دکتر پورمازار جراح و متخصص عمل لازک چشم ،لیزیک،بلفاروپلاستی

تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس
مطالب مربوط با تزریق بوتاکس
تزریق بوتاکس زیر چشم | با بهترین قیمت و متد در کلینیک دکتر پورمازار
تزریق بوتاکس چشم برای رفع چین و چروک، گودی و سیاهی موجود در زیر چشم را می توانید در انواع بهترین برندها و با کیفیت و هزینه مناسب در کلینیک دکتر رضا پورمازار تجربه کنید

یکی از موارد پرکاربرد در دنیای پزشکی و زیبایی، انجام بوتاکس می باشد که طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است. در واقع بوتاکس نام تجارتی سم تولید شده توسط باکتری کلستریدیوم بوتولینوم بوده که درست است این سم باعث فلج شدن می شود، اما دانشمندان از این فرصت استفاده کرده و راهی را رقم زدند که برای انسان مفید باشد. تزریق مستقیم مقادیر بسیار کم و رقیق شده سم به عضلات خاص باعث ضعیف شدن کنترل شده آن عضلات می گردد.

تزریق بوتاکس چشم برای رفع چین و چروک، گودی و سیاهی موجود در اطراف چشم را می توانید در انواع بهترین برندها و با کیفیت و قیمت مناسب در کلینیک دکتر رضا پورمازار تجربه کنید.

کاربردها و مزایای تزریق بوتاکس

🏥 مزایای تزریق بوتاکس در کلینیک دکتر رضا پورمازار

ما به شما پیشنهاد میدهیم تا تزریق انواع بوتاکس را در نواحی مختلف صورت به یک پزشک متخصص بسپارید. برای تزریق بوتاکس در نواحی مختلفی همچون لب، ابرو و ... پزشک ها پوست و مو بسیار گزینه مناسبی هستند. اما برای انجام بوتاکس در اطراف چشم حتما به متخصص چشم پزشک مراجعه کنید.

دکتر رضا پورمازار یکی از متخصصان چشم و بینایی در تهران هستند که علاوه بر انجام خدمات درمانی چشم مانند، درمان آب مروارید، درمان پیر چشمی، دوربینی و نزدیک بینی، درمان انحراف چشم، آستیگماستیم و ... خدمات زیبایی دیگر همچون تزریق ژل و بوتاکس را انجام می دهند.

ارائه خدمات مختلف همچون تزریق ژل در کلینیک دکتر پورمازار از مزایای متعددی همچون استفاده از محصولات با کیفیت و با قیمت و هزینه مناسب برخوردار می باشد که میتوانید با خیال آسوده نسبت به تزریق ژل در نواحی مورد نظر خود اقدام کنید. دکتر پورمازار یکی از بهترین متخصصان چشم پزشک در سطح تهران بوده که معتبرترین کلینیک چشم پزشکی را در تهران داشته و تمام خدمات توسط ایشان با دقت بالا و با قیمت مناسب انجام میشود.

💉 بوتاکس چیست؟

در تعریف صحیح و دقیق بوتاکس باید بگوییم که بوتاکس و یا انواع فیلرها به نوعی آمپول گفته می شود که با فلج کردن عضلات نواحی مختلف صورت، چروک های موجود در قسمت های مختلف صورت را مانند پیشانی، دور چشم، خط اخم و ... را برطرف کرده و به نوعی باعث جوانی پوست می گردد.

همچنین باید بگوییم که بوتاکس تنها برای انجام کارهای زیبایی انجام نمی شود و برای درمان مبگرن و کاهش تعرق زیر بغل و همینطور جلوگیری از افتادگی پوست نیز می توان از تزریق بوتاکس استفاده کرد.

نحوه عملکرد بوتاکس به چه صورت می باشد؟

انجام تزریق بوتاکس موجب می شود تا انتقال سیگنال های عصبی به عضلات قطع شود و بعد از اینکه تزریق بوتاکس انجام شد، عضله سفت شده و دیگر قادر به منقبض شدن نمی باشد. با این عملکرد عضله ریلکس شده و این باعث می شود که چین و چروک صاف شوند.

📌 موارد کاربرد بوتاکس

  • درمان خطوط عرضی پیشانی
  • خط اخم بالای بینی
  • چین و چروک های اطراف چشم (Crow`s feet)
  • چین و چروک روی بینی
  • همچنین بوتاکس باعث بالا رفتن خفیف گوشه خارجی ابروها می شود. (Chemical brow lift)
  • درمان چین و چروک عرضی و عمودی ناحیه گردن، چین و چروک لب فوقانی و گوشه های دهان و ... اشاره کرد.

