دکتر پورمازار جراح و متخصص عمل لازک چشم ،لیزیک،بلفاروپلاستی

پیشرفت ایران برای درمان بیماری های چشمی

پیشرفت ایران برای درمان بیماری های چشمی

با تلاش های زیاد و مستمر ایران توانست در درمان بیماری های چشمی کاملا خودکفا شود بدون نیاز به فرستادن بیمار به کشورهای خارجی و تحمیل هزینه های زیاد که اکثر مواقع در عهده بیمار خارج بود کاملا درمان شود. این نشانه ای از پیشرفت های بسیار زیاد ایران در علم پزشکی می باشد.

درمان بیماری های چشمی در ایران

ایران از کشور هایی بود که در گذشته برای درمان بسیاری از بیماری های جدی مانند بیماری های چشمی باید بیماران خود را به خارج از کشور می فرستاد، در جنگ تحمیلی مجروحان زیادی از ناحیه چشم دوچار آسیب می شدند و برای درمان باید به یکی از کشورهای اروپایی فرستاده می شدند و بیمارهای معمولی هم با همین مشکل در گیر بودند. برای فرستاده شدن به خارج از کشور باید هزینه زیادی صرف می شد که بسیاری از بیماران توان پرداخت هزینه اعزام به خارج را نداشتند و درمان متوقف می شده و بینمایی شخص کاملا از بین می رفت.

درمان بیماری های چشمی

پیشرفت ایران در درمان بیماری های چشمی

با تمام مشکلات و کمبودهایی که در گذشته ایران با آن درگیر بود اهرمی شد که دانشمندان و پزشکان ایرانی تمام تلاش خود را به کار گیرند تا این مشکل بزرگ را برطرف کنند و سرانجام  تمام تلاش ها و مطالعات به نتیجه مطلوب رسید و ایران توانست در مدت زمان کوتاهی در درمان بیمارهای چشمی به پای کشورهای پیشرفته  که حرف اول در درمان این نوع  بیمارها را می زدند خود را برسانند و حتی در بعضی از موارد از کشورهای خارجی برای درمان به ایران می آیند. ایران فقط به این نقطه که به پای کشور های پیشرفته اکتفا نکرده و در حال مطالعات پیشرفته تری هستند که شاید الان قابل ارائه در کلینیک های درمانی نباشد اما در مدت زمان بسیار کوتاهی به نتیجه خواهد رسید و ایران را در بین کشور های پیشرفته در درمان بیماری های چشمی قرار خواهد گرفت. یکی از بیماری های چشمی ارثی بودن آن است که که با روش هایی که در ایران ابداع و ارائه شده است این مشکل اساسی را رفع کرده اند.

پیشرفت درمان بیماری چشمی

درمان بیماری های شبکیه چشم 

اگر بخواهیم شبکیه را توضیح دهیم  شبکیه بافت عصبی حساس به نور می باشد که نور را به پیام های عصبی تبدیل کرده و به مغز ارسال می کند و ما می توانیم اطراف خود را ببینیم. بیماری های چشمی که باعث آسیب رساندن به شبکیه چشم می شود زیاد می باشد از جمله دیابت، آسیب جسم خارجی و عوامل دیگر ، در واقع شبکیه چشم نقش بسیار مهم و کلیدی در بینایی ما دارد. تا چند سال پیش درمان اختلالات شبکیه بسیار سخت و در بعضی از مواقع غیر ممکن بود اما با تلاش هایی که شرکت های دانش بنیان و گسترش علم پزشکی این درمان ها به راحتی انجام می شود. یکی از مشکلاتی که در درمان بیماری های چشمی وجود داشت تصویربرداری بود که در گذشته انجام می شد.
با این روش فقط سطح بسیار کمی از چشم را می توانستند تصویربرداری کنند و باید چندین تصویربرداری را در کنار هم گذاشته تا شاید بتوانند بیماری را تشخیص داده و راه درمانی برای آن پیدا کنند ولی با پیشرفت هایی که در درمان بیماری های چشمی انجام گرفته این تصویر برداری به صورت خیلی پیشرفته انجام میشود ، تمام سطح شبکیه را یکباره تصویر برداری می کنند و حتی توانایی تشخصی علت بیماری را نیز دارند که بیمارهای چشمی ارثی می باشد یا غیر ارثی و این نوع تصویر برداری امکانی در سطح نمونه برداری در اختیار پزشکان قرار می دهد . ایران با تلاش هایی که انجام داد توانست با تمام مشکلاتی که بر سر راه پیشرفت  بود همه را یکی یکی رفع کند و به پیشرفتی معادل کشورهای پیشرفته برسد و در آینده ای نه چندان دور توانایی این را خواهد داشت که روش هایی که فقط در انحصار چند کشور قرار دارد در اختیار گرفته و به صورت عمومی به همه اقشار نیازمند ایرانی و غیر ایرانی خدمت رسانی کند.

6LdhPwgbAAAAAMu0Zi9ePAgqbmwgzXXDuDGupz0I