دکتر پورمازار جراح و متخصص عمل لازک چشم ،لیزیک،بلفاروپلاستی

توضیحاتی در مورد به وجود آمدن آب مروارید

گردآوری شده توسط : گروه تحقیقاتی کلینیک چشم بینایی
آخرین به روز رسانی :10 مهر ، 1397
توضیحاتی در مورد به وجود آمدن آب مروارید

آب مروارید در اثر عوامل بسیاری به وجود می آید و در جوانان به خاطر بیماری هایی اعم از دیابت به وجود می آید. برای جلوگیری از پیشرفت آب مروارید افراد باید به زودی اقدام نمایند تا به نابینایی کامل دچار نشوند که در این صورت بایستی دست به عمل جراحی زد تا دوباره به بینایی دست یافت.

آب مروارید چیست؟

همان طور که می دانید عدسی چشم از آب و پروتئین ساخته شده است و نیز بسیار شفاف می باشد به طوری که نور را از خود عبور می دهد. در برخی موارد به دلیل تغییر یافتن پروتئین ها در عدسی چشم کدورت هایی به وجود می آید. و در نتیجه این امر باعث می شود تا نور به شبکیه نرسد و افراد نتوانند به خوبی محیط اطراف خود را مشاهده کنند. که به این پدیده آب مروارید می گویند. افراد باید برای جلوگیری از پیشرفت آب مروارید که دارای انواع متفاوتی است اقدامات مربوطه را انجام دهند وگرنه با نابینایی کامل مواجه می شوند که این موضوع هر فردی را بسیار ناراحت و آشفته می کند. در هر فردی پیشرفت آب مروارید متغیر می باشد در افراد مسن آب مروارید به زودی پیشرفت می کند و نیز در جوانان به دلیل بیماری های دیابتی آب مروارید مشاهده می شود. هم چنین آب مروارید سایت نمی کند و این موضوع که یکی از چشم های شما دچار آب مروارید شده است حتما نباید که چشم دیگرتان نیز آب مروارید داشته باشد. اما به مرور زمان امکان دارد چشم دیگرتان نیز به این بیماری مبتلا شود.

توضیحاتی در مورد به وجود آمدن آب مروارید- دکتر پورمازار

انواع مختلف آب مروارید

آب مروارید انواع مختلفی دارد و به دلایل مختلفی امکان وقوع این مشکل وجود دارد. آب مروارید که به دلیل افزایش سن افراد به وجود می آید بسیار شایع می باشد و در بین 75 تا 74 سالگی حدود 50 درصد افراد به آن مبتلا می شوند. هم چنین آب مروارید ناشی از بیماری های خاص نیز در سال های اخیر بسیار رایج و افزایش یافته است. و از طریق وارد شدن ضربه بسیار محکم به چشم نیز امکان وقوع آب مروارید وجود دارد. و یا می توانید به صورت مادرزادی در افراد باشد. تمامی این مواردی را که ذکر کردیم امکان دارد به وجود بیاید.

توضیحاتی در مورد به وجود آمدن آب مروارید- دکتر پورمازار

بعد از عمل جراحی آب مروارید چشم

بعد از عمل چشم برای به دست آوردن بینایی احساس درد و ناراحتی را خواهید داشت که این امر طبیعی می باشد و باید بسیار مراقب باشید و تا مدتی احتمال دارد چشم شما به نور حساسیت نشان دهد که باید از برخورد نور مستقیم به چشمتان جلوگیری کنید. در برخی از مواقع مشاهده شده است که ترمیم به ماه ها انجامیده است . برای این که در مدت زمان بسیار کمی بتوانید سلامتی چشمتان را به دست آورید بایستی تحت نظارت پزشک خود باشید و به توصیه های وی عمل کنید. زیرا در برخی موارد مشاهده شده است که ارفاد با بی توجهی خود به مشکلات بسیار برخورد کرده اند و حتی ممکن است با عفونت روبه رو شوید که این موضوع بسیار خطرناک می باشد و برایتان مضر است. به همین دلیل به شما پیشنهاد می کنیم در روزهای اول بعد از عملتان بسیار حساس برخورد کنید و از چشم خود مراقبت نمایید.

