اما اگر به مراکز ناشناخته مراجعه کنید نه تنها عدم تاثیر بوتاکس برایتان ایجاد می شود بلکه شما درگیر آسیب های جبران ناپذیر دیگری نیز خواهید شد.

عمقی بودن چین و چروک ها

بعضی اوقات ممکن است چین و چروک بیش از اندازه عمیق باشد. در چنین شرایطی استفاده تنها از روش بوتاکس موثر نبوده و باید روش جانبی دیگری مثل تزریق ژل نیز استفاده گردد. اگر چین و چروک های شما از مدل پویا باشند که در اثر اخم کردن، خندیدن و بروز احساسات ظاهر می شوند، بوتاکس انتخاب خوبی برایتان می باشد. اما اگر چین و چروک تحت درمان استاتیک باشد مثل؛ کنار بینی، لب ها و ... تزریق بوتاکس باید با روش جانبی دیگر صورت بگیر تا هیچ یک از عوامل باعث عدم تاثیر بوتاکس نشود.

تزریق نادرست

کارشناسی که قرار است تزریق بوتاکس را برایتان انجام دهد باید به درستی آن را داخل عضله تخلیه نماید. اگر تزریق بسیار سطحی و یا عمیق انجام شود شما با عدم تاثیر بوتاکس مواجه خواهید شد. لازم است فرد مورد نظر آناتومی بدن انسان را به خوبی بشناسد. در این صورت شما بهترین نتیجه را دریافت خواهید کرد.

مقاومت به بوتاکس

برخی از افراد به دلیل تولید آنتی بادی که سیستم ایمنی بدنشان تولید می کند ممکن است در برابر نتیجه تزریق مقاومت نشان داده و نتیجه مورد نظر را دریافت نکنند. در این گروه باید درمان با دوز بیشتری انجام شود تا نتیجه گیری کاملا تاثیر پذیر باشد.

تاثیرات بوتاکستاثیرات بوتاکس

نامناسب بودن برند انتخاب و انقضاء آن

یکی از مواردی که ممکن است باعث عدم تاثیر بوتاکس بشود، نامناسب بودن برند مورد نظر، تاریخ گذشته بودن و تقلبی بودن آن است. این عامل می تواند مستقیم بر درمان شما اثر گذاشته و باعث ماندگاری بیشتری از کارتان بشود.

اما اگر برند انتخابی شما غیر معتبر باشد نه تنها باعث تاثیر نگذاشتن در محل مورد نظر می شود بلکه ممکن است آسیب های جبران ناپذیری برایتان به همراه داشته باشد. توجه کنید که برخی افراد سودجو مواد غیر قابل اطمینان را با هزینه هایی بسیار بالا تحت عنوان برندهای خارجی برای شما به فروش می گذارند. اما افزایش قیمت نشان از سلامت آن نیست. با کمی تحقیق قبل از تزریق از صحت ماده انتخاب کاملا آگاه شوید.

تزریق بوتاکس زیر چشم در کلینیک تخصصی دکتر پورمازار

در این مقاله سعی شد به طور کامل به بررسی این که کدام عدم تاثیر بوتاکس هستند، پرداخته شود. اکنون شما می دانید با رعایت چه مواردی می توانید مانع از این اتفاق بشوید. کلینیک تخصصی چشم بینایی نیز مفتخر است با انجام تزریق بوتاکس زیر چشم باعث رضایت شده و از بروز آسیب های مختلف جلوگیری کند.

همچنین این مجموعه ارائه دهنده خدمات دیگری نظیر؛ درمان تنبلی چشم کودکان، اصلاح عیوب انکساری، آب مروارید، آب سیاه یا گلوکوم، لیزر شبکیه و دیابت، انحراف چشم، زیبایی پلک و مجاری اشکی، اصلاح عیوب انکساری و ... نیز می باشد. شما می توانید از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان این مجموعه تماس برقرار نموده و مشاوره های لازم را برای درمان مشکل خود دریافت نمایید.

مطالب مربوط با کدام عوامل باعث عدم تاثیر بوتاکس هستند
کاربردهای لنز دائمی چیست؟ نحوه کاشت لنز چشم چگونه است؟

کاربردهای لنز دائمی چیست؟ نحوه کاشت لنز چشم چگونه است؟

انواع لنز دایمی را میتوان به منظور اصلاح و بهبود دید به جای لنزهای تماسی بکار گرفت. قبل از اقدام برای کاشت انواع لنز دایمی از شرایط خود به پزشک اطلاع دهید.
بیشتر
سوختگی چشم و راه های درمان آن چیست

سوختگی چشم و راه های درمان آن چیست

سوختگی چشم و راه های درمان آن ممکن است بسیار دردناک باشد. در اکثر مواقع سوختگی چشم و راه های درمان آن را سریع تشخیص می دهند و بدون نسخه پزشک درمان می شود.
بیشتر
راه های تقویت بینایی و ضعیفی چشم کودکان

راه های تقویت بینایی و ضعیفی چشم کودکان

برای محافظت از بینایی و حفظ سلامت کودکان باید اطمینان حاصل کنید که رژیم غذایی کودکتان مقوی و کامل بوده و یک سبک زندگی سالم دارد. 
بیشتر
بررسی زخم قرنیه و راهکارهای مفید برای درمان آن

بررسی زخم قرنیه و راهکارهای مفید برای درمان آن

زخم قرنیه چشم علائم و نشانه های منحصر به فردی دارد که اگر زودتر اینگونه زخم تشخیص داده شود دوره درمان آن نیز سریع خواهد بود.
بیشتر
6LdhPwgbAAAAAMu0Zi9ePAgqbmwgzXXDuDGupz0I