دکتر پورمازار جراح و متخصص عمل لازک چشم ،لیزیک،بلفاروپلاستی

جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا چگونه انجام می شود

گردآوری شده توسط : گروه تحقیقاتی کلینیک چشم بینایی
آخرین به روز رسانی :09 خرداد ، 1402
جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا چگونه انجام می شود

جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا و چگونگی انجام آن یکی از سوالات بسیار رایج اغلب افراد است. اگر شما هم قصد انجام این عمل زیبایی را دارید باید اطلاعات کاملی از آن کسب کنید. درخشش چشم ها و شادابی آن همیشه در روابط اجتماعی با اطرافیان از مهم ترین اجزا به حساب می آید. افزایش سن، برخورد نامناسب با پوست پلک، کشش بیش از حد، کمبود الاستیسیته و ... باعث می شود تا پوست اضافی در پلک بالا به وجود بیاید.

این پوست اضافی باعث افتادگی پلک شده و دید افراد را کمتر می کند. به همین دلیل باید جراحی پلک یا همان بلفاروپلاستی انجام شود. به همین منظور در این مقاله با کلینیک تخصصی چشم بینایی دکتر پورمازار همراه باشید تا اطلاعات کاملی از نحوه انجام این جراحی بدست آورید. 

بلفاروپلاستی پلک بالابلفاروپلاستی پلک بالا

عمل بلفاروپلاستی پلک بالا چیست؟

این جراحی که با هدف ترمیم و رفع افتادگی پلک انجام می شود در حقیقت برداشتن پوست، چربی اضافی، عضله آن قسمت و ... می باشد که برای مراجعه کننده با بهترین روش ها صورت می گیرد. تجمع چربی ها باعث بیشتر دیده شدن سن است.

به همین دلیل این روزها عمل بلفاروپلاستی با استقبال بسیار زیادی مواجه است. لازم است بدانید که غشاء چربی جدا کننده چشم از جمجمه است. ممکن است باعث تورم شده و بر آمدگی در پشت پلک افراد ایجاد کند. به همین دلیل با یک جراحی آسان آن را برداشته و مشکل را برطرف می کنند. 

نحوه انجام جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا

برای آن که بتوانید آسان تر اقدام به انجام این عمل کنید باید با نحوه انجام آن آشنا شوید. در ابتدا پزشک با یک بی حسی موضعی قسمت مورد نظر را آماده می کند. در مرحله بعد یک برش در طول خطوط طبیعی برای بیمار ایجاد می شود و از آن جا پوست از بافت زیرین جدا می شود و چربی به همراه پوست اضافی برداشته می شود. در آخر هم محل برش خورده را با سوزن بسیار نازکی بخیه می زنند. این بخیه ها حدودا 3 الی 6 روز باقی می ماند که نیازمند رعایت مراقبت های اصولی است تا عوارضی شما را تهدید نکند. 

مزایای جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا

اگر شما هم تصمیم دارید بلفاروپلاستی را برای پلک بالا یا پایین خود انجام دهید باید بدانید که مزیت های بسیاری برایتان وجود دارد. رفع افتادگی پلک، جوانسازی، شادابی، رفع خستگی ظاهری، حذف پوست اضافی، بر طرف شدن پف چشم و ... را برای افراد به ارمغان می آورد. اما لازم است برای انجام این عمل زیبایی حتما به یک متخصص و مجموعه معتبر مراجعه کنید. زیرا در این صورت می تواند به آن رضایت دارید دست پیدا کنید. 

بلفاروپلاستی پلک بالابلفاروپلاستی پلک بالا

بهترین سن برای عمل بلفاروپلاستی 

حال که می دانید جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا چگونه انجام می شود باید به بررسی کاندیدای آن بپردازید. برای آن که این عمل زیبایی را انجام دهید باید حداقل 35 سال داشته باشید. اگر در میان خانواده تان افتادگی پلک و پف آن ارثی است ممکن است بتوانید این اقدام را زودتر نیز انجام دهید. اما به طور کلی باید با صلاحدید پزشک این کار را انجام دهید تا رضایت کاملی دریافت کنید.

لازم است که قبل از انجام این عمل حتما بررسی کنید که از سلامت جسمانی بالایی برخوردار باشید. زیرا اگر دچار تیروئید بالا، فشار خون، خشکی چشم و ... هستید احتمالا این عمل مناسب شما نبوده و باید راه حل دیگری را در نظر داشته باشید.

از طرف دیگر باید حتما به هدف خودتان نیز توجه کنید. یقینا بلفاروپلاستی درمان خطوط پنجه کلاغی و چین و چروک های شما نیست. این عمل فقط می تواند به رفع افتادگی پلک و پف دور آن به شما کمک کند. به همین جهت باید قبل از انجام عمل اطلاعات کاملی کسب کرده و مشاوره های لازم را بدست آورید. در این صورت می توانید بدون دغدغه تن به انجام آن دهید. 