📌 انواع بوتاکس کدامند؟

بوتاکس دارای انواع مختلف بوده که هریک دارای مزایای خاص خود می باشد. از انواع بوتاکس می توان به هر یک از موارد زیر اشاره کنیم:

بوتاکس دیسپورت (Dysport)

این نوع بوتاکس یکی از محصولات کشور انگلستان بوده و با نام تجاری دیگری همچون بوتولینوم نیز شناخته شده است. تزریق بوتاکس از نوع دیسپورت حاوی بوتولینوم نوع A می باشد. بعد از تزریق این ماده به پوست فعالیت های عصبی عضلات موجود در ناحیه تزریق شده به طور موقت مسدود می شود. به منظور درمان و پیشگیری از چین و چروک های صورت از این متد استفاده می شود. با استفاده از این نوع بوتاکس می توانید تاثیرات این نوع تزریق را در بازه زمانی بین 2 تا 7 روز مشاهده کنید.

بوتاکس از نوع مسپورت

تزریق این نوع بوتاکس به پوست صورت می باشد و در حقیقت نام تجاری ایرانی بوتولینوم می باشد. این ماده تقریبا همانند بوتاکس دیسپورت می باشد با این تفاوت که از هزینه و قیمت کمتری برخوردار است.

بوتاکس زئومین (Xeomin)

یکی دیگر از انواع بوتاکس ها، زئومین بوده که این محصول دیگر نام تجاری بوتولینوم است که محصول کشور آلمان می باشد.

نرونوکس (Neuronox)

از دیگر نام های تجاری بوتولینوم، نرونوکس است که محصول کشور کره است.

اگر بخواهیم هر یک از انواع بوتاکس های نام برده شده را با یکدیگر مقایسه کنیم، باید بگوییم دیسپورت، مسپورت، زئومین و نورنوکس دارای مجوز وزارت بهداشت و درمان، برای استفاده و تزریق دارند. باید خاطر نشان کرد که کنیتوکس، مجوز قانونی برای تزریق ندارد.

انجام بوتاکس برای رفع چین و چروکانجام بوتاکس برای رفع چین و چروک

⁉ در کدام نقاط بدن از بوتاکس استفاده می شود؟

از بوتاکس در ناحیه صورت و بیشتر برای قسمت های بالای بینی همچون ابرو، دور چشم، خطوط پیشانی و همینطور تزریق بوتاکس در بالای بینی استفاده می شود. این مورد را هم باید اضافه کنیم که برای زیر بغل هم برای رفع تعرق زیاد از بوتاکس استفاده می شود.

در ادامه به معرفی بهتر تزریق بوتاکس در نقاط مختلف صورت خواهیم پرداخت:

بوتاکس در ابروها و خطوط پیشانی

برای از بین بردن خط اخم و همینطور بالا بردن تقریبی ابروها از بوتاکس استفاده می کنند. بوتاکس ابرو برای افرادی که دارای ابروهای افتاده هستند بسیار مناسب می باشد. زیرا افتادگی ابرو باعث ایجاد چین و چروک بیشتر خواهد شد. اما این مورد را هم باید بدانید که بالا رفتن ابرو موقت و ناچیز بوده و در واقع لیفت محسوب نمیشود.

تزریق بوتاکس در بالای بینی

تزریق بوتاکس بر روی بینی در اطراف عضله ی بینی یا در واقع خط چندش صورت میگیرد. این خطوط، زمانی که فرد از چیزی بدش می آید و به اصطلاح چندش می شود، به وضوح دیده می شوند و در گذر زمان، جای آنها در بالای بینی باقی می ماند. ناحیه دقیق این تزریق، ما بین خط دو ابرو و وسط بینی است. تزریق بوتاکس در این ناحیه، باعث کمتر شدن اثر این خطوط می شود.

تزریق بوتاکس در خطوط بالا و پایین لب

ممکن است در اطراف لب خود دیده باشید که در اثر لبخند خطوط عمودی ایجاد شده باشد. برای رفع این نوع خط ها نیز از بوتاکس استفاده می شود. درست است که تزریق بوتاکس در این نواحی غیر قانونی نمی باشد. اما به شما پیشنهاد می دهیم که برای رفع خطوط از اطراف لب خود از تزریق ژل استفاده کنید.

