دکتر پورمازار جراح و متخصص عمل لازک چشم ،لیزیک،بلفاروپلاستی

ژن درمانی روشی جدید برای افراد نابینا

ژن درمانی روشی جدید برای افراد نابینا

با روش های جدیدی که در علم پزشکی هر روزه  ارائه می شود خیلی از بیماری ها به راحتی قابل درمان شدن است. ژن درمانی برای افراد نابینا هم یکی از این روش ها می باشد. با ابداع این روش چراغ امیدی برای افراد نابینا روشن شده که در گذشته قابل درمان نبود ولی امروزه به راحتی قابل درمان شده است.

دی ان ای و ژن درمانی

علم پزشکی در گذشته

علم پزشکی از گذشته های خیلی دور شروع به کار کرده است. در گذشته علم پزشکی به صورت سنتی انجام می شد و به خاطر دانش محدودی که داشتند از امکانات محدودی هم برخوردار بودند و به خاطر شرایط حاکم خیلی از بیماران مشکل داشتند زیرا بیماری آنها ناشناخته می ماند و یا بعضی از بیماری ها را به عوامل ماورا الطبیعه ارتباط می دادند. از همین روی خیلی از بیمارانی که می توانستند درمان شوند و یه زندگی خود ادامه دهند از بین می رفتند.

علم پزشکی نوین

به خاطر کمبودهایی که از گذشته های دور در علم پزشکی احساس می شد روش هایی جدیدی  کشف و ارائه شده است تا به امروز که دیگر کسی به خاطر یک بیماری ساده که در گذشته جان هزاران نفر را می گرفت جان خود را از دست نمی دهد.
یکی از این روش های نوین که به تازگی ارائه شده است ژن درمانی در چشم پزشکی می باشد. بیماری های چشم پزشکی هم در گذشته قربانی های زیادی گرفته. با آشکار شدن این روش درمانی جدید چراغ امیدی برای افراد نابینا روشن شده که می توانند زیبایی های این دنیا را ببینند. با ژن درمانی بخشی از افراد کم بینا و یا نابینا که به خاطر عوامل ژنتیکی بینایی آنها دچار مشکل شده است قابل درمان می باشند.

علم پزشکی نوین

ژن درمانی چیست و برای چه کسانی مناسب می باشد

این روشی جدید می باشد که خبر خوبی برای افراد کم بینا و نابینا است که همه با شنیدن این خبر خیلی خوشحال شده اند ولی باید توجه شود که روش جدید ژن درمانی برای همه افراد نابینا قابل استفاده می باشد یا خیر، این روش برای افرادی مناسب است که به خاطر بیماری های ارثی ناشی از اختلالات ژنتیکی دچار آن شده اند، با این روش در ژن تغییراتی ایجاد می کنند تا اختلال ارثی که به وجود آمده رفع شود و بینایی فرد با توجه به شرایط جسمی او بازگردد. 
این روش که از سال های قبل در کشورهای مختلف در حال مطالعه بود با تزریق ویروس که فاقد یک نوع ژن خاص بود به پشت چشم افراد مورد نظر شروع شد که روی افرادی که این آزمایشات انجام شده بود به مرور زمان بهبودی هایی به چشم می خورد که این نتیجه های مثبت باعث ادامه این مطالعات و آزمایشات شد و باعث پیدا شدن راه حل درمانی در شاخه چشم پزشک شده است.
ژن درمانی اگر چه روشی جدید و امید بخش می باشد و برای افرادی که آرزوی دیدن این دنیا و همه زیبایی های آن را دارند خبری خوب است، ولی باید به مسائلی مانند هزینه های درمان این روش هم  توجه شود. هر روش جدیدی که در هر رشته ارائه می شود در ابتدای کار از هزینه بالایی برخوردار می باشد که با چاره اندیشی مسئولان مربوطه تا جایی که امکان دارد هزینه های ژن درمانی باید کاهش پیدا کند تا برای همه سطوح افراد جامعه مفید باشد. 
درمان نابینایی می تواند یکی از شاهکارهای علم پزشکی باشد چون دیدن دنیا و اطرافیان خود زیبایی زندگی را چند برابر می کند که افراد زیادی از این نعمت محروم هستند. با مطالعه روی روش های جدید درمانی که بتواند برای همه افراد نابینا و کم بینا مفید باشد تحولی عظیم در علم پزشکی رخ خواهد داد که ژن درمانی  را می توان شروع و نقطه امیدبخش برای ادامه کار باشد و به امید روزی با روش های جدید پزشکی در هیچ کجای جهان افراد نابینا از نعمت دیدن محروم نباشد و بتوانند زیبایی های اطراف خود را ببیند و لذت ببرند.

6LdhPwgbAAAAAMu0Zi9ePAgqbmwgzXXDuDGupz0I