دیگر مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

آستیگمات در کودکان

مراقبت های بعد از عمل لازک چشم

عوارض جراحی پلک بالا

هر اقدام زیبایی و درمانی علاوه بر مزایایی که دارد احتمالا عارضه های کوتاه مدتی نیز برای بیمار به وجود خواهد آورد. در جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا نیز ممکن است شما با خونریزی مقطعی، خشکی چشم، عفونت، ایجاد اشکال در بینایی، کبودی، تورم، عدم توانایی چشم برای بستن، رنگ غیر طبیعی و ... به وجود بیاید. به همین علت باید در انتخاب پزشک خود و مرکز درمانی مورد نظر توجه بسیاری داشته باشید. 

ماندگاری جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا

برای آن که ماندگاری درمان خود را بالا ببرید باید از مراقبت های اصولی پس از آن به خوبی پیروی کنید. اما به طور کلی این عمل بین 8 تا 10 سال برای شما ماندگاری خواهد داشت. و شما می توانید این زمان را افزایش و یا کاهش دهید. 

ماندگاری جراحی بلفاروپلاستی پلک بالاماندگاری جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا

مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی 

همانطور که در بالاتر گفته شد برای آن که ماندگاری کار خود را بالا ببرید باید به رعایت مراقبت های اصولی بپردازید. پس از آن که جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا را انجام دادید با رعایت مواردی که در ذیل اشاره شده است می توانید نتیجه کار خود را طولانی تر کنید. این موارد عبارتند از: 

  • تا 48 ساعت پس از عمل لازم است یک نفر شما را همراهی کند تا بتوانید به استراحت مطلق بپردازید. 
  • ممکن است تا چند روز اول احساس کنید شن ریزه در چشم شما وجود دارد. کاملا طبیعی بوده و برطرف خواهد شد. 
  • پانسمان خود را تا مدت 48 ساعت خشک نگه دارید. 
  • از پماد های آنتی بیوتیک و قطره چشمی که پزشکتان برای شما تجویز نموده به خوبی استفاده کنید. 
  • تا مدت 3 ماه ابدا در برابر نور مستقیم خورشید قرار نگیرید. 
  • تا یک هفته کامل به تلویزیون، موبایل، کامپیوتر و ... نگاه نکنید. 
  • به خواب کافی خود کمال توجه را داشته باشید. زیرا این امر می تواند به بهبود شما کمک زیادی نماید. 
  • از انجام فعالیت های سنگین تا 1 ماه دوری کنید. 
  • از شش هفته قبل عمل و تا پایان دوره نقاهت سیگار نکشید. در این شرایط می توانید درمان را به خوبی پشت سر بگذارید و بروز عفونت ها جلوگیری کنید. 
  • تا 14 روز آرایش نکنید و پس از آن با اجازه پزشک اقدام به مصرف لوازم آرایشی نمایید. 
  • از کشیدن پلک برای استفاده از لنز های تماسی در ایام دوری کنید. 
  • به تغذیه خود توجه بسیاری داشته باشید. مصرف غذاهای نمکی ابدا مناسب شما نیست و تورم را بیشتر می کند. 
  • آب کافی بنوشید و بدن خود را هیدراته نمایید. 

زیبایی پلک و مجاری اشکی در کلینیک تخصصی دکتر پورمازار

در این مقاله سعی شد به طور کامل به بررسی این که جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا چگونه انجام می شود، پرداخته شود. اکنون شما می توانید بدون استرس برای درمان خود به کلینیک تخصصی چشم بینایی مراجعه کرده و این عمل را انجام دهید.

همچنین در این مجموعه می توانید از اقدامات دیگری مثل؛ درمان تنبلی چشم در کودکان،اصلاح عیوب انکساری، آستیگماتیسم، آب سیاه، آب مروارید، تزریق ژل زیر چشم، لیزر شبکیه و دیابت نیز به خوبی بهره مند شوید.

مطالب مربوط با جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا چگونه انجام می شود
از بین بردن خشکی چشم

از بین بردن خشکی چشم

 چشمان سرخ، تحریک شده یا خارش دار، تاری دید و احساس اینکه چیزی در چشمان شما گیر کرده است می تواند از علائم بیماری خشکی چشم باشد که باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه نمایید.
بیشتر
دلایل انحراف چشم و عدم درمان آن با عمل لیزیک چشم

دلایل انحراف چشم و عدم درمان آن با عمل لیزیک چشم

بیماری انحراف چشم، یکی از بیماری هاییست که جزو عیوب انکساری محسوب نشده و این بیماری مربوط به عضلات چشم می باشد و قطعا با عمل لیزیک بهبود نخواهد یافت. اما جای نگرانی نیست چون با دیگر روش ها که در این گزارش آمده است، قابل درمان می باشد.

بیشتر
کم بینایی چیست و به چه کسی کم بینا گفته می شود؟

کم بینایی چیست و به چه کسی کم بینا گفته می شود؟

آموزش روش هایی برای شناخت و آشنایی با کم بینایی و افراد کم بینا، تشخیص نشانه های کم بینایی و مفاهیم مرتبط آشنایی با کم بینایی و افراد کم بینا.
بیشتر
عینک آنتی رفلکس چیست

عینک آنتی رفلکس چیست

برای مشاهده اجسام، به نور نیاز است. نور باید از یک منبع نوری به آن تابیده شود و پس از آن به چشم ما منعکس می شود و ما قادر به دیدن آن جسم می شویم.
بیشتر
6LdhPwgbAAAAAMu0Zi9ePAgqbmwgzXXDuDGupz0I