دیگر نواحی مناسب برای انجام تزریق

تزریق بوتاکس در فک و گردن

تزریق بوتاکس در زاویه فک

تزریق بوتاکس در چانه

💉 تزریق بوتاکس دور چشم

یکی از موارد آزار دهنده برای بسیاری از افراد، چین و چروک های زیر و دور چشم می باشد که این خطوط پوستی موجب پیری ظاهری صورت شده و زیبایی شما را تحت تاثیر قرار می دهد. اما امروزه با پیشرفت های چشمگیری که در دنیای پزشکی به وجود آمده می توان هر یک از چین و چروک های ایجاد شده در دور چشم را با انجام بوتاکس از بین برد. با تزریق بوتاکس به دور چشم می توان ناهمواری های این قسمت را به طور چشمگیری کاهش داد و پوست صورت جوان تر کرد.

تزریق بوتاکس در زیر چشم ها

ممکن است بعضی مراکز درمانی، برای از بین بردن چین و چروک های زیر چشم به صورت موقت، و یا جوانسازی پوست، و کاهش تیرگی ها، یا حتی گودی زیر چشم، تزریق بوتاکس را پیشنهاد بدهند. بوتاکس در این قسمت، نمی تواند برای از بین بردن تیرگی استفاده می شود، همین طور، بوتاکس، برای پر کردن گودی زیر چشم نیز استفاده نمی گردد (یادآوری می شود که بوتاکس، فیلر و پرکننده نیست).

تزریق بوتاکس در این نواحی غیر قانونی است و در کلینیک جلوه ماندگار، در چنین محل هایی تزریق بوتاکس انجام نمی گیرد. در این منطقه‌ی صورت، از تزریق ژل مخصوص زیر چشم استفاده می شود.

تاثیر تزریق بوتاکس به دور چشم چقدر است؟

قطعا این سوال برای شما پیش آمده که تزریق بوتاکس به دور چشم چقدر به رفع سیاهی و گوری زیر چشم کمک خواهد کرد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که تزریق بوتاکس به اطراف چشم بیشتر جنبه زیبایی داشته و برای از بین بردن چین و چروک های موجود در اطراف چشم و همینطور دیگر نواحی صورت از بوتاکس استفاده می شود. درباره اثر بخشی بوتاکس برای رفع گودی و سیاهی چشم پزشکان اطمینان کافی ندارند.

اما می توانید برای رفع سیاهی و پف زیر چشم از روش های دیگری همانند کربوکسی تراپی و لیزر درمانی و همینطور انواع فیلرها نیز استفاده کنید. یکی از مزایای تزریق بوتاکس به دور چشم پر شدن پلک پایین می باشد و به راحتی می تاند چین های این ناحیه را صاف کند. اما اثربخشی این ماده برای رفع سیاهی و گودی زیر چشم ثابت نشده است.

✅ مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس به دور چشم

برای اینکه نتایج مثبتی را از تزریق بوتاکس به دور چشم مشاهده کنید، مواردی هستند که حتما باید آنها را رعایت کرده تا بتوانید بروز عوارض جانبی را به حداقل برسانید. از مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس به دور چشم می توان به هر یک از موارد زیر اشاره کنیم:

◄ پرهیز از دراز کشیدن به مدت چند ساعت

توصیه می شود تا 4 ساعت بعد از تزریق بوتاکس از دراز کشیدن پرهیز کنید کنید تا احتمال بروز عوارض جانبی کاهش پیدا کند. دراز کشیدن بعد از تزریق بوتاکس به دور چشم می تواند منجر به حرکت ماده بوتاکس به زیر پوست شود که این اتفاق عوارضی را در پی خواهد داشت.

◄ نواحی تزریق بوتاکس را ماساژ ندهید

برای اینکه بوتاکس تزریق شده در اطراف چشم اثر بخشی بالایی داشته باشد، نباید هیچ گونه ماساژ و یا فشاری به منطقه تزریق وارد شود، زیرا این کار باعث پخش شدن بوتاکس در زیر پوست شده و مشکلاتی همچون افتادگی پلک و همینطور عدم تقارن صورت را به همراه خواهد داشت.

◄ تا 24 ساعت بعد از تزریق بوتاکس از دوش گرفتن بپرهیزید

یکی دیگر از مواردی که موجب حرکت بوتاکس زیر چشم می شود، دوش گرفتن است و نفوذپذیری پوست را افزایش می دهد. بعد از گذشت 24 ساعت، ماده بوتاکس جذب ناحیه مورد نظر می شود و شما می توانید بعد از گذشت این مدت استحمام کنید.

