دکتر پورمازار جراح و متخصص عمل لازک چشم ،لیزیک،بلفاروپلاستی

جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی

جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی
مطالب مربوط با جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی

💉 جراحی پلک یا بلفاروپلاستی

اجزای صورت هر کدام زیبایی خاص خود را دارند اما چشم ها از نظر زیبایی شناسی مهمترین جز صورت هستند. چشم افراد دریچه روح آنهاست و منعکس کننده حالات هیجانی و خلقی وی هستند. پلک های از اجزایی از صورت هستند که خیلی زودتر از بقیه اجزای صورت علائم پیری را نشان می دهند که می تواند ناشی از بالارفتن سن، کم کاری تیروئید و یا پرکاری تیروئید است.

به همین دلیل حساسیت افراد برای جوان سازی صورت بالاتر می رود و درخواست افراد برای جراحی پلک بالاتر می رود. بلفاروپلاستی که در اصطلاح به عمل زیبایی جراحی پلک معروف است، به منظور برداشتن پف پلک ها، افتادگی پلک و همچنین برداشتن پوست اضافی آنها استفاده می شود. جراحی پلک بین پلک بالا و پلک پایین کمی متفاوت است.

در جراحی پلک بالا معمولا می تواند به دلیل افزایش تدریجی مقدار پوست پلک، خود را نشان دهد و تا حدی مقدار پوست پلک افزایش پیدا می کند که میدان دید افراد را محدود می کند. پلک بالا در اکثر نژادها دارای عرض زیادی است اما نژادی مثل نژاد زرد، این چین وجود ندارد و یک پلک اضافه روی پلک اصلی آنها را گرفته است. در این حالت بهترین گزینه عمل بلفاروپلاستی (عمل جراحی زیبایی پلک) می توان پلک این افراد را اصلاح کرد و چین طبیعی پلک را برای آنها ایجاد کرد.

🏥 مزایای عمل جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی در کلینیک دکتر رضا پورمازار

جراحی زیبایی پلک که  شامل جراحی پلک بالا، جراحی زیبایی پلک پایین و جراحی پلک افتاده می باشد و هر کدام شامل هزینه های متفاوتی می باشد. در عمل جراحی پلک چشم بالا برش درست بر روی چین طبیعی پلک داده می شود، احتمال اینکه بعد از جراحی زیبایی پلک بلفاروپلاستی چشم اثری از برش بر روی پلک ها بماند کم است، در این نوع عمل بعد از برداشتن پوست در صورتی که کیسه های چربی زیر آن وجود داشته باشد و محل برش با نخ بسیار نازک دوخته می شود و یا جراحی پلک با لیزر انجام می شود.

در عمل جراحی پلک چشم پایین در صورتی که میزان پف پلک پایین و میزان بیرون زدگی چربی های آن زیاد باشد محل برش را دقیقا زیر خط مژه ها خواهد بود. در این حالت علاوه بر اینکه چربی ها خارج می شود و پوست اضافی پلک چیده میشود اما اگر میزان چربی ایجاد شده در پلک پایین کمتر باشد و میزان پوست پلک معمولی باشد می توان چربی های ایجاد شده را از طریق برشی که در سطح داخلی پلک ایجاد می شود خارج کرد. از مزایای این نوع جراحی می توان به این مرور اشاره کرد که بر روی پوست هیچ برشی داده نمی شود و ضمنا ترمیم و بهبودی آن سریعتر انجام می شود.

عمل جراحی بلفاروپلاستیعمل جراحی بلفاروپلاستی

📌 انواع جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی

این امکان وجود دارد در عمل افتادگی پلک در جراحی بلفاروپلاستی برای دو پلک بالا، پایین و یا در یک جراحی برای هر چهار پلک انجام شود. این جراحی به اصلاح بلفاروپلاستی پلک تحتانی، بلفاروپلاستی پلک فوقانی و بلفاروپلاستی پلک توام فوقانی و تحتانی نام دارد و هر کدام تکنیک های متعدد و پیچیده مخصوص به خود را دارد. این نوع تکنیک می تواند مبنایی بر تقسیم بندی انواع جراحی های پلک باشد. بلفاروپلاستی پلک تحتانی به دو نوع با برش و بدون برش پوستی تقسیم می شود.

