دکتر پورمازار جراح و متخصص عمل لازک چشم ،لیزیک،بلفاروپلاستی

تفاوت ژل و بوتاکس چیست و کدام بهتر است

گردآوری شده توسط : گروه تحقیقاتی کلینیک چشم بینایی
آخرین به روز رسانی :28 آبان ، 1402
تفاوت ژل و بوتاکس چیست و کدام بهتر است

تفاوت ژل و بوتاکس چیست و کدام بهتر است؟ این سوالی است که اغلب مراجعه کنندگان به دنبال پاسخ آن هستند. شما هم اگر قصد داشته باشید چین و چروک های خود را برطرف کنید، سیاهی دور چشمتان را بهبود بخشید و به جوانی پوستتان کمک کنید باید یکی از این راه ها را انتخاب کنید. اما کدام یک مناسب شماست؟ در واقع باید به چند عامل مهم نگاه کنید تا بهترین گزینه را انتخاب نمایید. به همین منظور در این مقاله با کلینیک تخصصی چشم بینایی همراه باشید تا اطلاعات کاملی کسب کنید.

تفاوت ژل و بوتاکس

ژل چیست؟

برای آن که با تفاوت ژل و بوتاکس آشنا شوید باید به صورت کامل هر کدام را بررسی کنید. ژل ها در واقع موادی هستند که باعث افزایش حجم دهی می شوند. از طرف دیگر می توانند چین و چروک ها را نیز تقریبا از بین ببرند. ژل ها معمولا برای چروک هایی که خطوط دائمی دارند کارایی مناسبی خواهند داشت. عمدتا از هیالورونیک اسید، هیدروکسی آپاتیت کلسیم، اسید پلی ال لاکتیک و ... تشکیل شده و آسیبی برای بدن نخواهند داشت. اما بیشترین کاربرد آن ها برای افزایش حجم لب، گونه و ... است. به طور کلی شما می توانید با تزریق ژل صورت خود را به خوبی فرم دهی کرده و به شادابی و نشاط آن کمک نمایید.

مزایای تزریق ژل

مزیت های تزریق ژل باعث می شود بهتر بتوانید میان آن و بوتاکس گزینه مناسبی را انتخاب کنید. در حقیقت اگر قرار است ژل تزریق کنید شما یک قدم مثبت برای جوانسازی، اصلاح فرم صورت، افزایش حجم و ... برداشته اید. این تزریق غیر تهاجمی بوده و بدون هیچ جراحی یا بیهوشی برای شما انجام خواهد شد. نتیجه کار را نیز عینا با پایان کار مشاهده خواهید کرد. داشتن دوره نقاهت کوتاه مدت نیز از دیگر مزیت های این تزریق می باشد.

مزایای تزریق ژل

بوتاکس چیست؟

همانطور که گفته شد برای بررسی تفاوت ژل و بوتاکس باید هر دو مورد را کامل بشناسید. در حقیقت بوتاکس سم بوتولینوم است که به عضله مورد نظر شما تزریق شده و آن را از کار می اندازد. در واقع این سم می تواند باعث توقف حرکت آن عضله شود. در نهایت چین و چروک آن نیز از بین خواهد رفت. بوتاکس بیشتر از ژل برای رفع خطوط کارایی دارد. یعنی اگر قرار است خط عمیق اخم، پنجه کلاغی و ... را از بین ببرید بهتر است بوتاکس کنید. اما مهم است که این تزریق توسط یک فرد آموزش دیده و ماهر انجام شود. در اینصورت می توانید بهترین نتیجه را دریافت کنید.

مزایای بوتاکس

سال هاست که بوتاکس مورد توجه عموم مردم قرار گرفته است. شما می توانید بدون هیچ درد و استرسی با یک تزریق ساده چین و چروک های خود را از بین برده و به شادابی و نشاط چهره خود کمک کنید. بوتاکس می تواند چین و چروک های سطحی و عمقی، سیاهی دور چشم، افتادگی پلک، خط اخم و لبخند را از بین برده و به جوانسازی بیشتر پوست شما بپردازد. به همین دلیل این روز ها با توجه به مشکل مورد نظر برای درمان از بوتاکس بسیار استفاده می شود.

تفاوت ژل و بوتاکس در یک نگاه

حال که با هر دو روش تقریبا آشنا شده اید آسان تر می توانید بررسی کنید کدام بهتر است. هر دو روش می توانند عملکرد مثبتی داشته باشند اما باید در قدم اول مشکل به درستی تشخیص داده شود. در مراحل بعدی می توانید تصمیم بگیرید کدام راه حل مناسب تر است. مثلا اگر قرار است چین و چروک ها را از بین ببرید، زاویه سازی کنید، چروک دور چشم را بهبود ببخشید و اقداماتی اصولی انجام دهید باید بوتاکس را انتخاب کنید. اما اگر در سنین بالا بخواهید این کارها را انجام دهید ژل نیز می تواند به درمان خطوط دائمی شما بپردازد. ولی به طور کلی ژل بیشتر برای افزایش حجم دهی به نقاط مختلف این روز ها مورد استفاده قرار می گیرد.