بوتاکس و مراقبت های لازم بعد از تزریقبوتاکس و مراقبت های لازم بعد از تزریق

◄ پرهیز از مصرف داروهای ضد التهاب

برای جلوگیری و کنترل تورم و کبودی ناشی از تزریق بوتاکس برخی از بیماران داروهای ضد التهاب مصرف میکنند. اما باید بدانید که این تورم و کبودی واکنش طبیعی بدن نسبت به جراحی است که بعد از گذشت 24 ساعت این مشکل رفع می شد. داروهای ضد التهاب را مصرف نکنید زیرا دوره نقاهت را طولانی می کند و ممکن است منجر به خونریزی و کبودی غیر قابل کنترلی شود.

◄ از مصرف الکل و دخانیات اجتناب کنید

یکی از مواردی که می تواند در ناحیه بوتاکس تزریق شده التهاب ایجاد کند، مصرف الکل و یا دخانیات می باشد. همچنین دوره نقاهت تزریق بوتاکس دور چشم را بیشتر خواهد کرد. به همین دلیل برای اثربخشی بوتاکس، لازم است 24 ساعت قبل و بعد از تزریق از مصرف دخانیات و الکل پرهیز شود.

◄ از انجام فعالیت های سنگین و ورزش کردن اجتناب کنید

24 ساعت بعد از تزریق بوتاکس، ورزش کرن ممنوع است و بیمار نباید فعالیت های سنگین انجام دهد. ورزش کردن ممکن است نفوذپذیری پوست را افزایش دهد و باعث حرکت بوتاکس در زیر پوست شود و عوارض جانبی به همراه داشته باشد.

❕ عوارض تزریق بوتاکس دور چشم

همانطور که می دانید پوست نواحی اطرف چشم بسیار حساس بوده و بعد از بوتاکس احتمال بروز عوارضی نیز وجود خواهد داشت. شایع ترین عوارضی که ممکن است به وجود آید هر یک از موارد زیر می باشد:

  • مشکل در بستن چشم ها
  • افتادگی پلک
  • بی حسی در اطراف چشم
  • تورم و کبودی
  • ضعف عضلانی موقت

عوارض جانبی شدیدتر عبارتند از:

  • خونریزی در ناحیه تزریق
  • کبودی و قرمزی
  • سرگیجه و سردرد
  • درد در محل تزریق
  • عدم تقارن صورت
  • مشکل در کنترل مثانه
  • مشکل در بلع

افرادی که بیماری های خاص دارند و یا همینطور زنان شیرده برای پیشگیری از بروز عوارض احتمالی باید از تزریق بوتاکس اجتناب کنند.

تزریق بوتاکس چشمتزریق بوتاکس چشم

💉 نحوه انجام تزریق بوتاکس به چه صورت است؟

قبل از هر چیز باید بدانید که تزریق بوتاکس چشم باید در مطب پزشک و زیر نظر چشم پزشک متخصص انجام شود. قبل از انجام تزریق بوتاکس پزشک ممکن است از بی حسی موضعی استفاده کند تا درد و ناراحتی شما کاهش پیدا کند. یکی از مهمترین مزایای تزریق بوتاکس انجام آن در کوتاه ترین زمان ممکن است. تزریق بوتاکس نوعی جراحی غیر تهاجمی است که در کمترین زمان ممکن انجام می شود. این جراحی بسته به گستردگی نواحی مورد نظر بین 10 تا 30 دقیقه زمان می برد. بعد از تزریق بوتاکس نیازی به دوره ریکاوری نیست و براحتی می توانید زنگی روزمره خود را از سر بگیرید.

ماندگاری اثر بوتاکس چقدر است؟

همانطور که در این مقاله هم گفتیم بوتاکس یک ماده موقت بوده و اثر بخشی دائمی ندارد و معمولا عمر ان بین 4 تا 6 ماه می باشد و بعد از گذشت 6 ماه باید تمدید شود. صلاحدید پزشکان پوست و مو این است که تزریق بوتاکس، بیشتر از ۲ بار در سال انجام نشود.

لازم است این عمل جوانسازی پوست توسط پزشک متخصص پوست و مو انجام گیرد. باید دانست که در ورزشکاران که متابولیسم بالایی دارند ماندگاری بوتاکس کمتر از افراد دیگر خواهد بود.

محدوده سنی تزریق بوتاکس

بعد از سن 20 سالگی می توانید به تزریق بوتاکس اقدام کنید. اما باید حتما این مورد را بدانید قبل از اقدام به بوتاکس حتما باید توسط پزشک متخصص خود معاینه شوید. علاوه بر آن باید بدانید که تا قبل از سن 25 سالگی نیاز به انجام بوتاکس نمی باشد زیرا چین و چروکی بر روی صورت شما نخواهد بود.