تشخیص آب مروارید

برای تشخیص و درمان آب مروارید می توان به مواردی اشاره کرد تا شما اطلاعات بیشتر در این زمینه داشته باشید و به زودی آن را تشخیص دهید. تار شدن یا محو شدن بینایی، حساس شدن به روشنایی، کم رنگ شدن یا محو شدن رنگ ها ، دید کم در شب ، افزایش دید نزدیک تغییر مداوم شماره عینک و دو یا چند بینی شدن از علائم آب مروارید می باشد. که به وضوح می توان آنها را تشخیص داد. و برای جلوگیری از افزایش این بیماری دست به کار شد. برخی از افراد با این که تمامی این موارد را مشاهده می کنند اما در جلوگیری از پیش روی آن اقدامی نمی کنند و از کنار این موضوع سرسری رد می شوند که این به هیچ وجه صحیح نمی باشد و سرانجام با نابینایی کامل مواجه می شوند که دیگر کار از کار گذشته است. و نمی توان از طریق درمان طبیعی بینایی خود را به دست آورد و بایستی دست به عمل جراحی زد.

توضیحاتی در مورد به وجود آمدن آب مروارید- دکتر پورمازار

درمان آب مروارید

قبل از آنکه آب مروارید به مرحله پیشرفت خود برسد افراد باید در جهت درمان اقدام نمایند. و قبل از آنکه پیشرفت کند افراد می تواند از راه های طبیعی و آسانی آن را درمان نماید ولی اگر بیماری پیشرفت کرده باشد راهی جز عمل جراحی چشم وجود ندارد.عمل جراحی آب مروارید که با قیمت و هزینه مناسب در مطب متخصص چشم پزشک انجام می شود شامل بیرون آوردن عدسی چشم و جاگذاری عدسی مصنوعی می باشد. که افراد بسیاری امروزه به این عمل چشم برای به دست آوردن بینایی خود اقدام می کنند. اما همان طور که اشاره کردیم قبل از این که موقعیت شما به این مرحله برسد برای جلوگیری از پیشرفت آب مروارید از طریق راه های طبیعی اقدام کنید. چای سبز یکی از برترین مواردی است که در سلامتی چشم تاثیر دارد و در بهبود چشم هایتان نقش به سزایی دارد هم چنین از دیگر موارد نیز می توان به بادام ، هویج ، خوراکی های سرشار از ویتامین  c اشاره نمود.

 
مطالب مربوط با توضیحاتی در مورد به وجود آمدن آب مروارید
انسداد مجرای اشکی

انسداد مجرای اشکی

اگر از انسداد مجرای اشکی رنج می‌برید، مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم تا با دلایل، علائم، عوارض و راه های درمان این عارضه چشمی آشنا شوید.
بیشتر
برای زیر چشم تزریق ژل بهتر است یا چربی

برای زیر چشم تزریق ژل بهتر است یا چربی

برای درمان چین و چروک و پف زیر چشم بهترین راه تزریق ژل و همینطور چربی است. اما سوالی که ممکن است به وجود آید که برای زیر چشم تزریق ژل بهتر است یا چربی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته است.
بیشتر
دلایل و درمان چشم های خشک و آسیب پذیر

دلایل و درمان چشم های خشک و آسیب پذیر

خشکی چشم به حالتی گفته می‌ شود که در آن اشک تولید شده در چشم ناکافی باشد و یا کیفیت لازم جهت مرطوب نمودن چشم‌ ها را ندارد.
بیشتر
عمل ناخنک چشم چیست

عمل ناخنک چشم چیست

عمل ناخنک چشم چیست؟ در این مقاله، با روش های مختلف جراحی ناخنک چشم، مراقبت‌‌های لازم، هزینه و مدت زمان این عمل آشنا می‌شوید.
بیشتر
6LdhPwgbAAAAAMu0Zi9ePAgqbmwgzXXDuDGupz0I