مقایسه ژل و بوتاکس

تفاوت ژل و بوتاکس از نظر ماندگاری

یک عامل مهم دیگر که باید قبل از تزریق به آن نیز توجه کنید میزان ماندگاری کار است. اگر کار خود را در یک مرکز معتبر انجام دهید به مراتب ماندگاری آن نیز بیشتر خواهد بود. ژل ها عمدتا اگر به درستی مراقبت شوند می توانند تا حدود 2 سال بر روی صورت شما باقی بمانند. اما این در صورتی است که بوتاکس در بهترین حالت با رعایت مراقبت های مهم تنها یکسال بر روی چهره شما دوام خواهد داشت. در غیر این صورت زودتر باید برای ترمیم آن اقدام کنید.

عوارض تزریق ژل و بوتاکس

بررسی عارضه های هر اتفاق زیبایی نیز یک امر مهم است. در قدم اول که باید یک مجموعه درمانی و کلینیک زیبایی معتبر را انتخاب کنید. در این صورت می توانید تا حد بسیار زیادی از بروز عوارض مختلف به دور باشید. در قدم بعدی باید مراقبت های اصولی که توسط پزشک یا کارشناس مورد نظر به شما گوشزد می شود را رعایت کنید تا دچار عارضه خاصی نشوید. اما به طور کلی ممکن است پس از تزریق ژل شما با کبودی، افتادگی پلک،قرمزی، سردرد، سوزش و ... مواجه شوید. البته با گذشت دوره نقاهت عمدتا از بین خواهد رفت. در غیر این صورت باید با پزشک خود ارتباط برقرار کرده و طبق دستورات او درمان را پیش ببرید.
ژل ها اما تقریبا بی خطر تر از بوتاکس می باشند. اگر از مواد تشکیل دهنده ژل خود اطمینان کامل داشته باشید به مراتب می توانید سلامت خود را بیمه کنید. ممکن است عوارض احتمالی مختلفی مثل؛ جوش، ورم، کبودی، عفونت، عدم قرینگی، حساسیت، جا به جایی ژل و ... در برخی شرایط برایتان پیش بیاید که باید توسط پزشک درمان شود. البته اگر مقطعی باشد با پایان دوره درمان از بین خواهد رفت.

تزریق ژل زیر چشم در کلینیک تخصصی چشم بینایی

در این مقاله سعی شد به طور کامل به بررسی تفاوت ژل و بوتاکس پرداخته شود. اکنون شما می دانید که این دو اقدام زیبایی هر کدام چه مزایا و معایبی داشته و بهتر است چه موردی را انجام دهید. کلینیک تخصصی چشم بینایی نیز مفتخر است با افتخار تزریق ژل زیر چشم را برای شما انجام داده و سبب رضایت خاطر کاملی برای شما شود. همچنین این مجموعه خدمات دیگری مثل؛ درمان آب مروارید، آب سیاه، انحراف چشم، اصلاح عیوب انکساری، لیزر شبکیه و دیابت، تزریق بوتاکس زیر چشم، زیبایی پلک و مجاری اشکی را نیز ارائه می دهد.  

   
مطالب مربوط با تفاوت ژل و بوتاکس چیست و کدام بهتر است
تاثیرات استعمال دخانیات بر بینایی

تاثیرات استعمال دخانیات بر بینایی

سیگار کشیدن برای تمام سیستم های بدن مضراتی دربردارد که همچنین بینایی نیز شامل آنها می شود. سیگار کشیدن آسیب های خطرناکی به بینایی وارد می کند که ممکن است از ذهن همه دور مانده باشد.
بیشتر
عمل بیومکانیک قرنیه پیوندی پس از پیوند نافذ در قوز قرنیه

عمل بیومکانیک قرنیه پیوندی پس از پیوند نافذ در قوز قرنیه

عمل پیوند نافذ در قوز قرنیه یکی از موفق ترین و بهترین عمل ها برای بیماری قوز قرنیه در بیماران است. بیماران مبتلا به این بیماری می توانند با این عمل از این بیماری سخت رهایی یابند.
بیشتر
دلیل عینکی شدن کودکان چیست

دلیل عینکی شدن کودکان چیست

برای سنجش بینایی باید کودک خود را نزد اپتومتریست ببرید، سوالی که به ذهن شما ممکن است خطور کند این است که دلیل عینکی شدن کودک من چیست؟

بیشتر
کودکان دچار اوتیسم ممکن است کدام مشکلات بینایی در کمین آنها باشد

کودکان دچار اوتیسم ممکن است کدام مشکلات بینایی در کمین آنها باشد

کودکان دچار اوتیسم ممکن است با بیماری های چشمی رو به رو شوند که برای جلوگیری از مبتلا شدن کودکان اوتیسمی به بیماری های بینایی حتما به متخصص چشم پزشک مراجعه کنید
بیشتر
6LdhPwgbAAAAAMu0Zi9ePAgqbmwgzXXDuDGupz0I