❌ عوارض جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی

بعد از عمل بلفاروپلاستی احتمال اینکه اطراف چشم متورم و کبود شود زیاد است. همچنین این امکان وجود دارد که بعد از عمل جراحی زیبایی بلفاروپلاستی خشکی چشم به وجود بیاید که این می تواند معمولی باشد اما تورم و کبودی که در اول جراحی بلفاروپلاستی ایجاد می شود تا یکی دو هفته طول می کشد تا به تدریج کمرنگ شود. اما گاهی اوقات این کبودی می تواند تا یکسال طول بکشد. 

اقدامات لازم قبل از عمل جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی

اقدامات لازم که بیمار قبل از عمل جراحی بلفاروپلاستی باید انجام دهد شامل موارد زیر است:

به مدت دو هفته قبل از عمل جراحی پلک باید از داروهایی مانند آسپرین، بروفن، پیروکسیکام، ایندومتاسین و مفنامیک اسید استفاده نشود .

اقدامات لازم بعد از عمل جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی

  • بعد از عمل جراحی بلفاروپلاستی هیچ گونه پانسمانی بر روی چشمان بیمار گذاشته نخواهد شد و چشمان باز هستند.
  • پزشک در اکثر مواقع پماد چشمی آنتی بیوتیک جهت مالیدن روی بخیه ها تجویز می کند.
  • پس از جراحی زیبایی پلک به مدت 3 روز باید از قطره اشک مصنوعی استفاده شود.
  • 2 روز اول پس از جراحی به منظور شستشوی پلک ها باید از سرم فیزیولوژیک استفاده شود اما پس از آن می توان از آب جوشیده سرد شده نیز استفاده کرد.
  • به مدت 5 تا 7 روز باید از آنتی بیوتیک که دکتر چشم پزشک مربوطه تجویز میکند باید به صورت مرتب استفاده شود.
  • پس از عمل جراحی پلک بهتر است که کمتر دراز بکشید و در هنگام دراز کشیدن نیز بهتر است که زیر سر شما کمی بلندتر باشد تا از کبودی و تورم شما جلوگیری کرده و آن را به حداقل برساند.
  • در صورتی که به مدت یکی دو روز بعد از عمل جراحی پلک با افت بینایی و یا چشم درد مواجه شدید باید به سرعت با پزشک جراح تماس بگیرید.
  • عمل جراحی زیبایی بلفاروپلاستی با توجه به حساسیت بالای چشم و همچنین کاهش عوارض ناشی از بلفاروپلاستی این نوع جراحی باید توسط پزشک فوق تخصص جراحی پلاستیک پلک صورت پذیرد.

مراقبت های قبل و بعد از جراحی افتادگی پلکمراقبت های قبل و بعد از جراحی افتادگی پلک

    💰 هزینه جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی

    قیمت عمل افتادگی پلک یا بلفاروپلاستی با توجه به نوع و پیچیدگی فرآیند عمل مورد استفاده بستگی دارد . در ایران هزینه عمل بلفاروپلاستی جزو هزینه های عمل زیبایی می باشد و تحت پوشش بیمه نمی باشد. با این حال هزینه عمل جراحی بلفاروپلاستی با لیزر در تمام متخصصان یکسان نیست و هزینه ی جراحی بیماران نیز با توجه به کاری که باید برای آنها انجام شود نیز متفاوت است.

    همچنین عوامل بسیاری در قیمت جراحی پلک نیز موثر است. عواملی چون موقعیت قرارگیری کلینیک، دستمزد جراح، هزینه های اتاق عمل، گستردگی جراحی و همچنین هزینه های جانبی چون هزینه آزمایش، دارو ویزیت های پس از عمل بر قیمت جراحی پلاستیک پلک نیز موثر است.