❌ چه کسانی نباید اقدام به تزریق بوتاکس کنند؟

در بین افراد هستند کسانیکه به بوتاکس حساسیت داشته و قبل از انجام بوتاکس باید حتما زیر نظر پزشک متخصص خود قرار بگیرند. یکی از این افراد کسانی هستند که دارای بیماری پوستی هستند. اما باز هم تاکید میکنیم قبل از انجام تزریق بوتاکس حتما با پزشک خود مشورت کنید تا به نتایج مثبت و خوبی بعد از بوتاکس دست پیدا کنید.

💰 هزینه تزریق بوتاکس به دور چشم

قیمت بوتاکس چشم به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از این عوامل این است بوتاکس در چه منطقه ای و همینطور در کدام کلینیک انجام میشود. یکی از دیگر عوامل موثر در هزینه بوتاکس چشم میزان تزریق بوتاکس چشم و برندی است که استفاده می کنید می باشد. علاوه بر هزینه ای که برای تزریق بوتاکس پرداخت می کنید، هزینه داروها و سایر خدمات کلینیک نیز متفاوت خواهد بود.

سوالات متداول تزریق بوتاکس

مواردی که به هناگم تزریق بوتاکس باید رعایت کنید، هر یک از موارد زیر می باشد:

  • در محل تزریق بوتاکس نباید ماساژ داده شود و نباید فشاری به آن وارد شود
  • به مدت 4 ساعت بعد از تزریق نباید دراز بکشید
  • پس از اتمام تزریق بوتاکس به مدت چند ساعت از کمپرس سرد برای محل های تزریق استفاده کنید.
  • عضلاتی که در آنها تزریق بوتاکس انجام شده را منقبض
بله ظاهر جهره شما طبیعی خواهد بود و صورت شما بهم نمیریزد. عضلات شل می شوند به صورتی که شما هنوز می توانید بدون چین و چروک لبخند بزنید. بعد از بوتاکس زمان زیادی برای بهبودی لازم ندارید.

برای هر یک از افراد تزریق بوتاکس ممنوع می باشد:

  • افراد زیر 18 سال
  • زنان باردار و شیرده
  • کسانیکه بیماری قلبی و عروقی دارند
  • کسانیکه درگیر بیماری ام اس یا نارسایی کلیه هستند
  • کسانیکه سیستم ایمنی ضعیف دارند یا دچار عفونت ها فعال هستند
  • افرادی که بیماری عفونی و التهابی در ناحیه صورت و اطراف آن دارند
  • کسانی که از دارو‌های ضد انعقاد خون مصرف می‌کنند
خیر، بوتاکس توسط FDA تایید شده و دارای کاربرد کلینیکی بوده و بی خطر می باشد. در واقع بوتاکس یک پروتئین خالص و طبیعی بوده و با دوز بسیار پایین تجویز خواهد شد. از دیگر مزایای بوتاکس می توان به این مورد اشاره کرده که تاثیر بوتاکس عمدتا محدود به ناحیه ای که در آن تزریق شده می شود و به جاهای دیگر بدن سرایت نمی کند.
باید بگوییم تزریق بوتاکس تنها برای انجام زیبایی نبوده و بعنوان یک ماده درمانی نیز از آن استفاده می شود. از موارد استفاده از بوتاکس بعنوان درمان می توان به درمان اسپاسم ماهیچه های صورت یا دیگر قسمتها، پرش پلک، اسپاسم ماهيچه های گردن، انقباض و تیک گردن، لوچی شديد چشم ها، اسپاسم ماهيچه های گردن ، انقباض و تیک گردن، لوچی شديد چشم ها اشاره کرد.

عوارضی که بوتاکس با خود به همراه خواهد داشت بسیار ناچیز است و به چشم نمی آید. ممکن است در محل تزریق تنها ضعف عضلانی به وجود آید و عوارض دیگری را با خود به همراه نخواهد داشت.

اما بیمارانی که دچار بیماری های عصبی و عضلانی حاد هستند و يا زنان باردار و شيرده نباید از آمپول بوتاکس استفاده کنند،علاوه بر اين، دیده شده تزریق بوتاکس باعث فروکش کردن سردردهای میگرنی در خیلی از افراد می شود.

بوتاکس های موقت بین 6 تا 18 ماه و بوتاکس های دائم حداقل تا 6 سال ماندگاری دارند. ژل های موقت مثل کلاژن ها و هیالورونیک اسیدها بوده و اسم های مختلفی مانند ژوودرم، روفیلان، رستيلن، ماتریدکس و... دارند.
6LdhPwgbAAAAAMu0Zi9ePAgqbmwgzXXDuDGupz0I