    ◄ جراحی مجرای اشکی یا DCR

    مجاری اشکی زمانی که مسدود می شوند فرد دچار مشکلاتی می شود از جمله افراد دچار ریزش اشک مداوم و همچنین ترشح از چشم میشوند، در اکثر مواقع مشکلات دیگری همچون مشکلات آناتومیک و نیز التهاب بینی مانند پولیپ مخاط بینی، انحراف تیغه بینی، سینوزیت و ... وجود دارد. در زمان جراحی مجرای اشکی که در آن مسیر جدیدی به منظور تخلیه اشک به بینی ایجاد می شود، اگر این مشکلات برطرف نگردد احتمال شکست جراحی مجرای اشکی زیادتر خواهد بود . در برخی موارد انسداد مجرای اشکی مادرزادی است که در اکثر مواقع تا قبل از یک سالگی بهبود می یابد.

    دلایل انسداد مجرای اشکی

    اختلالات ارثی

    عفونت باکتریایی مجرای اشکی

    پولیب های بینی

    آسیب چشم

    عفونت چشم از جمله قرمزی شدید چشم

    شکستگی بینی یا استخوان های صورت

      ❕ علائم انسداد مجرای اشکی

      در اکثر موارد معمولا بیمارانی که با انسداد مجرای اشکی مواجه می شوند، با ریزش اشک مداوم و همچنین خروج چرک از گوشه داخلی چشم مواجه می شوند. در اینگونه موارد اشک چشم از گوشه چشم مبتلا به روی گونه می غلتد، به نحوی که بیمار مدام مجبور به خشک کردن اشک چشم حتی در زمان استراحت در خانه می شوند.

      در برخی موارد نیز عفونت و همچنین التهاب حاد کیسه اشکی رخ می دهد که می تواند به صورت تورم و قرمزی و نیز احساس درد در گوشه داخلی چشم باشد. تخلیه مخاط و همچنین چرک به جای آب از مجرای اشکی تخلیه ممکن است خود به خود یا با فشار بر روی موضع صورت پذیرد. همچنین قرمزی سفیدی چشم در اطراف مجرای اشکی نیز از علائم انسداد مجرای اشکی است.

      انواع جراحی پلک یا بلفاروپلاستیانواع جراحی پلک یا بلفاروپلاستی

      ✅ اقدامات لازم بعد از عمل جراحی مجاری اشکی

      به مدت یک هفته بعد از عمل جراحی مجرای اشکی نباید سر به جلو خم شود و همچنین از خوردن و آشامیدن مایعات داغ خودداری شود. چرا که عدم رعایت آن می تواند منجر به خون دماغ شدن بیمار شود.

      به منظور جلوگیری از خونریزی بینی تا 24 ساعت بعد از عمل جراحی مجرای اشکی توسط متخصص چشم پزشک باید روی محل عمل کمپرس آب سرد و یا حتی کمپرس یخ بگذارید. این عمل یکی از عمل هایی ست که در حین جراحی و پس از آن خون زیادی خارج می شود پس لازم است که با داشتن تغذیه مناسب بتوانید خون و آهن از دست رفته از بدن را جبران کنید.

      با مراجعه به سایت دکتر پورمازار به نشانی (www.binaii.com) می توانید در خصوص عمل جراحی پلک یا بلفاروپلاستی، اطلاعات کامل تری در خصوص نحوه جراحی و مراقبت های لازم قبل و بعد از این جراحی به دست آورید. همچنین می توانید برای انجام عمل جراحی بلفاروپلاستی به مطب دکتر پورمازار که در صفحه "تماس با ما" آن درج شده است، مراجعه کنید.

      6LdhPwgbAAAAAMu0Zi9ePAgqbmwgzXXDuDGupz0I